Άλλη μια εξειδικευμένη BMW βγήκε από τις πύλες του βαυαρικού εργοστασίου, το υψηλών επιδόσεων ανοιχτό sportscar M4 Competition, που συνδυάζεται για πρώτη φορά με το σύστημα xDrive.
Η τρίλιτρη εν σειρά μονάδα ισχύος, με διπλή υπερτροφοδότηση M TwinPower Turbo και βελτιστοποιημένο ψεκασμό, ενισχύθηκε τώρα με ακόμη 40 ίππους -φτάνοντας συνολικά τους 510 hp- με αποτέλεσμα να επιτυγχάνει το σπριντ 0-100 km/h σε 3,7 δευτερόλεπτα.
Το peak της ροπής ανεβαίνει μέχρι τα 650 Nm, κι η τελική ταχύτητα της M4 Competition Convertible περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 249 km/h - αλλά στην περίπτωση του προαιρετικού M Driver’s Package απελευθερώνεται μέχρι τα 280 km/h.
Πρόκειται για τον ίδιο κινητήρα με την τετράθυρη Μ3, με τον χαρακτηριστικό τραχύ της ήχο στον οποίο συμβάλλουν και τα ηλεκτρονικά flaps του συστήματος εξάτμισης. Η κατά WLTP κατανάλωση, σύμφωνα με τη BMW, κυμαίνεται στα 10,2 lt/100km και η εκπομπή CO2 στα 231-233 g/km.
Το σκληρό έργο της μετάδοσης της ισχύος στους πίσω τροχούς αναλαμβάνει το σειριακό κιβώτιο M Steptronic με Drivelogic (οκτώ σχέσεων και τριών διαφορετικών προφίλ ρύθμισης, φυσικά με paddles στο τιμόνι) σε συνδυασμό με το ενεργό Μ διαφορικό και το σύστημα τετρακίνησης xDrive. Το τελευταίο ρυθμίζεται στις επιλογές 4WD, 4WD Sport και 2WD.
Κι όσο για το έργο του ελέγχου της -τόσης- ισχύος, σε αυτό επιδρούν αμέτρητες αγωνιστικών προσανατολισμών και τεχνολογίας παράμετροι: η ενεργητική ανάρτηση Μ με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη απόσβεση, το σύστημα διεύθυνσης M Servotronic με εναλλασσόμενη απόκριση, τα φρένα προδιαγραφών Μ (ή, προαιρετικά, τα κεραμικά φρένα Μ) με εξαπίστονες δαγκάνες, η πίσω ανάρτηση πέντε συνδέσμων με ειδικά ρυθμισμένη κινηματική.
Εδώ το σύστημα ελέγχου της πρόσφυσης Dynamic Stability Control (DSC) έχει επιπροσθέτως και τη ρύθμιση M Dynamic, και το M Traction Control διαθέτει δέκα επίπεδα ρύθμισης του ελέγχου της ολίσθησης των τροχών. Από τα κουμπιά M buttons στο τιμόνι, επίσης, ο οδηγός μπορεί να επιλέξει δύο παραμετροποιήσιμες ρυθμίσεις του γενικού στησίματος του αυτοκινήτου.
Κατά τα άλλα, το κύριο στοιχείο διαφοροποίησης της M4 Competition Convertible, η υφασμάτινη οροφή, ανοίγει ή κλείνει ακόμα και εν κινήσει (μέχρι τα 50 km/h) και σε 18 δευτερόλεπτα. Σε σχέση με τη μεταλλική οροφή της προηγούμενης γενιάς, είναι 40 τοις εκατό πιο ελαφριά, και η αντικατάσταση του μετάλλου από το ύφασμα απελευθερώνει ακόμα 80 λίτρα για το χώρο αποσκευών.
Ο σχεδιασμός της M4 Competition Convertible παραπέμπει άμεσα στην ανοιχτή έκδοση της Σειράς 4, με την προσθήκη λεπτομερειών του M Division για την ενίσχυση του σπορ χαρακτήρα της. Κάποιες από αυτές είναι τα μαύρα πλαίσια των «νεφρών» της γρίλιας, οι μεγάλοι αεραγωγοί στο κάτω μέρος του προφυλακτήρα για την ψύξη του ιπποφορβείου και ο μεγάλος διαχύτης με δύο απολήξεις της εξάτμισης στο κέντρο του.
Κι ακόμη, η ανοικτή Μ4 έχει πιο μυώδεις θόλους, μαύρα μαρσπιέ που συνδέονται με τις εμπρός και πίσω ποδιές, καθώς και εξειδικευμένους τροχούς διάστασης 19 ιντσών εμπρός και 20'' πίσω.
Εσωτερικά, μπροστά στον οδηγό ξεδιπλώνεται μια ψηφιακή οθόνη οργάνων 12,3 ιντσών, και στο κέντρο της κονσόλας η οθόνη αφής πολυμέσων 10,25'' με το λειτουτργικό iDrive 7.0. Τα καθίσματα, φυσικά, είναι μπάκετ με ειδική δερμάτινη επένδυση, αλλά προαιρετικά διατίθενται και τα καθίσματα M Carbon κατασκευασμένα από CFRP (πλαστικό ενισχυμένο με ανθρακονήματα) και περικόπτουν περίπου 9,5 κιλά από το βάρος.