Η Ford μας παρουσιάζει το νέο Puma. To μοντέλο εντάσσεται στη δημοφιλή κατηγορία των compact crossover και θα διαθέτει και υβριδική έκδοση.
Η Ford αποκάλυψε σήμερα το νέο Ford Puma – ένα συμπαγές crossover μοντέλο εμπνευσμένο από τα αυτοκίνητα της κατηγορίας SUV που συνδυάζει την ελκυστική εξωτερική σχεδίαση και τον καλύτερο ωφέλιμο χώρο αποσκευών στην κατηγορία του με την προηγμένη ήπια υβριδική τεχνολογία στον τομέα των κινητήρων. Το νέο Ford Puma εγκαινιάζει ένα νέο κεφάλαιο στη σχεδιαστική ταυτότητα της Ford, με χαρισματικά στιλιστικά στοιχεία, όπως είναι οι προβολείς, οι οποίοι είναι τοποθετημένοι στην κορυφή των φτερών και οι αθλητικές αεροδυναμικές γραμμές. Η εταιρεία υπόσχεται χαμηλά επίπεδα κατανάλωσης και εκπομπών ρύπων χάρη στην τεχνολογία EcoBoost Hybrid 48-volt της Ford. Το κινητήριο σύνολο ήπιας υβριδικής τεχνολογίας ενσωματώνει ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής με έναν χαμηλών τριβών, τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.0L EcoBoost, ο οποίος αποδίδει έως 155 ίππους. Ανάμεσα στις προηγμένες τεχνολογίες υποβοήθησης του οδηγού, που εξασφαλίζουν μία πιο άνετη και χαλαρή οδηγική εμπειρία, περιλαμβάνονται:
- Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, για άνετη οδήγηση στον αυτοκινητόδρομο και στις πόλεις με συχνές στάσεις-εκκινήσεις
- Νέο Local Hazard Information, το οποίο είναι σε θέση να ενημερώσει τον οδηγό για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο πριν γίνουν αντιληπτές από τον ίδιο ή τους αισθητήρες του οχήματος
- Επίσης, το νέο Ford Puma είναι επίσης το πρώτο αυτοκίνητο στην κατηγορία του που προσφέρει πίσω πόρτα με hands-free λειτουργία ανοίγματος και καθίσματα με δυνατότητα μασάζ (Lumbar Massage Seat).
Το νέο Puma θα αρχίσει να πωλείται στο τέλος της χρονιάς και θα κατασκευάζεται με υψηλά κατασκευαστικά και ποιοτικά στάνταρ, τα οποία εξασφαλίζει το εργοστάσιο της Ford που βρίσκεται στην Κραϊόβα της Ρουμανίας, μετά από σχετική επένδυση ύψους σχεδόν 1,5 δις ευρώ από το 2008 μέχρι και σήμερα. Το νέο Puma λανσάρεται σε διαφορετικές εκδόσεις που αντανακλούν τις προτιμήσεις των πελατών. Όπως είναι για παράδειγμα το σπορ Puma ST-Line και το κομψό Puma Titanium. Σύμφωνα με τη Ford, το νέο compact crossover διαθέτει κορυφαία ευρυχωρία για τα δεδομένα της κατηγορίας του. Έτσι, το νέο Puma έρχεται να προσφέρει τον μεγαλύτερο στην κατηγορία του χώρο αποσκευών που φτάνει τα 456 λίτρα. Στο ευέλικτο αυτό χώρο φόρτωσης και με τη δεύτερη σειρά καθισμάτων αναδιπλωμένη, είναι εφικτή η αποθήκευση ενός κουτιού μήκους 112 cm, πλάτους 97 cm και ύψους 43 cm. Έχοντας σχεδιαστεί όχι μόνο για να ικανοποιεί αλλά και για να υπερβαίνει τις μεταφορικές απαιτήσεις των πελατών, το Ford MegaBox προσφέρει ένα βαθύ και ευέλικτο αποθηκευτικό χώρο φόρτωσης στον οποίο μπορούν άνετα να μεταφερθούν δύο τσάντες του γκολφ σε κάθετη θέση.
