Η πρώτη υβριδική έκδοση στην ιστορία του Renault Clio αλλάζει τις ισορροπίες στην κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, διατηρώντας ίσες αποστάσεις ανάμεσα στην αποδοτικότητα και τη δυναμική.
Μετρώντας ήδη τρεις δεκαετίες στην ευρωπαϊκή αγορά και έχοντας αναρριχηθεί ουκ ολίγες φορές έως την κορυφή της κατηγορίας του, το γνωστό και μη εξαιρετέο Renault Clio δεν έχει να αποδείξει τίποτα σε κανέναν. Από την πρώτη γενιά του, το μακρινό 1990, μέχρι και σήμερα, το Clio βρίσκεται στην πρώτη γραμμή του πάλαι ποτέ κραταιού B-Segment, προσαρμόζοντας στα μέτρα και τα σταθμά ενός τυπικού αυτοκινήτου πόλης, ποιότητες και αξίες ανώτερων κατηγοριών.
Η έκτη κατά σειρά γενιά του δημοφιλέστερου Renault των ημερών μας δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Δεν θα μπορούσε από το να διεκδικήσει για μία ακόμα φορά ηγετικό ρόλο σε μια αγορά, η οποία διψά για προτάσεις με αποδεδειγμένα υψηλή σχέση αξίας-τιμής και την ικανότητα να υπηρετούν με την ίδια συνέπεια και αποτελεσματικότητα πολλούς και συχνά αντιφατικούς ρόλους.
Πρώτη φορά υβριδικά
Αν κάτι έλλειπε από τη μέχρι σήμερα πορεία του Renault Clio στο ευρωπαϊκό αυτοκινητικό γίγνεσθαι ήταν ένα κινητήριο σύνολο ικανό να σφραγίσει τη μετάβαση του γαλλικού best seller σε μια νέα, εξηλεκτρισμένη εποχή.
Στην προκειμένη περίπτωση, οι απαντήσεις στα κρίσιμα περιβαλλοντικά ερωτήματα τα οποία έχουν τεθεί επί τάπητος, παίρνοντας τη μορφή των ολοένα και αυστηρότερων προδιαγραφών εκπομπής ρύπων, δίνει ένα υβριδικό σύνολο ή αν προτιμάτε ο συνδυασμός ενός ατμοσφαιρικού κινητήρα βενζίνης χωρητικότητας 1,6 λίτρου με δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
Επί της ουσίας αυτή να είναι η πρώτη φορά που η Renault περνά στην παραγωγή ένα υβριδικό σύστημα κίνησης, εξασφαλίζοντας στην έκτη κατά σειρά γενιά του Clio ένα ισχυρό συγκριτικό πλεονέκτημα απέναντι στις προτάσεις του ανταγωνισμού. Ένα πλεονέκτημα το οποίο μπορεί κανείς να εξαργυρώσει επενδύοντας είτε στη συνδυαστική απόδοση των 140 ίππων είτε στις απροσδόκητα χαμηλές ενεργειακές απαιτήσεις του υβριδικού συνόλου.
Αν και οι μόλις 1,2 kWh των μπαταριών ιόντων-λιθίου δεν σου επιτρέπουν να μιλήσεις για αυτονομία και δη ηλεκτρική, σύμφωνα με τους Γάλλους το υβριδικό Renault Clio καλύπτει έως και το 80% μιας αστικής διαδρομής με την αποκλειστική χρήση της ηλεκτρικής ενέργειας.
Η τελευταία εξασφαλίζεται από τη γνώριμη, στους περισσότερους,διαδικασία ανάκτησης κατά την πέδηση, ενώ σε ορισμένες περιπτώσεις και ο ίδιος ο κινητήρας βενζίνης λειτουργεί... υπέρ της επαναφόρτισης των συσσωρευτών.
Η μεγαλύτερη καινοτομία, ωστόσο, στην περίπτωση του υβριδικού συνόλου του Renault Clio κρύβεται στα… γρανάζια του αυτόματου κιβωτίου, μιας και από τις προδιαγραφές του συστήματος μετάδοσης λάμπει διά της απουσίας του ο πατροπαράδοτος συμπλέκτης.
Το μικρότερο σε ισχύ ηλεκτρικό μοτέρ (High Voltage Starter Generator) είναι εκείνο που φροντίζει ώστε ο ρυθμός περιστροφής του κινητήρα να συμβαδίζει με εκείνον του κιβωτίου και η ηλεκτρονική μονάδα ελέγχου αυτή που επιλέγει τη βέλτιστη σχέση μετάδοσης.
