Το Audi A3 Sportback 30 g-tron έχει αυτονομία με χρήση CNG που φτάνει τα 495 χιλιόμετρα, στην οποία προστίθεται και αυτή που προσφέρει η δεξαμενή βενζίνης.
Το Audi Q8 και σε plug in υβριδική έκδοση [εικόνες]
Πρωταθλήτρια η Audi στο DTM [εικόνες]
Η Audi εξηλεκτρίζει την Μπάγερν Μονάχου
Το πρώτο Audi A3 Sportback g-tron που κυκλοφόρησε το 2014, χαρακτηριζόταν από ιδιαίτερα προηγμένη τεχνολογία. Ο διάδοχός του συνεχίζει την παράδοση. Ο τετρακύλινδρος κινητήρας 1,5 TFSI έχει ισχύ 131 PS και παράγει ροπή 200 Nm στις 1.400-4.000 σ.α.λ.. Η υιοθέτηση της διαδικασίας καύσης Miller, με υπερσυμπιεστή με μεταβλητή γεωμετρία στροβίλου, κάνει βέλτιστη χρήση της ενέργειας των καυσαερίων για αρμονική ανάπτυξη ροπής από πολύ χαμηλές στροφές. Παράλληλα, η συντομευμένη φάση συμπίεσης σε συνδυασμό με τη μακρά φάση διαστολής, ευνοεί τη λειτουργία υπό μερικό φορτίο, με εμφανή οφέλη στην κατανάλωση.
Το μοντέλο επιταχύνει από 0 έως 100 χλμ./ώρα σε 9,7 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 211 χλμ./ώρα. Η μέση κατανάλωση καυσίμου κατά NEDC είναι μόλις 3,5 - 3,6 κιλά CNG ανά 100 χιλιόμετρα, που αντιστοιχεί σε ισοδύναμο εκπομπής CO2 της τάξης 96 - 99 γρμ./χλμ.. Με πλήρεις δεξαμενές αερίου, το αυτοκίνητο έχει αυτονομία κατά NEDC έως και 495 χιλιόμετρα (κατά WLTP έως 445 χιλιόμετρα). Σε αυτήν έρχεται να προστεθεί η πρόσθετη αυτονομία που προσφέρει το εφεδρικό ρεζερβουάρ βενζίνης με καθαρό ωφέλιμο όγκο 9 λίτρων, τοποθετημένο μπροστά από τον πίσω άξονα. Η ισχύς μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός αυτόματου κιβωτίου ταχυτήτων S tronic, 7 σχέσεων.

Ο κινητήρας εκκινεί πάντα σε λειτουργία CNG, ψεκάζοντας μικρές μόνο ποσότητες βενζίνης σε σπάνιες συνθήκες λειτουργίας. Για παράδειγμα, όταν η πίεση στις δεξαμενές αερίου πέσει κάτω από ένα ορισμένο όριο, το οποίο ποικίλλει ανάλογα με την τρέχουσα κατάσταση οδήγησης, ο κινητήρας μεταβαίνει σε λειτουργία βενζίνης. Ο οδηγός δεν αντιλαμβάνεται αυτή τη διαδικασία αλλαγής. Η στάθμη καυσίμου στις δεξαμενές και η κατανάλωση στον αντίστοιχο τρόπο λειτουργίας εμφανίζονται στο ψηφιακό ταμπλό οργάνων. Οι δύο λαιμοί πλήρωσης βενζίνης και φυσικού αερίου βρίσκονται κάτω από ένα κοινό κάλυμμα καυσίμου.

Το νέο Audi A3 Sportback 30 g-tron αναμένεται στη χώρα μας στις αρχές του επόμενου έτους. Οι προτεινόμενες τιμές λιανικής των διαφόρων εκδόσεων εξοπλισμού, θα ανακοινωθούν λίγο πριν το λανσάρισμα.