Το Fiat Panda παρουσιάστηκε λοιπόν στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης στις αρχές του Μάρτη του 1980.
Η οικογένεια του Fiat 500 μεγαλώνει
Αυτό είναι το νέο ηλεκτρικό Fiat 500 [εικόνες]
Το ιταλικό μίνι σχεδιάστηκε από το φημισμένο Ιταλό σχεδιαστή Giorgetto Giugiaro και την ομάδα της Italdesign, έχοντας ως στόχο να αποτελέσει ένα απλό, προσιτό και συνάμα αξιόπιστο αυτοκίνητο πόλης. Το Panda από την πρώτη στιγμή που παρουσιάστηκε ήταν μια εμπορική επιτυχία για τη Fiat, εξ ου και άλλωστε έμεινε στην παραγωγή –με αρκετές αναβαθμίσεις κατά τη διάρκεια των ετών– για 23 ολόκληρα χρόνια (σταμάτησε την παραγωγή του το 2003). To 2003 η Fiat παρουσίασε τη δεύτερη και άκρως αναβαθμισμένη, γενιά του μίνι μοντέλου, ενώ από τα τέλη του 2011 ξεκίνησε η παραγωγή του 3ης γενιάς Panda, η οποία διατίθεται μέχρι και σήμερα.
Σήμερα, το μίνι ιταλικό μοντέλο εφοδιάζεται και με ήπια υβριδική τεχνολογία για καλύτερες επιδόσεις στον τομέα της οικονομίας και των ρύπων. Το υβριδικό σύνολο χρησιμοποιεί ένα νέο 3κυλινδρο βενζινοκινητήρα 1.000κ.εκ. με συνολική απόδοση 70 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 92Nm ροπής. Ο κινητήρας χρησιμοποιεί σύστημα συνεχώς μεταβαλλόμενου χρονισμού, ενώ ο χρονισμός πραγματοποιείται μέσω καδένας. Ο σχεδιασμός περιλαμβάνει ένα συμπαγή θάλαμο καύσης, εξωτερική μονάδα EGR (ανακύκλωση καυσαερίων) και υψηλή συμπίεση (12:1) για τη βέλτιστη θερμοδυναμική απόδοση. Ο στροφαλοφόρος που εξελίχθηκε σε συνεργασία με την Teksid (εταιρεία του Ομίλου FCA) είναι κατασκευασμένος από κράμα αλουμινίου και διαθέτει χιτώνια από χυτοσίδηρο με στόχο τη βέλτιστη αντοχή με το ελάχιστο δυνατό βάρος. Αποτέλεσμα είναι το νέο κινητήριο σύνολο να ζυγίζει μόλις 77 κιλά. Το σύστημα BSG είναι τοποθετημένο απευθείας πάνω στον κινητήρα και κινείται από τον ίδιο ιμάντα που κινεί και τα βοηθητικά περιφερειακά συστήματα. Κατά την επιβράδυνση το BSG αποθηκεύει ενέργεια σε μία προηγμένη μπαταρία λιθίου χωρητικότητας 11 Ah, την οποία αξιοποιεί με μέγιστη ισχύ 3.600 W, τόσο κατά την εκκίνηση του κινητήρα μέσω του συστήματος Stop&Start, όσο και κατά την επιτάχυνση.
Η συγκεκριμένη τεχνολογία επιτρέπει στον κινητήρα εσωτερικής καύσης να απενεργοποιείται ακόμα και στα 30χλμ./ώρα απλά με την επιλογή της «νεκράς» στο κιβώτιο. Μέσω σχετικής ένδειξης στον πίνακα οργάνων το σύστημα ενημερώνει τον οδηγό, ενώ κατά τη διάρκεια που το αυτοκίνητο κινείται με απενεργοποιημένο τον κινητήρα η μπαταρία λιθίου αναλαμβάνει να τροφοδοτεί όλα τα υποσυστήματα του αυτοκινήτου εξασφαλίζοντας τα επίπεδο άνεσης και ασφάλειας με μηδενική κατανάλωση καυσίμου. Η νέα Mild Hybrid μονάδα κίνησης συνεργάζεται με ένα επίσης νέο σύστημα μετάδοσης που περιλαμβάνει το 6ταχυτο μηχανικό κιβώτιο C514. Το συγκεκριμένο κιβώτιο εστιάζει στην αθόρυβη λειτουργία και την αποδοτικότητα διαθέτοντας ειδικά γρανάζια χαμηλής τριβής, αλλά και ένα νέο λιπαντικό που βελτιώνει περαιτέρω την οικονομία καυσίμου σε κάθε είδους διαδρομή. Το νέο σύστημα μετάδοσης έδωσε τη δυνατότητα το μηχανικό σύνολο κινητήρας-κιβώτιο να τοποθετηθούν χαμηλότερα κατά 45χλστ. βελτιώνοντας τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου λόγω του χαμηλότερου κέντρου βάρους.