Το Nissan X-Trail είναι διαθέσιμο, πλέον, στην ελληνική αγορά με το νέο ντίζελ μοτέρ των 1,7 λίτρων με τους 150 ίππους. Δοκιμάζουμε το ιαπωνικό SUV στη συγκεκριμένη έκδοση κινητήρα και αναφέρουμε.
Παρελθόν αποτελεί ο 1,6 dCi που εφοδίαζε την γκάμα των SUV της Nissan, καθώς αντικαταστάθηκε-ελέω ρύπων- από ένα νέο ντίζελ μοτέρ 1.749 κυβικών εκατοστών. Το εν λόγω σύνολο, με απόδοση 150 ίππων, είναι ισχυρότερο κατά 20 άλογα & 20 Nm ροπής συγκριτικά με το απερχόμενο μοτέρ. Όπως είναι φυσικό, τα παραπάνω έχουν επιφέρει θετικά αποτελέσματα στις επιδόσεις καθώς το αμάξωμα των 1.650 κιλών χρειάζεται 10,7 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα από στάση (0,3 δλ. πιο γρήγορο) και παρουσιάζει μεγαλύτερη τελική ταχύτητα κατά 10 χλμ./ώρα φτάνοντας τα 194 χιλιόμετρα ανά ώρα.
Στην πράξη το νέο dCi μοτέρ των Renault-Nissan κερδίζει τις εντυπώσεις με το θετικό τράβηγμά του σε όλο φάσμα των στροφών αλλά και με την πολιτισμένη λειτουργία του. Τα επίπεδα θορύβου στην καμπίνα και οι κραδασμοί είναι πολύ περιορισμένοι και συγκριτικά με το προηγούμενο μοτέρ των 1,6 λίτρων, ο 1.700άρης δίνει μια νέα νότα στο προφίλ του X-Trail. Σε συνδυασμό, μάλιστα, με το πολύ καλό σε αίσθηση και κλιμάκωση 6άρι χειροκίνητο κιβώτιο, ο οδηγός έχει στη διάθεσή του ένα -σχεδόν- ιδανικό οικογενειακό SUV.
Αναφορικά με την κατανάλωση τώρα, με προσεκτική οδήγηση μπορείς να μείνεις άνετα κάτω από το ψυχολογικό όριο των 7 λίτρων/ 100 χιλιόμετρα, ενώ αν κινηθείς εκμεταλλευόμενος πλήρως τα 150 άλογα και τα 340 Nm ροπής οι ενδείξεις που θα λάβεις ξεπερνούν τα 9 λίτρα/100 χλμ. Η τιμή εκκίνησης για το τετρακίνητο X-Trail 1,7 diesel των 150 ίππων τοποθετείται στα 32.390 ευρώ κινούμενη σε λογικά επίπεδα για τα δεδομένα της μεσαίας κατηγορίας των SUV και του στάνταρ εξοπλισμού: 6 αερόσακοι, ηλεκτρικό χειρόφρενο, θερμαινόμενοι ηλεκτρικοί καθρέπτες, cruise control, αισθητήρες βροχής και φώτων, σύστημα Safety Shield με ένα πλέγμα εφαρμογών ενεργητικής ασφάλειας και πολλά ακόμη στοιχεία.
Ποιοτικό και Ευρύχωρο
To ανανεωμένο Nissan X-Trail, όπως το γνωρίσαμε πριν δύο χρόνια, παρουσιάζει μια αναβαθμισμένη εικόνα στο εσωτερικό του. Το σύνολο των υλικών εμφανίζουν πολύ καλή ποιότητα σε υφή και συναρμογή, με τους χώρους να μπαίνουν σε πρώτο πλάνο σε κάθε περίπτωση. Επιπλέον πόντους στη συνολική εικόνα δίνει το αφρώδες υλικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, η εύχρηστη οθόνη αφής των 7 ιντσών και οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα που αυξάνουν τα επίπεδα εργονομίας. Tο πορτ μπαγκάζ έχει αυξήσει τη χωρητικότητα του στα 565 λίτρα και διαθέτει την εφαρμογή Flexible Luggage Board, όπου μέσω χωρισμάτων ενισχύονται οι επιλογές αποθήκευσης. Τέλος, η high-tech αύρα του X-Trail συμπληρώνεται από τις τεχνολογίες Nissan Intelligent Mobility, οι οποίες περιλαμβάνουν και το σύστημα ημι-αυτόνομης οδήγησης ProPILOT.
Mε περισσότερο γκάζι και καλή ποιότητα κύλισης
Το μεγάλο SUV της Nissan διατηρεί τον touring χαρακτήρα του προσφέροντας πολύ καλά επίπεδα άνεσης εντός και εκτός δρόμου (αν και σε ορισμένα σημεία θα θέλαμε καλύτερη απορροφητικότητα από την ανάρτηση με δεδομένο πως το μοντέλο της δοκιμής μας είχε ελαστικά με 65άρι προφίλ). Kαθ’ οδόν το αμάξωμα των 1.650 κιλών & μήκους 4.690 χλστ. καταφέρνει να κρύβει καλά τις διαστάσεις του όντας σταθερό κάτω από όλες τις συνθήκες. Ο νέος ντίζελ κινητήρας των 1,7 λίτρων με τα 150 άλογα πριμοδοτεί το ιαπωνικό μοντέλο με καλύτερες επιδόσεις και έτσι ο οδηγός εισπράττει ένα πιο ισχυρό σύνολο κάτω απ όλες τις συνθήκες, χωρίς υψηλά επίπεδα κατανάλωσης και θορύβου στην καμπίνα. Ταυτόχρονα, η ύπαρξη κατ επιλογήν τετρακίνησης και τα 210 χλστ. απόστασης από το έδαφος χαρίζουν στο αμάξωμα τα απαραίτητα εκτός δρόμου χαρακτηριστικά.
Το Nissan X-Trail, σε αυτή τη νέα έκδοση κινητήρα, δείχνει ακόμη πιο πλήρες. Οι 150 ίπποι και τα 1,7 λίτρα χωρητικότητας του που αποφεύγουν τα όποια φορολογικά χαράτσια έναντι ενός αντίστοιχης απόδοσης 2λιτρου diesel μοτέρ αποτελούν ένα πολύ καλό πακέτο για όποιον αναζητά ένα καλά εξοπλισμό SUV, με χώρους και… χαρακτήρα.
ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙKA
- Κινητήρας βενζίνης: 1.749 cc
- Ισχύς: 150 ps/ 3.500 rpm
- Ροπή: 340 Nm/1.750-2.750 rpm
- Μετάδοση: Κατ’ επιλογήν στους 4 τροχoύς
- Κιβώτιο: χειροκίνητο 6 σχέσεων
- Επιτάχυνση 0-100 km/h: 10,7 sec
- Τελική ταχύτητα: 194 km/h
- Μεικτή κατανάλωση: 6,8 lt/100 km (μέση δοκιμής)
- Εκπομπές CO2: 151 gr/km
- Βάρος: 1.650 kg
- Διαστάσεις (Μ/Π/Υ): 4.690/1.820/1.710 mm
- Μεταξόνιο: 2.705 mm
- Χώρος αποσκευών: 565 lt
- Τιμή: Από 32.390 ευρώ (από 25.490 ευρώ το 4Χ2)