Η Ford ανακοίνωσε το νέο Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα Έρευνας Αυτόνομων Οχημάτων σε συνεργασία με πελάτες προκειμένου να γίνει καλύτερα αντιληπτό πώς τα αυτόνομα οχήματα ενσωματώνονται σε μία επιχείρηση
Οι κατ’ οίκον παραδόσεις αποτελούν κομμάτι της ζωής μας περισσότερο από ποτέ – αλλά ο τρόπος παραλαβής αυτών των δεμάτων μπορεί να αλλάξει. Στο πλαίσιο αυτό, η Ford ανακοίνωσε το νέο Πρόγραμμα Έρευνας Αυτόνομων Οχημάτων (Self-Driving Vehicle Research Programme), το οποίο είναι σχεδιασμένο για να βοηθήσει τους Ευρωπαίους επιχειρηματίες να κατανοήσουν πώς τα αυτόνομα οχήματα μπορούν να αποβούν επωφελή για τις δραστηριότητές τους. Η Hermes, μία από τις κορυφαίες εταιρείες διανομής καταναλωτικών προϊόντων του Ηνωμένου Βασιλείου, είναι η πρώτη επιχείρηση που συνεργάζεται με τη Ford στο συγκεκριμένο πρόγραμμα. Χρησιμοποιώντας ένα ειδικά διαμορφωμένο επαγγελματικό όχημα Ford, η έρευνα στοχεύει να καταστήσει πιο ξεκάθαρο πώς οι υπόλοιποι χρήστες των δρόμων αλληλοεπιδρούν με ένα van διανομών που φαινομενικά δεν έχει οδηγό.
Το ειδικά διαμορφωμένο Ford Transit διαθέτει αισθητήρες που αντιγράφουν την εμφάνιση ενός πραγματικού αυτοοδηγούμενου οχήματος και ένα “Human Car Seat” που ελέγχει το όχημα – όλα αυτά επιτρέπουν σε έναν έμπειρο, κρυμμένο οδηγό να οδηγεί το όχημα δίνοντας ταυτόχρονα την εντύπωση στους άλλους ότι δεν υπάρχει κανείς στο τιμόνι. Τα τελευταία έξι χρόνια, η Ford κατέχει την πρώτη θέση στην ευρωπαϊκή αγορά επαγγελματικών οχημάτων. 1 Αξιοποιώντας αυτή την εμπειρία και με τη συμβολή της εξειδικευμένης γνώσης των εταιρειών διανομών, η Ford σκοπεύει να αναγνωρίσει νέες ευκαιρίες και «μοντέλα» για δραστηριότητες αυτόνομων οχημάτων – πιο συγκεκριμένα να κατανοήσει πώς οι υπάρχουσες διαδικασίες και οι ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις μπορεί να λειτουργήσουν σε συνδυασμό με αυτοματοποιημένα οχήματα. Οι προγραμματισμένες διανομές των επαγγελματικών οχημάτων και οι πολλαπλές ανθρώπινες αλληλεπιδράσεις είναι η ιδανική στοχευμένη δοκιμή.
Οι ευθύνες ενός οδηγού επαγγελματικού οχήματος μερικές φορές υπερβαίνουν τα απλά οδηγικά καθήκοντα. Σε μία δραστηριότητα διανομών ή logistics, για παράδειγμα, ο οδηγός μπορεί να επιφορτιστεί με πρόσθετα καθήκοντα όπως η ταξινόμηση και φόρτωση αγαθών και η παράδοση των δεμάτων στους παραλήπτες – ή ακόμα και η επαναφόρτωσή τους στο van όταν δεν πραγματοποιείται η παράδοση.
Ωστόσο, σε αυτή την έρευνα, ο ρόλος του οδηγού θα είναι τελείως παθητικός και θα περιορίζεται μόνο στην οδήγηση του οχήματος. Οι πεζοί couriers που υποστηρίζουν το όχημα διανομών είναι εφοδιασμένοι με μία εφαρμογή smartphone (app) που τους επιτρέπει να καλούν το όχημα και να ξεκλειδώνουν από απόσταση την πόρτα του χώρου φόρτωσης αφού έχει παρκάρει με ασφάλεια στο πλάι του δρόμου. Μπαίνοντας μέσα, φωνητικές υποδείξεις και ψηφιακές οθόνες κατευθύνουν τον courier στη θυρίδα που περιέχει τα προς παράδοση δέματα. Τα ερευνητικά οχήματα θα επιτρέψουν στην Hermes και σε άλλες επιχειρήσεις να αρχίσουν να σχεδιάζουν τον τρόπο με τον οποίο οι ομάδες τους θα συνεργάζονται με οχήματα χωρίς οδηγούς. Για την Hermes, η εν λόγω έρευνα έχει συμπεριλάβει την ανάπτυξη μιας εφαρμογής (app) που επιτρέπει στους πεζούς couriers να έχουν πρόσβαση στο van για να παραλάβουν δέματα, και πάλι, είναι ένα καθήκον που ένας κανονικός οδηγός μπορεί να εκπληρώσει. Η Ford δοκιμάζει τεχνολογίες αυτόνομης οδήγησης σε μεγάλες πόλεις σε όλη την Αμερική και σχεδιάζει να επενδύσει περίπου 7 δις δολάρια σε αυτόνομα οχήματα κατά τη διάρκεια μιας δεκαετίας μέχρι το 2025 – 5 δις δολάρια από το 2021 και μετά – στο πλαίσιο των πρωτοβουλιών Ford Mobility.