To Ariya είναι το δεύτερο αμιγώς ηλεκτρικό μοντέλο της Nissan μετά το Leaf.
Το Ariya παρουσιάστηκε επίσημα στην Ιαπωνία και ειδικότερα στην πόλη της Yokohama, βασιζόμενο σε μεγάλο βαθμό στο ομώνυμο πρωτότυπο που είχε παρουσιαστεί στο περσινό Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο.
Είναι το πρώτο μοντέλο παραγωγής που αντιπροσωπεύει τη νέα «εξηλεκτρισμένη» εταιρική ταυτότητα της Nissan, ανοίγοντας τον δρόμο προς μια νέα εποχή στην αυτοκίνηση, όπου η ηλεκτροκίνηση, η βελτιστοποιημένη μορφοποίηση της πλατφόρμας και η τεχνολογία AI (Τεχνητής Νοημοσύνης) εκτός οχήματος θα γίνουν στάνταρ.
Το Ariya κατασκευάζεται σε μια ολοκαίνουργια πλατφόρμα για ηλεκτρικά αυτοκίνητα της Renault-Nissan-Mitsubishi, έχει μήκος 4.595 χλστ. και θα είναι διαθέσιμο με 4 διαφορετικές εκδοχές ηλεκτρικών συστημάτων κίνησης. Στην πρώτη του εκδοχή, το Ariya θα είναι πισωκίνητο, με μπαταρία 65 kWh και απόδοση 218 ίππων. Η ροπή αγγίζει τα 300 Nm και η τελική ταχύτητα περιορίζεται στα 160 km/h, με το 0-100 km/h να απαιτεί 7.5 sec. Με μια φόρτιση η αυτονομία κατά WLTP φθάνει τα 360 km.
Αμέσως μετά συναντούμε την επίσης πισωκίνητη έκδοση με τη μεγαλύτερη μπαταρία των 87 kWh και ηλεκτρικό μοτέρ 242 ίππων. Η ροπή φθάνει τα 300 Nm και η αυτονομία με μια φόρτιση κατά WLTP, τα 500 km.
Θα υπάρχουν επίσης και εκδόσεις 4κίνητες, που διαθέτουν δύο ηλεκτροκινητήρες και συνδυάζονται με μπαταρίες χωρητικότητας 65 kWh και 87 kWh. Στην πρώτη περίπτωση η συνδυαστική ισχύς είναι 279 ίπποι, η ροπή 560 Nm και η αυτονομία έως 340 km. Στην περίπτωση της έκδοσης με την μπαταρία 87 kWh, διαθέσιμες θα είναι εκδοχές με ισχύ 306 και 394 ίππων (Performance), που θα έχουν ροπή 600 Nm.
Η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 200 km/h, το 0-100 km/h απαιτεί 5.7 και 5.1 sec αντίστοιχα, ενώ οι αυτονομίες είναι 460 και 400 km, αντίστοιχα. Με τρεις λειτουργίες οδήγησης, συμπεριλαμβανομένων των Standard, Sport και ECO (τα μοντέλα e-4ORCE περιλαμβάνουν μια επιπλέον λειτουργία Snow), οι οδηγοί έχουν τη δυνατότητα να προσαρμόσουν την εμπειρία τους ώστε να ταιριάζει με τη διάθεση και το περιβάλλον τους.
Εκτός τώρα των κινητήρων, στο πεδίο της σχεδίασης το Ariya υιοθετεί ένα πολύ ντιζαϊνάτο αμάξωμα, που υιοθετεί τη νέα φιλοσοφία αισθητικής της μάσκας με την ονομασία «Διαχρονικός Ιαπωνικός Φουτουρισμός». Στο εσωτερικό, η καμπίνα είναι εντελώς νέα και περιλαμβάνει ένα διπλό πάνελ οθονών 12,3 ιντσών για τον ψηφιακό πίνακα οργάνων και το σύστημα πολυμέσων, ο οποίος εδράζεται σε ένα «καθαρό» σχεδιαστικά ταμπλό.
Χαρακτηριστική είναι η παντελής απουσία των διακοπτών και λοιπών χειριστηρίων, με κάποιους εντυπωσιακούς μόνο διακόπτες αφής (που είναι σχεδόν αθέατοι όταν δεν χρησιμοποιούνται) να συναντάμε πάνω στο κέντρο της κονσόλας. Οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων έχουν στη διάθεσή τους πολύ καλούς χώρους για το κεφάλι και τα πόδια τους, χάρη στο επίπεδο πάτωμα της καμπίνας που τους επιτρέπει να κάθονται με άνεση.
Τα λεπτά μπροστινά καθίσματα είναι τοποθετημένα έτσι ώστε να αποκρύπτουν την κολόνα Β, προσφέροντας στους επιβάτες μια πανοραμική θέα προς τα έξω. Φυσικά, η Nissan έχει πριμοδοτήσει το Ariya με το νεότερο σύστημα αυτόνομης οδήγησης ProPILOT 2.0, που περιλαμβάνει και αυτόνομο παρκάρισμα, ενώ πλήρης είναι η γκάμα των διαθέσιμων συστημάτων ασφάλειας και άνεσης.