Η λύση αυτή προσφέρει μια αποθηκευτική χωρητικότητα της τάξης των 80 λίτρων σε ένα χώρο πλάτους 763 mm, μήκους 752 mm και βάθους 305 mm, που μπορεί να φιλοξενεί μη σταθερά στοιχεία ύψους έως 115 cm – όπως φυτά, για παράδειγμα – σε κάθετη θέση. Εναλλακτικά, με το κάλυμμα κατεβασμένο, ο χώρος αυτός μπορεί να χρησιμοποιείται για την αποθήκευση λασπωμένων μποτών ή “βρώμικου” εξοπλισμού. Η συνθετική επένδυση, καθώς και η τάπα αποστράγγισης του Ford MegaBox στο κάτω τμήμα, καθιστούν εύκολο το καθάρισμά του με νερό. Το ρυθμιζόμενο πάτωμα του χώρου αποσκευών του νέου Puma διαθέτει κυψελοειδή δομή εμπνευσμένη από τα εξαγωνικού σχήματος στοιχεία που χρησιμοποιούνται σήμερα για την κατασκευή εξαρτημάτων αεροσκαφών και super cars, ώστε να εξασφαλίζεται υψηλότερη αντοχή. Η φόρτωση των αποσκευών στο νέο Ford Puma είναι μία πολύ απλή υπόθεση, χάρη στην hands-free λειτουργία της πίσω πόρτας - μία τεχνολογία της Ford που χρησιμοποιείται για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη κατηγορία. Το σύστημα παρέχει πρόσβαση στο χώρο αποσκευών ακόμα και όταν τα χέρια του χρήστη κρατούν ψώνια ή σπορ εξοπλισμό ή ακόμα και ένα παιδί στην αγκαλιά. Η πόρτα ανοίγει με μία απλή κίνηση του ποδιού κάτω από τον πίσω προφυλακτήρα.
Η πίσω πόρτα του νέου Puma προσφέρει επίσης μία ακόμα καινοτομία, χάρη στη μορφή της ενσωματωμένης στην πίσω πόρτα εταζέρας. Με τον τρόπο αυτό η Ford έρχεται να δώσει απάντηση στο ερώτημα που αφορά στο πού μπορεί να τοποθετείται κάθε φορά η εταζέρα κατά τη φόρτωση, εκφόρτωση και μεταφορά μεγάλων αντικειμένων. Πιο συγκεκριμένα, το κάλυμμα μετακινείται σε συνδυασμό με την πίσω πόρτα, με αποτέλεσμα οι πλαϊνοί μηχανισμοί στήριξης να είναι περιττοί, διασφαλίζοντας με τον τρόπο αυτό την απρόσκοπτη πρόσβαση στο χώρο φόρτωσης. Επίσης, το εύκαμπτο αυτό κάλυμμα μπορεί εύκολα να πάρει τη μορφή των ογκωδών αντικειμένων που τυχόν φιλοξενούνται στο χώρο φόρτωσης του αυτοκινήτου.
Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, η Ford ανακοίνωσε ότι όλα τα μοντέλα της που θα λανσαριστούν από το νέο Focus και μετά θα περιλαμβάνουν μία ηλεκτροκίνητη έκδοση. Οι αγοραστές του νέου Puma θα είναι από τους πρώτους που θα έχουν την ευκαιρία να απολαύσουν τα οφέλη της προηγμένης, ήπιας υβριδικής αρχιτεκτονικής της Ford, η οποία είναι προσαρμοσμένη ώστε να αυξάνει την απόδοση, την απόκριση, τις επιδόσεις και συνολικά την απολαυστική οδηγική εμπειρία. Η τεχνολογία EcoBoost Hybrid αναβαθμίζει τον βενζινοκινητήρα 1.0 EcoBoost του νέου Puma με μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα. Αντικαθιστώντας τον στάνταρ εναλλάκτη, το σύστημα BISG επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας που συνήθως χάνεται κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα σε μία αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου των 48 Volt. Το σύστημα BISG λειτουργεί και σαν μοτέρ μέσω διαρκούς συνεργασίας με τον χαμηλών τριβών τρικύλινδρο κινητήρα καύσης 1.0L EcoBoost χρησιμοποιώντας την αποθηκευμένη ενέργεια τόσο για την παροχή πρόσθετης ροπής υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, όσο και για τη λειτουργία των περιφερειακών ηλεκτρικών συστημάτων του οχήματος.
