Στο σύνολό τους οι εκδόσεις των Alfa Romeo Giulia και Stelvio εφοδιάζονται με μια σειρά λύσεων υψηλής τεχνολογίας. Ειδικά όμως για τις εκδόσεις Quadrifoglio, η μάρκα κράτησε μια αποκλειστικότητα, εφοδιάζοντας τις κορυφαίες Giulia και Stelvio με την επιπλέον επιλογή στο σύστημα D.N.A. με το διακριτικό «Race».
Τώρα, η Alfa Romeo αποκαλύπτει τι ακριβώς συμβαίνει στις εκδόσεις Quadrifoglio με το γύρισμα του μαγικού διακόπτη στην ένδειξη «Race».
Ξεκινώντας την παρουσίαση των νέων Giulia και Stelvio με τις εκδόσεις Quadrifoglio, η Alfa Romeo ήθελε να κάνει ξεκάθαρο ότι τα δύο μοντέλα εξελίχθηκαν με βάση τις κορυφαίες εκδόσεις, έτσι ώστε η οδηγική αίσθηση όλης της σειράς να είναι η καλύτερη δυνατή, με τα προηγμένα μηχανικά και ηλεκτρονικά συστήματα να συνοδεύουν ακόμα και τις «μικρότερες» εκδόσεις.
Η πρωτοποριακή ανάρτηση Alfa Link, το σύστημα τετρακίνησης Q4, το προηγμένο ηλεκτρονικό σύστημα Alfa CDC, το drive-by-wire σύστημα πέδησης IBS, ακόμα και ο κατασκευασμένος από ανθρακονήματα κεντρικός άξονας μετάδοσης, είναι χαρακτηριστικά που βρίσκει κάποιος σε όλες τις εκδόσεις των δύο μοντέλων.
Υπάρχει όμως και ένα χαρακτηριστικό που έχει επιλεγεί να εφοδιάζει αποκλειστικά τις εκδόσεις Quadrifoglio, το οποίο είναι διαθέσιμο μέσω μιας επιπλέον επιλογής στο σύστημα παραμετροποίησης D.N.A. Περνώντας από τη θέση Dynamic στη θέση Race, οι εκδόσεις Quadrifolgio απελευθερώνουν όλη την αγωνιστική αίσθηση που κρύβουν μέσα τους οι Giulia και Stelvio, επιλέγοντας τις ακραίες ρυθμίσεις σε μια σειρά λειτουργιών.
Μέσω του Alfa Chassis Domain Control (CDC), που αποτελεί ουσιαστικά το κέντρο ελέγχου των λειτουργιών του αυτοκινήτου, όλα τα χειριστήρια, το τιμόνι, το πεντάλ του φρένου, το αυτόματο κιβώτιο κ.λπ. αποκτούν αστραπιαία απόκριση, ενώ συνολικά τα συστήματα ετοιμάζονται για «μάχη» με τον χρόνο και την άσφαλτο. Αναλυτικά, με την ενεργοποίηση της επιλογής «Race» τα μηχανικά και ηλεκτρονικά μέρη των Quadrifoglio ακολουθούν τις παρακάτω ρυθμίσεις:
Active Torque Vectoring: Το ενεργό διαφορικό που διαχειρίζεται την μετάδοση της ροπής στους πίσω τροχούς στην επιλογή Race αποκτά πιο «επιθετική» συμπεριφορά μεταβάλλοντας ταχύτερα και με μεγαλύτερη ένταση την κατανομή ανάμεσα στον αριστερό και δεξί τροχό. Σε αυτή τη ρύθμιση η εμφάνιση υποστροφής μειώνεται έως και 17%, ενώ η συνολική ευελιξία το οχήματος βελτιώνεται έως και 20%. Σε αυτό συμβάλλει και η απελευθέρωση της μέγιστης ισχύος του bi-Turbo V6 κινητήρα των 2,9 λίτρων απόδοσης 510 ίππων, ο οποίος πλέον δεν χαλιναγωγείται από το σύστημα ελέγχου πρόσφυσης, επιτρέποντας στον οδηγό να τον εκμεταλλευτεί με απόλυτη ελευθερία.
Η ελευθερία που προσφέρει η ρύθμιση του συστήματος ESP σε συνδυασμό με το ενεργό διαφορικό δίνει την ευκαιρία στα μοντέλα Quadrifoglio να διαγράφουν εντυπωσιακές γωνίες με κορυφαία γραμμικότητα στην αίσθηση και τον οδηγό να απολαμβάνει εξαιρετική πληροφόρηση και απόλυτο έλεγχο.
Σύστημα πέδησης IBS: Το αποκλειστικό σύστημα πέδησης drive-by-wire IBS (Integrated Braking System) της Alfa Romeo, στη ρύθμιση Race αποκτά ακόμα πιο άμεση αίσθηση, το πεντάλ πιο σκληρή ρύθμιση, ενώ η λειτουργία του συστήματος αντι-μπλοκαρίσματος ABS γίνεται λιγότερο ευαίσθητη.
Παράλληλα, τα ενεργά αμορτισέρ εξασφαλίζουν την ελαχιστοποίηση των κλίσεων τόσο κατά τον εγκάρσιο άξονα, όσο και κατά τον διαμήκη, κατά τη διάρκεια των έντονων επιταχύνσεων και κυρίως επιβραδύνσεων που μπορούν να πετύχουν τα μοντέλα Quadrifogio.
Κιβώτιο ταχυτήτων και σύστημα τετρακίνησης Q4: Εχοντας αναλάβει να μεταφέρει την ισχύ του κινητήρα στην πιο ακραία ρύθμισή του, το σύστημα μετάδοσης με το αυτόματο κιβώτιο των 8 σχέσεων στην επιλογή Race αλλάζει επίσης, με στόχο να προσφέρει ακόμα πιο άμεσες αλλαγές, επιτρέποντας τη μετάβαση από τη μία σχέση στην άλλη σε περίπου 130 χλστ. του δευτερολέπτου, στο μισό δηλαδή χρόνο που χρειάζεται ένας άνθρωπος για να ανοιγοκλείσει τα μάτια του. Παράλληλα, όπως και στην επιλογή Dynamic, το κιβώτιο στη «χειροκίνητη» λειτουργία αλλάζει σχέση μόνο όταν το επιθυμεί ο οδηγός, διατηρώντας την επιλεγμένη σχέση μέχρι το όριο περιστροφής του κινητήρα.
Στην περίπτωση της Stelvio Quadrifoglio, όπου η κίνηση μεταδίδεται μέσω του συστήματος Q4 και στους τέσσερις τροχούς, η λειτουργία Race διατηρεί σε μεγαλύτερο βαθμό την κατανομή ροπής στον πίσω άξονα, ενώ το κιβώτιο μεταφοράς (ATC) κατανέμει την ποσότητα ροπής στη μέγιστη κατασκευαστική ικανότητα του που είναι η μεταφορά στον εμπρός άξονα 1000Nm σε λιγότερο από 150 χλστ. του δευτερολέπτου και η μείωση της από τα 1000 στα 100Nm σε μόλις 120 χλστ. του δευτερολέπτου.
Οι δυνατότητες των μοντέλων Quadrifoglio της Alfa Romeo στην επιλογή Race εντυπωσιάζουν σε επίπεδο επιδόσεων, αλλά και εικόνας, όπως δείχνει το παρακάτω video, με τον πρώην οδηγό της Formula 1, Giancarlo Fisichella, να απολαμβάνει την Giulia Quadrifoglio στην πίστα της μάρκας στο Αρέζε.