Την απόφαση για είσοδο των Audi και Porsche στη Formula 1 επιβεβαίωσε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Volkswagen Group, Χέρμπερτ Ντις.
Μέσα από τα πλέον επίσημα χείλη, μπαίνει τέλος σε ένα σίριαλ που έχει ξεκινήσει εδώ και κάποιος μήνες, το οποίο προβλέπει τη συμμετοχή των δύο κατασκευαστών που ανήκουν στο Volkswagen Group θα συμμετάσχουν στη Formula 1.
Απαντώντας σε ερωτήσεις κατοίκων του Βόλφσμπουργκ, της πόλης που αποτελεί την έδρα της Volkswagen, ο Ντις δήλωσε ότι έχει ληφθεί η απόφαση για είσοδο Audi και Porsche στο κορυφαίο πρωτάθλημα του μηχανοκίνητου αθλητισμού στον πλανήτη.
Αν και το Διοικητικό Συμβούλιο του ομίλου VW δεν είχε ανακοινώσει κάποια οριστική απόφαση για την είσοδο των δύο εταιρειών στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού από το 2026, κάτι τέτοιο είχε διαφανεί πως θα συμβεί. Πλέον, ήρθε και η επίσημη επιβεβαίωση.
Με ποιους όρους ίσως μπουν στη Formula 1 Audi και Porsche
Σύμφωνα με τον Ντις, «η απόφαση της Porsche είναι ήδη αρκετά θεμελιωμένη, αλλά της Audi όχι και τόσο». Αυτό μάλλον επιβεβαιώνει ότι η Porsche θα προμηθεύει κινητήρες στην RBR από το 2026, ίσως στήνοντας το εργοστάσιό της στις νέες εγκαταστάσεις κινητήρων της Red Bull Powertrains, το οποίο έχει κατασκευαστεί δίπλα στο εργοστάσιο των σασί της αυστριακής ομάδας, στο Μίλτον Κέινς της Αγγλίας.
Βάσει των όσων έχουν γίνει μέχρι τώρα γνωστά, η Audi θέλει να αγοράσει σε ποσοστό ή εξ ολοκλήρου μια από τις υπάρχουσες ομάδες της F1. Πρόσφατα φέρεται να κατέθεσε πρόταση 650 εκατομμυρίων ευρώ για την αγορά μέρους της McLaren, ωστόσο υπήρξε άρνηση από την άλλη πλευρά.
Παρόλα αυτά, το εργοστάσιο του Ίνγκολσταντ βολιδοσκοπεί τόσο τη Sauber, που «τρέχει» το πρότζεκτ με τα μονοθέσια της Alfa Romeo, ενώ ενδιαφέρον για συνεργασία με τη γερμανική εταιρεία έχουν εκφράσει δημοσίως τόσο η Williams όσο και η Aston Martin. Παρόλα αυτά, προς το παρόν δεν υπάρχει κάποια εξέλιξη, σύμφωνα με τον Ντις.
Η Audi δεν έχει συμμετάσχει ποτέ στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της Formula 1, ωστόσο έχει ένα «βαρύ βιογραφικό» στον μηχανοκίνητο αθλητισμό, με έναν τίτλο στο πρωτάθλημα της Formula E, αλλά και 13 νίκες στις 24 Ώρες του ΛεΜαν -μεταξύ άλλων.
Η Porsche, με τη συμμετοχή της το 2026, σημαίνει ότι θα έχει επιστρέψει στην F1 μετά από 35 χρόνια. Είχε αποχωρήσει το 1991 μετά από μια συνεργασία με την ομάδα Footwork που δεν είχε εξελιχθεί τόσο καλά. Ωστόσο, με τη σειρά της έχει να επιδείξει συμμετοχή τα τρία τελευταία χρόνια στη Formula E, αλλά και 19 νίκες στις 24 Ώρες του ΛεΜαν, όντας πολυνίκης.
Ωστόσο, η είσοδος στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού θα βελτιώσει το στάτους των δύο εργοστασίων και -κατ' επέκταση- θα φέρει περισσότερα χρήματα. Όπως είπε ο Ντις, «από τη Στουτγάρδη και το Ίνγκολσταντ μας απέδειξαν ότι με την F1 θα βγάλουν περισσότερα χρήματα από ό,τι χωρίς αυτήν. Καθώς υπάρχουν πλάνα για μεγαλύτερη παρουσία του σπορ σε Κίνα και ΗΠΑ, θα αυξάνεται συνεχώς η απήχησή του στο κοινό».
Σύμφωνα με τον Χέρμπερτ Ντις, οι προβλεπόμενες αλλαγές στις κινητήριες μονάδες των μονοθεσίων της F1 το 2026 παρέχουν την ευκαιρία για είσοδο στο θεσμό. «Υπάρχει το τεχνολογικό "παράθυρο" για να γίνουμε μέρος όλου αυτού. Αλλιώς, η επόμενη ευκαιρία μπορεί να απέχει μία δεκαετία». Έτσι, δεν προκαλεί καμία έκπληξη το γεγονός πως ο επικεφαλής του Volkswagen Group σημείωσε ότι έχουν αρχίσει να εργάζονται πάνω στην τεχνολογία των κινητήριων μονάδων της Formula 1.
Πάντως, η είσοδος για την Porsche στην F1 θα έχει και τίμημα, το οποίο είναι ο περιορισμός στις υπόλοιπες αγωνιστικές της δραστηριότητες. Από την άλλη, η Audi δεν υπάρχει ακόμη κάτι ξεκάθαρο.