Το νέο Tipo Cross εντάσσει το μικρομεσαίο μοντέλο της Fiat στην πλέον αναπτυσσόμενη κατηγορία των crossover/SUV μοντέλων, διατηρώντας υψηλά πάντα το Value for Money της επιλογής.
Το Fiat Tipo νέας γενιάς το γνωρίσαμε πριν λίγα χρόνια ως το μικρομεσαίο της ιταλικής μάρκας που δίνει έμφαση στην παροχή μιας υψηλής σχέσης τιμής-αξίας, αλλά και στοιχείων όπως της πολύ καλής του πρακτικότητας και των οικονομικών του κινητήρων. Πλέον, εν έτη 2021 η Fiat ανανεώνει το μικρομεσαίο της μοντέλο τονίζοντας τα στοιχεία τεχνολογίας του, ενισχύοντας τους διαθέσιμους κινητήρες, αλλά και επιπλέον λανσάροντας στη γκάμα την πρώτη του έκδοση Cross, θέλοντας έτσι να το «ρίξει» και στην αρένα των πωλήσεων των μικρομεσαίων crossover/SUV μοντέλων.
«Cross» και στο μάτι
Το νέο Fiat Tipo Cross αισθητικά διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκδόσεις του μικρομεσαίου ιταλικού μοντέλου, ενσωματώνοντας στο αμάξωμά του στοιχεία που το κάνουν να δείχνει πιο «περιπετειώδες». Έτσι, εκτός της νέας γρίλιας της μάσκας που φιλοξενεί και το καινούργιο λογότυπο της Fiat, αλλά και των νέων LED φώτων που χαρακτηρίζουν πλέον όλη την ανανεωμένη γκάμα Tipo, το Cross προσθέτει επιπλέον προφυλακτήρες με προστατευτικές ποδιές, έξτρα πλαϊνά σπόιλερ, μαύρα πλαστικά προστατευτικά στους θόλους των τροχών, ράγες οροφής και χρωμιωμένους καθρέπτες. Το ρόλο της στη δημιουργία μια πιο «SUV» εικόνας παίζει και η αύξηση της απόστασης από το έδαφος κατά 40 χλστ., που έχει φυσικά και πρακτικά οφέλη κατά την κίνηση σε εκτός δρόμου διαδρομές.
Εσωτερικό με περισσότερα hi-tech στοιχεία-Πολύ καλή πρακτικότητα
Στη γνώριμη καμπίνα των επιβατών του Tipo, η Fiat κατά την ανανέωση του μοντέλου αποφάσισε να τονίσει τα παρεχόμενα στοιχεία τεχνολογίας και έτσι, προσφέρει πλέον τη νεότερη μεγάλη (10,25 ιντσών) κεντρική οθόνη ιντσών για το σύστημα πολυμέσων Uconnect 5, που είναι πιο εύχρηστη, αλλά και με περισσότερες δυνατότητες συνδεσιμότητας από πριν. Επίσης, ο πίνακας οργάνων είναι πλέον ψηφιακός (προαιρετικά) ενσωματώνοντας μια οθόνη 7 ιντσών, όντας έτσι και αυτός πιο εύχρηστος και με περισσότερα στοιχεία πληροφοριών. Ο οδηγός κάθεται σε κάθισμα πλήρους ρυθμίσεων, που παρέχει καλή στήριξη του σώματος και αρκετή άνεση. Η περιμετρική ορατότητα είναι συνολικά καλή, ενώ υπάρχει και διαθέσιμη κάμερα οπισθοπορείας που διευκολύνει στο παρκάρισμα. Ποιοτικά, το Tipo Cross κάνει χρήση κυρίως σκληρών στην αφή πλαστικών με αποδεκτό φινίρισμα και συναρμογή, χωρίς πάντως να ξεχωρίζει σε αυτόν τον τομέα στην κατηγορία. Από την άλλη βέβαια, προσόν του μοντέλου αποτελούν οι πολλοί καλοί του χώροι για 4+1 επιβάτες, αλλά και το επίσης πολύ καλό σε όγκο πορτ-μπαγκάζ των 440 λίτρων με το μεγάλο άνοιγμα.
