Το νέο Puma αποτελεί το όγδοο κατά σειρά μοντέλο της Ford με βαθμολογία πέντε αστέρων στις δοκιμές του ανεξάρτητου οργανισμού Euro NCAP.
Αναλυτικότερα, το νέο Ford Puma κατάφερε να διακριθεί στις εν λόγω δοκιμές βασιζόμενο τόσο στην αντοχή των ειδικά σχεδιασμένων ζωνών ελεγχόμενης παραμόρφωσης του αμαξώματός του, όσο και στα προηγμένα και αποτελεσματικά στην πράξη συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης της οδήγησης με τα οποία εξοπλίζεται. Ανάμεσά τους ξεχωρίζουν τα: Adaptive Cruise Control με Stop & Go, Speed Sign Recognition και Lane Centring, Blind Spot Information System (BLIS) με Cross Traffic Alert, Enhanced Active Park Assist/Active Park Assist 2, Evasive Steering Assist, Intelligent Speed Limiter, Lane-Keeping System με Road Edge Detection, Local Hazard Information, Post-Collision Braking, Pre-Collision Assist με Active Braking & Wrong Way Alert.
To Ford Puma κατάφερε να αποσπάσει στις πρόσφατες δοκιμές βαθμολογία 94% για την προστασία των ενηλίκων επιβατών, 84% για την προστασία των παιδιών, 77% για την προστασία των ευάλωτων χρηστών των δρόμων και 74% για τα συστήματα υποστήριξης και ασφάλειας κατά την οδήγηση. Με αυτόν τον τρόπο, το compact SUV μοντέλο είναι το πέμπτο μοντέλο της Ford που κερδίζει 5 αστέρια από τον ανεξάρτητο οργανισμό Euro NCAP, μετά τις αντίστοιχες διακρίσεις των Focus, Mondeo, Kuga και Explorer Plug-In Hybrid που δοκιμάστηκαν νωρίτερα μέσα στη χρονιά που μας πέρασε.
Εκτός όμως από τα πέντε αυτά μοντέλα, την γκάμα Ford με «πεντάστερη» κατάταξη στις αξιολογήσεις του Euro NCAP συμπληρώνουν το Fiesta, το οποίο δοκιμάστηκε το 2017, καθώς και τα Galaxy και το S-MAX, τα οποία απέσπασαν και αυτά την ανώτατη διάκριση που μπορεί να απονείμει ο οργανισμός το 2015.
Λίγα λόγια για τον Euro NCAP και τις δοκιμές που διεξάγει
Ο οργανισμός Euro NCAP έχει δημιουργήσει ένα σύστημα αξιολόγησης των οχημάτων στον τομέα της ασφάλειας με ανώτατη βαθμολογία τα 5 αστέρια ώστε κάθε αγοραστής να είναι σε θέση να συγκρίνει τις επιδόσεις κάθε αυτοκινήτου ευκολότερα εντοπίζοντας εκείνο ή εκείνα με τους υψηλότερους δείκτες ασφάλειας.
Οι τελευταίοι αξιολογούνται μέσα από μία σειρά δοκιμών που σχεδιάζει και διεξάγει ο ίδιος ο οργανισμός, οι οποίες προσομοιώνουν, σε απλοποιημένη μορφή, σημαντικά σενάρια ατυχημάτων σε πραγματικές συνθήκες, που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε τραυματισμό ή να αποβούν μοιραία για τους επιβάτες ή άλλους χρήστες του δρόμου, όπως οι πεζοί και οι ποδηλάτες. Ο αριθμός των αστεριών, ο οποίος υποδηλώνει τη συνολική επίδοση του αυτοκινήτου στις δοκιμές ασφάλειας, επηρεάζεται ασφαλώς και από τον αντίστοιχο εξοπλισμό.