Ο οδηγός δεν έχει από το να επιλέξει το επιθυμητό πρόγραμμα οδήγησης ή και τη θέση «B» μέσω του επιλογέα του κιβωτίου στην περίπτωση που θελήσει να ενισχύσει την ένταση του φαινομένου της ανάκτησης ενέργειας και ως εκ τούτου να επιταχύνει τη διαδικασία της επαναφόρτισης των μπαταριών.
Κρίνοντας εκ του αποτελέσματος
Τα πρώτα θετικά δείγμα γραφής της υβριδικής διαμόρφωσης του Renault Clio σχετίζονται με το γεγονός ότι η γαλλική πρόταση δεν δείχνει να απομακρύνεται σημαντικά από των κώδικα συμπεριφοράς των συμβατικών εκδόσεών του. Η ομαλή λειτουργία και η ταχύτατη απόκριση του κιβωτίου, η αναλογικότητα του μεσαίου πεντάλ και το πρόθυμο να υποστηρίξει τον ρυθμό που θα επιλέξεις να κινηθείς σύνολο δικαιώνουν την επιλογή σου να εμπιστευθείς την πρώτη υβριδική υλοποίηση των Γάλλων.
Με δεδομένο, μάλιστα, ότι το συνολικό βάρος του αυτοκινήτου δεν έχει αυξηθεί σημαντικά -τα… παραπανίσια κιλά δεν ξεπερνούν τα δέκα σε σχέση με την πετρελαιοκίνητη έκδοση dCi 115-έχεις κάθε δικαίωμα να ισχυριστείς ότι οι αντιδράσεις του πλαισίου δεν απέχουν από εκείνες ενός συμβατικού Clio.
Αν η ανάρτηση αντιδρά με μεγαλύτερη νευρικότητα στις… ποιοτικές μεταπτώσεις της ελληνικής ασφάλτου, αυτό κατά κύριο λόγο οφείλεται στο χαμηλό προφίλ των ελαστικών και όχι στη διαφοροποίηση του setup. Ακόμα και έτσι, πάντως, το Clio παραμένει φιλικό και προβλέψιμο. Ικανό να σε μεταφέρει με άνεση και ασφάλεια από το A σημείο στο B και να προσφέρει την πολυπόθητη οικονομία καυσίμου εξαργυρώνοντας τη συνδυαστική λειτουργία του ατμοσφαιρικού κινητήρα του 1,6 λίτρου με τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ.
Μιλώντας με τη γλώσσα των αριθμών, σε αστικές και περιαστικές συνθήκες, η τιμή της κατανάλωσης καυσίμου κυμαίνεται μεταξύ 4,5 και 5,0 λίτρων, επιβραβεύοντας εκείνους που θα σεβαστούν την υβριδική φύση του αυτοκινήτου, προσαρμόζοντας αναλόγως τις οδηγικές τους συνήθειες.
Με εξαίρεση, λοιπόν, εκείνες τις στιγμές όπου ο ήχος του κινητήρα δεν συμβαδίζει με το έργο που παράγει, το «μικρό» Renault δεν κρύβει δυσάρεστες εκπλήξεις για τον χειριστή του, κάμπτοντας τις όποιες ενστάσεις μπορεί να διατυπώσει κανείς για μια τεχνολογία, η οποία αναμφίβολα έχει να προσφέρει πολλά στον μέσο οδηγό.
Χρυσή τομή
Η πρεμιέρα της υβριδικής τεχνολογίας κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειες του νέου Renault Clio κρίνεται απολύτως επιτυχημένη, καθώς η γαλλική πρόταση έχει προσθέσει στα μέχρι σήμερα γνωστά χαρακτηριστικά της την υψηλή αποδοτικότητα ενός εξηλεκτρισμένου κινητήριου συνόλου και την εύρυθμη λειτουργία ενός πρωτοποριακού αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων.
Η τιμή των 22.990 ευρώ, για τη βασική εξοπλιστική έκδοση Expression, θα μπορούσε ενδεχομένως να θεωρηθεί υψηλή, θα πρέπει παρ’ όλα αυτά να συνυπολογίσει κανείς και τα συγκριτικά οφέλη που προκύπτουν σε επίπεδο χρήσης και κτήσης από τον υβριδικό συνδυασμό και υπόσχονται την απόσβεση ενός μέρους της αρχικής επένδυσής του.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: Υβριδικός, 140 PS
Μετάδοση: Αυτόματο 8 σχέσεων, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 9,9 δλ. 0-100 χλμ./ώρα, 180 χλμ./ώρα τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 4,3 λτ./100 χλμ., 96 γρ./χλμ.
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.477/1.856/1.609 χλστ., 2.675 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.238 κιλά
Χώρος αποσκευών: 254 λτ.
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 22.999 ευρώ-0 ευρώ