1.000άρης turbo που του «πάει»
Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές που φέρνει μαζί του το ανανεωμένο Tipo αποτελεί η παρουσία στη γκάμα του νεότερου 1.000άρη 3κύλινδρου Firefly κινητήρα βενζίνης της Fiat, ο οποίος αντικαθιστά τον παλαιό ατμοσφαιρικό 1.400άρη των 94 ίππων. Το νέο μοτέρ αποδίδει 100 ίππους στις 5.000 στροφές και 190 Nm ροπής στις 1.500 σ.α.λ., ενώ συνδυάζεται στάνταρ με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός προσφέρει πολύ καλό τράβηγμα από χαμηλά και μέχρι και τις μεσαίες στροφές λειτουργίας του, εμφανίζοντας μια φυσιολογική κόπωση υψηλότερα. Είναι σε θέση να κινήσει χωρίς πρόβλημα το Tipo Cross, ενώ δεν γίνεται πολύ «ενοχλητικός» και από πλευρά θορύβου. Το 5άρι μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων έχει σωστή κλιμάκωση χωρίς να είναι πολύ μακρύ και εδώ, σίγουρα θα ταίριαζε και μια 6η σχέση που θα βοηθούσε το μοτέρ να ρίξει τις στροφές του στο ταξίδι, προς όφελος της κατανάλωσης. Ειδικά στο πεδίο της κατανάλωσης, η μέση τιμή που καταγράψαμε κινούμενοι σε πόλη και εθνική βρέθηκε στα 7,9 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο ικανοποιητικό με βάση τα δεδομένα του αυτοκινήτου.
Με άνεση και ασφάλεια στο δρόμο
Στο δρόμο το Fiat Tipo Cross χωρίς να είναι απολύτως μαλακό στη ρύθμιση της ανάρτησής του, καταφέρνει να προσφέρει αρκετά καλά επίπεδα άνεσης στους επιβάτες του. Παράλληλα, η ποιότητα κύλισης ικανοποιεί ενώ αεροδυναμικοί θόρυβοι υπάρχουν μόνο από τις ράγες οροφής όταν το αυτοκίνητο κινείται με πολλά χιλιόμετρα στην εθνική. Σε ένα δρόμο με στροφές, το Tipo Cross αποπνέει συνολικά ασφάλεια και με τη βοήθεια και του ESP διατηρεί μια γενική ουδετερότητα στις αντιδράσεις του, χωρίς πάντως να εμπνέει για μια πιο δυναμική οδήγηση. Το τιμόνι είναι εύχρηστο μέσα στην πόλη (διαθέτει και την επιλογή «City» που το ελαφραίνει αισθητά για να βοηθήσει στις μανούβρες κατά το παρκάρισμα, ενώ προσφέρει την πληροφόρηση που απαιτείται εκτός αυτής. Τα φρένα κάνουν τη δουλειά τους με αποτελεσματικότητα. Εκτός δρόμου, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος βοηθά το Tipo Cross να κινηθεί με ασφάλεια σε μια διαδρομή με «πατημένο» χώμα, ωστόσο η απουσία τετρακίνησης θέτει τα δικά της όρια.
Συμπέρασμα
Η υπερυψωμένη έκδοση του Tipo δίνει μια πετυχημένη SUV «πνοή» στη γκάμα του ανανεωμένου ιταλικού μικρομεσαίου, διατηρώντας επιπλέον την πολύ καλή πρακτικότητα που χαρακτηρίζει και τις χάτσμπακ εκδόσεις του. Ο νέος 1.000άρης turbo αποτελεί μια σημαντική αναβάθμιση έναντι του προηγούμενου ατμοσφαιρικού 1.400άρη, με οφέλη και σε επιδόσεις και σε κατανάλωση. Το κόστος των 17.100 ευρώ (στην έκδοση εξοπλισμού City Cross, 18.950 ευρώ το Tipo Cross) είναι ένα ακόμη συγκριτικό πλεονέκτημα της εν λόγω έκδοσης.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κινητήρας: 999 κ.εκ. βενζίνη, 100PS/5.000 σ.α.λ., 190 Nm/1.500 σ.α.λ.
Μετάδοση: 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, στους εμπρός τροχούς
Επιδόσεις: 12,2 sec. 0-100 km/h, 183 km/h τελική ταχύτητα
Κατανάλωση-Εκπομπές CO2: 5,5 λτ./100 χλμ., 130 g/km
Διαστάσεις (Μήκος/Πλάτος/Ύψος): 4.368/1.802/1.556 χλστ., 2.638 χλστ. μεταξόνιο
Βάρος: 1.260 κιλά
Χώρος αποσκευών: 440 λίτρα
Τιμή-Τέλη κυκλοφορίας: 17.100 ευρώ / 83,2 ευρώ