Διαθέσιμο σε εκδόσεις με απόδοση 125 και 155 ίππων, το ευφυές, αυτορυθμιζόμενο ήπιο υβριδικό σύστημα του νέου Puma παρακολουθεί συνεχώς τη λειτουργία του αυτοκινήτου, ώστε να προσδιορίζει το χρόνο και το βαθμό φόρτισης της μπαταρίας προκειμένου να εξασφαλίζεται η βέλτιστη χρήση της αποθηκευμένης ενέργειας. Στην πράξη, το σύστημα εφαρμόζει τις παρακάτω στρατηγικές:
“Υποκατάσταση ροπής”, που αξιοποιεί την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG για να προσφέρει ροπή έως 50 Nm μειώνοντας έτσι το απαιτούμενο φορτίο του βενζινοκινητήρα. Στόχος είναι η βελτίωση της οικονομίας καυσίμου έως 9%, σύμφωνα με τις αναλύσεις της εταιρείας που βασίζονται στο πρωτόκολλο WLTP. Η “Υποκατάσταση ροπής” συμβάλλει στην επίτευξη εκπομπών CO2 από 124 g/km και κατανάλωσης από 5,4 l/100 km για την έκδοση των 125 ίππων, καθώς και εκπομπών CO2 από 127 g/km και κατανάλωσης από 5,6 l/100 km για την έκδοση των 155 ίππων
“Υποβοήθηση ροπής”, που αξιοποιεί για ακόμα καλύτερες επιδόσεις με πλήρες φορτίο την ισχύ του ηλεκτροκινητήρα του BISG, ώστε να αυξηθεί η συνολική διαθέσιμη ροπή της μονάδας ισχύος έως και 20 Nm πάνω από το επίπεδο που διαθέτει από μόνος του ο βενζινοκινητήρας σε πλήρες φορτίο – και να προσφέρεται μέχρι 50% περισσότερη ροπή στις χαμηλότερες στροφές – για βελτιστοποιημένες επιδόσεις
Η ηλεκτρική υποβοήθηση ροπής βελτιώνει τις επιδόσεις και την απόκριση, με έως 50% περισσότερη διαθέσιμη ροπή κυρίως στις χαμηλότερες στροφές, πετυχαίνοντας μία πιο ευέλικτη και συνδεδεμένη οδηγική εμπειρία. Το σύστημα BISG επέτρεψε επίσης στους μηχανικούς της Ford να μειώσουν τη σχέση συμπίεσης του 1.0L EcoBoost κινητήρα χρησιμοποιώντας παράλληλα ένα μεγαλύτερο υπερσυμπιεστή. Έτσι, περιορίζεται η υστέρηση στην απόκριση (turbo-lag) μέσω της παραπανήσιας ροπής του ηλεκτροκινητήρα που επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να περιστρέφεται ταχύτερα διατηρώντας έτσι ψηλά την πίεση στο τούρμπο.
Το BISG επανεκκινεί τον κινητήρα σε περίπου 300 χιλιοστά του δευτερολέπτου – όσο διαρκεί το ανοιγόκλειμα του ματιού. Αυτό επιτρέπει στην τεχνολογία Auto Start-Stop του Puma EcoBoost Hybrid να λειτουργεί σε ένα ευρύτερο φάσμα σεναρίων για ακόμα μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου, συμπεριλαμβανομένων των περιπτώσεων που το όχημα ρολάρει για να σταματήσει με ταχύτητα κάτω από 15 km/h ή ακόμα και με σχέση στο κιβώτιο με το πεντάλ του συμπλέκτη πατημένο. Επιπλέον, οι αγοραστές μπορούν να επιλέξουν εκδόσεις μέσα από την προηγμένη γκάμα κινητήρων βενζίνης Ford EcoBoost και Ford EcoBlue diesel που υποστηρίζονται από λειτουργία Auto Start-Stop και 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο. Ο κινητήρας 1.0 EcoBoost των 125 ίππων του νέου Puma θα προσφέρει εκπομπές CO2131 g/km και κατανάλωση 5,8 l/100 km. Μία diesel έκδοση και ένα επτατάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη θα πλαισιώσουν τη γκάμα μετά το λανσάρισμα του μοντέλου. Τα κινητήρια σύνολα 1.0 EcoBoost και EcoBoost Hybrid του νέου Puma διαθέτουν επίσης το πρώτο στην αυτοκινητοβιομηχανία σύστημα απενεργοποίησης κυλίνδρου της Ford για τρικύλινδρο κινητήρα, που θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον έναν κύλινδρο όταν δεν είναι απαραίτητη όλη η ισχύς, όπως συμβαίνει στο ρολάρισμα ή στο ταξίδι με χαμηλό φορτίο. Το σύστημα μπορεί να απενεργοποιεί και να ενεργοποιεί εκ νέου τον έναν κύλινδρο μέσα σε 14 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Το νέο Puma βελτιστοποιεί περαιτέρω την εγνωσμένης αξίας αρχιτεκτονική της κατηγορίας Β της Ford, που ως γνωστόν προσφέρει κορυφαία συμπεριφορά και στο Ford Fiesta. Ένας νέος, ημιάκαμπτος πίσω άξονας με πιο σφικτή αντιστρεπτική ράβδο, μεγαλύτερα αμορτισέρ, πιο άκαμπτα σαϊλεντμπλοκ και βελτιστοποιημένες άνω βάσεις στην ανάρτηση, μειώνουν τις τριβές και αυξάνουν την ακαμψία του πλαισίου δημιουργώντας ένα αυτοκίνητο με κορυφαία για την κατηγορία του συμπεριφορά.