Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν εξασφαλίσει μόλις το 16% των μετάλλων για την κατασκευή μπαταριών - iefimerida.gr

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν εξασφαλίσει μόλις το 16% των μετάλλων για την κατασκευή μπαταριών

Ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο στη φόρτιση
Ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο στη φόρτιση / Φωτογραφία: Shutterstock
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Οι ευρωπαίοι κατασκευαστές αυτοκινήτων έχουν εξασφαλίσει περίπου το 16% του συνολικού όγκου των βασικών μετάλλων για την κατασκευή μπαταριών που θα χρειαστούν έως το 2030.

Μόνο η Tesla και η BYD έχουν κάνει τις ανάλογες κινήσεις για να εξασφαλίσουν τις απαιτούμενες προμήθειες σε κοβάλτιο, λίθιο και νικέλιο. Οι περισσότεροι ευρωπαίοι κατασκευαστές, με εξαίρεση την Volkswagen και την Stellantis, βρίσκονται αρκετά χαμηλά στο πίνακα των συμβάσεων για την αγορά των συγκεκριμένων πρώτων υλών, σύμφωνα με την ανάλυση της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Μεταφορών και Περιβάλλοντος.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η Tesla ηγείται της συνολικής κατάταξης, με την Volkswagen να έχει καλή απόδοση συμφωνιών και στα τρία μέταλλα. Μόνο έξι εταιρείες (Tesla, BYD, VW, Ford, Renault και Stellantis) έχουν μακροπρόθεσμα συμβόλαια γι' αυτά τα μέταλλα.

Όλα αυτά συμβαίνουν όταν συνεχίζεται η προσπάθεια να βγουν στην παραγωγή μπαταρίες που θα έχουν άλλη χημική σύσταση και με διαφορετικές πρώτες ύλες.

Σήμερα η Mercedes έχει μόνο ένα δημοσίως δημοσιοποιημένο συμβόλαιο για ένα βασικό ορυκτό, ενώ η BMW, η οποία αντιτίθεται στη σταδιακή κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης στην ΕΕ, δεν έχει αποκαλύψει πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο σχεδιάζει να εξασφαλίσει τις πρώτες ύλες των μπαταριών που θα κατασκευάσει.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Οι Γερμανοί κατασκευαστές (BMW, Mercedes-Benz και Volkswagen) θεωρούνται ως οι τρεις κορυφαίες αυτοκινητοβιομηχανίες που έχουν σχεδιάσει με πρακτικό τρόπο την εφοδιαστική αλυσίδα τους. Σε ξεχωριστή κατάταξη, η Volkswagen, η Stellantis και η Mercedes-Benz βαθμολογούνται με μεγάλο βαθμό ως προς την ανθεκτικότητα σε διάφορους εξωγενείς κινδύνους που έχουν σχέση με την εφοδιαστική αλυσίδα.

Όλα αυτά συμβαίνουν όταν η Ευρώπη είναι η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων μετά την Κίνα, με τις περισσότερες μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες να σχεδιάζουν να βγάλουν μόνο ηλεκτρικά μοντέλα έως το 2030. Και την ίδια στιγμή που οι γεωπολιτικές εντάσεις και οι ανησυχίες για τη βιωσιμότητα των πρώτων υλών αυξάνονται το τελευταίο χρονικό διάστημα.

ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