Αυτοκίνητα: Αντιδράσεις για την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης - iefimerida.gr

Αυτοκίνητα: Αντιδράσεις για την κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης

Κινητήρας εσωτερικής καύσης αυτοκινήτου
Κινητήρας εσωτερικής καύσης αυτοκινήτου / Φωτογραφία: AP Photo-Peter Dejong
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Να επιτρέπονται οι πωλήσεις αυτοκινήτων με κινητήρες εσωτερικής καύσης και μετά το 2035, ζητούν περισσότεροι από 100 ευρωπαϊκοί φορείς και εταιρείες.

Μέσω ανοικτής επιστολής, οι φορείς αυτοί από τους κλάδους της ενέργειας και των μεταφορών, αιτούνται τη συνέχιση παραγωγής -και κατά συνέπεια πώλησης- οχημάτων με μηχανές εσωτερικής καύσης (ή πιο απλά ΜΕΚ), με την προϋπόθεση ότι τα αυτοκίνητα αυτά θα χρησιμοποιούν υγρά καύσιμα χαμηλού ανθρακικού αποτυπώματος και όχι ορυκτά καύσιμα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Η επιστολή απευθύνεται στους Ευρωπαίους νομοθέτες (Ευρωκοινοβούλιο και Συμβούλιο της ΕΕ), ενόψει της συζήτησης που θα διεξαχθεί στις 7 Ιουνίου στο Ευρωκοινοβούλιο, κατά την οποία θα κριθεί το μέλλον των οχημάτων με ΜΕΚ και η πιθανή κατάργηση των πωλήσεων τους από το 2035, σύμφωνα με την πρόταση της Επιτροπής.

Σημαντική μερίδα του Ευρωκοινοβουλίου έχει στηρίξει την άποψη ότι πρέπει να αναγνωρισθεί η συμβολή των ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλού άνθρακα στη μείωση των εκπομπών CO2 από τα οχήματα.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η πρόταση επιτρέπει στα ανανεώσιμα καύσιμα να διαδραματίσoυν σημαντικό ρόλο στην πορεία για μείωση των εκπομπών, στο σύνολο των 240 εκατ. οχημάτων που βρίσκονται σε κυκλοφορία στους ευρωπαϊκούς δρόμους.

Από την πλευρά των επιχειρήσεων επισημαίνεται ακόμη ο κίνδυνος, αν καταργηθούν τα οχήματα με κινητήρες εσωτερικής καύσης, στην πράξη να κυκλοφορούν με ηλεκτρικά οχήματα οι οικονομικά ισχυρότεροι ενώ η μεσαία και χαμηλή τάξη να παραμείνει λόγω κόστους στα παλιά και ρυπογόνα οχήματα.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Την επιστολή υπογράφουν -μεταξύ άλλων- σημαντικοί ευρωπαϊκοί Σύνδεσμοι (CLEPA, FuelsEurope, eFuel Alliance, EBB, ECFD, UPEI, αλλά και ο ελληνικός Σύνδεσμος Εταιρειών Πετρελαιοειδών Ελλάδας-ΣΕΕΠΕ), εταιρείες διύλισης (Ελληνικά Πετρέλαια, Repsol, ENI, Neste, MOL), μαζί με αρκετές εταιρείες αερίου, βιοκαυσίμων, αλλά και εταιρείες από τον κλάδο κατασκευής οχημάτων όπως η SiemensEnergy, Mazda κλπ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