Επιασε το DRS του Χάμιλτον ο Φερστάπεν; Το έπιασε αλλά δεν το χάλασε. Και η ποινή του; Θα πληρώσει 50.000 ευρώ.
Οι αγωνοδίκες της Formula 1 αποφάνθηκαν σε ότι αφορά τον Μαξ Φερστάπεν ο οποίος «συνελήφθη» σε βίντεο φαν, μετά τον τερματισμό χθες στους προκριματικούς στο Parc Fermeνα πιάνει την αεροτομή του DRS αρχικά του δικού του αυτοκινήτου και στη συνέχεια του Λιούς Χάμιλτον, κάτι που δεν επιτρέπεται. Την ίδια ώρα ο Λιούις Χάμιλτον βρίσκεται υπο εξέταση καθώς το πτερύγιο του DRS βρέθηκε να μη συνάδει με τους κανονισμούς.
Η Mercedes, όπως αποκάλυψε ο Helmut Marco της Red Bull υποστήριξε στους αγωνοδίκες ότι ο Μαξ Φερστάπεν πείραξε την αεροτομή του Λιούις Χάμιλτον ισχυρισμό που όπως φαίνεται απορρίπτουν οι αγωνοδίκες.
Ο τεχνικός εκπρόσωπος της FIA Jo Bauer εντόπισε χθες το θέμα με την αεροτομή της Μercedes και το έθεσε υπό εξέταση χωρίς ακόμη να έχει ανακοινωθεί η σχετική απόφαση.
Την ίδια ώρα, χθες, κυκλοφόρησε το βίντεο με τον Φερστάπεν. Σε ότι αφορά στο παράπτωμα στο οποίο υπέπεσε ο οδηγός της Red Bull οι αγωνοδίκες βασίστηκαν στον κανονισμό που αναφέρει ότι δτο Parc Ferme, επιτρέπεται η είσοδος μόνο σε συγκεκριμένους υπαλλήλους. Δεν επιτρέπεται καμία λειτουργία, έλεγχος, συντονισμός ή επισκευή εκτός εάν υπάρχει σχετική εξουσιοδότηση από τους ίδιους τους υπαλλήλους ή από τους ισχύοντες κανονισμούς».
Σε ότι αφορά στην απόφαση για τον Φερστάπεν, οι αγωνοδίκες αναφέρουν στην ανακοίνωσή τους: «Οι αγωνοδίκες άκουσαν τον οδηγό του αυτοκινήτου 33 (Μαξ Φερστάπεν) και τον εκπρόσωπο της ομάδας. Οι αγωνοδίκες εξέτασαν επίσης ένα βίντεο θαυμαστών που τραβήχτηκαν από την πίστα, βίντεο κλειστού κυκλώματος τηλεόρασης που τραβήχτηκαν από το pit lane και βίντεο από το αυτοκίνητο 14, το αυτοκίνητο 33, το αυτοκίνητο 44 και το αυτοκίνητο 77.
Συνολικά, αυτά τα βίντεο έδωσαν μια σαφή εικόνα του τι συνέβη στο parc fermé μετά τα χθεσινά προκριματικά.
Ο Verstappen βγαίνει από το αυτοκίνητο και μετά κινείται στο πίσω μέρος αυτού. Στη συνέχεια βγάζει τα γάντια του και βάζει το δεξί του χέρι στο άνοιγμα της πίσω πτέρυγας του αυτοκινήτου του. Στη συνέχεια πηγαίνει στο αυτοκίνητο 44 (σσ του Λιούς Χάμιλτον) και επαναλαμβάνει την κίνηση ακουμπώντας το πίσω πτερύγιο σε δύο σημεία, από μία φορά σε κάθε πλευρά της συσκευής ενεργοποίησης DRS, αλλά στην κάτω πίσω πλευρά του πτερυγίου, στην περιοχή του διακένου της σχισμής και ποτέ κοντά στον ενεργοποιητή ή στα ακριανά σημεία στερέωσης.
"Το καθαρό βίντεο υψηλής ευκρίνειας από την πίσω κάμερα roll-hoop στο αυτοκίνητο 44 δείχνει ότι δεν υπάρχει απολύτως καμία κίνηση των πτερυγίων στο αυτοκίνητο 44 όταν ο Φερστάπεν αγγίζει το πίσω μέρος του πτερυγίου και οι αγωνοδίκες θεωρούν, βλέποντας όλα τα βίντεο, τη θέση του σώματός του και το βίντεο της πτέρυγας, ότι είναι ασήμαντη η δύναμη που ασκήθηκ ςόταν ο Φερστάπεν άγγιξε την αεροτομή.
Είναι ξεκάθαρο στους αγωνοδίκες ότι οι οδηγοί έχουν αποκτήσει τη συνήθεια να αγγίζουν αυτοκίνητα μετά τις κατατακτήριες δοκιμές και τους αγώνες. Αυτή ήταν και η εξήγηση του Φερστάπεν, ότι ήταν απλώς μια συνήθεια να αγγίζουν αυτή την περιοχή του αυτοκινήτου που έτσι και αλλιώς αποτέλεσε σημείο τριβής στους πρόσφατους αγώνες μεταξύ των δύο ομάδων.
Αυτή η γενική συνήθεια έχει θεωρηθεί ως επί το πλείστον ακίνδυνη και επομένως δεν έχει αναληφθεί δράση ενάντιά της. Ωστόσο, αποτελεί παραβίαση του κανονισμού parc fermé και μπορεί να προκαλέσει βλάβη.
Λαμβάνοντας υπόψη το γεγονός ότι δεν προκλήθηκε άμεση ζημιά εν προκειμένω, κατά τη γνώμη των αγωνοδικών, και ότι δεν υπάρχει προηγούμενο κυρώσεων για αυτό αλλά επειδή σε κάθε περίπτωση αποτελεί παραβίαση του κανονισμού και μπορεί να προκαλέσει σοβαρές συνέπειες από την άλλη, οι αγωνοδίκες αποφασίζουν να λάβουν μέτρα σε αυτή την περίπτωση και να επιβάλουν πρόστιμο 50.000 ευρώ».
Οι αγωνοδίκες προειδοποίησαν όλες τις ομάδες και τους οδηγούς ότι «μελλοντικές παρόμοιες παραβιάσεις ενδέχεται να επιφέρουν διαφορετικές κυρώσεις»