Η Alfa Romeo εξαπολύει το δεκαετές πλάνο της αναγέννησής της με ένα αυτοκίνητο που δεν θα μπορούσε να ήταν πιο εμπορικό: ένα μικρό B-SUV με το όνομα Palade, και με συμβατικές ή αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις.
Με τη μεγαλύτερη Tonale του χρόνου και τη μικρή Palade στα τέλη του ίδιου έτους ή στις αρχές του 2023, η ιταλική εταιρεία ανεβαίνει στο «τρένο» των πιο εμπορικών αυτοκινήτων της εποχής, των συμπαγών Crossovers/SUVs, για να βασίσει σε αυτά την αναστήλωσή της.
Για την ακρίβεια, η Tonale στρέφει το «βλέμμα της στη BMW X1 και το Audi A3, ενώ η Palade θα ανταγωνίζεται στην κατηγορία της το Audi Q2. Η Tonale θα είναι η πρώτη εξ-ηλεκτρισμένη Alfa Romeo, με έκδοση Plug-in Hybrid δίπλα στις συμβατικές με θερμικούς κινητήρες, αλλά η Palade θα γίνει το πρώτο αυτοκίνητο της ιταλικής εταιρείας με αμιγώς ηλεκτρική έκδοση.
Παρότι η Tonale παρουσιάστηκε στη Γενέυη το 2019, πριν τη σάρωση του κορονοϊού, για την Palade η Alfa Romeo δεν έχει δώσει ακόμα το πρώτο δείγμα γραφής - για την ακρίβεια, σχεδίου. Παρόλα αυτά, σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει διαρρεύσει η εταιρεία, θα έχει πιο τολμηρό και πιο funky σχέδιο σε σχέση με την Tonale, δεδομένου ότι θα απευθύνεται σε νεανικότερο κοινό.
Η γρίλια σε σχήμα καρδιάς και τα πολύ λεπτά φωτιστικά σώματα, πάντως, αναμένεται να παραμείνουν για να διατηρήσουν την αισθητική σύνδεση με την οικογένεια της AR, ενώ αντίθετα το εσωτερικό αναμένεται να έχει την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία με της Tonale - με τους κλασσικούς διπλούς θόλους του πίνακα οργάνων, που παραπέμπουν στα 1960s.
Η Palade θα βασίζεται, όπως όλα δείχνουν, στην πλατφόρμα eCMP της Peugeot-Citroen (βάσει της σύμπραξης PSA-FCA για τη δημιουργία της Stellantis), που μοιράζονται και τα Peugeot 2008, DS 3 Crossback και Opel Mokka. Το ίδιο δάπεδο θα έχουν στο εγγύς μέλλον και τα μικρά B-SUV των Jeep και Fiat, που θα μπουν στην παραγωγή λίγο πριν από την Palade. Κατά συνέπεια, το μεταξόνιο της τελευταίας αναμένεται να βρίσκεται επίσης γύρω στα 2,6 μέτρα.
Στο ίδιο μοτίβο, το ιταλικό B-SUV θα υιοθετήσει πιθανότατα και τις ίδιες μονάδες ισχύος με τα αντίστοιχα του PSA, όπως τον τρικύλινδρο βενζίνης 1.2 λίτρου σε παραλλαγές 128 ή 153 ίππων ή τον diesel 1.5 ισχύος 118 hp. Προς το παρόν δεν υπάρχουν πληροφορίες για έκδοση Quadrifloglio, που θα αντιμετώπιζε το Audi SQ2. Αυτοί οι κινητήρες, επίσης, θα συνδυάζονται με το μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων ή το αυτόματο 8 σχέσεων του PSA.
Ωστόσο, η μεγάλη είδηση για την Palade είναι η ηλεκτρική έκδοση. Η πρώτη αμιγώς ηλεκτρική Alfa Romeo της ιστορίας. Ενδεχομένως να κινείται από τη μονάδα των 134 ίππων της Peugeot, με τη μπαταρία των 50 kWh που χαρίζει αυτονομία 320 χιλιομέτρων. Όμως, υπάρχουν πληροφορίες ότι η Alfa Romeo μπορεί να τοποθετήσει και κινητήρα στον πίσω άξονα, για να διαθέτει έτσι και τετρακίνητες εκδόσεις, λίγο υψηλότερων επιδόσεων.
Το όνομα Palade προέρχεται από μια όχι ιδιαίτερα υψηλή κορυφή των Άλπεων, σε αντίθεση με την ψηλότερη Tonale και την ακόμα πιο ψηλή και διαβόητη Stelvio. Ίσως το ύψος κάθε κορυφής να υποδηλώνει και το μέγεθος του κάθε SUV της Alfa Romeo.
Η Palade με συμβατικούς κινητήρες βενζίνης-diesel αναμένεται στην Ευρώπη στα τέλη του 2022, και η αμιγώς ηλεκτροκίνητη στις αρχές του 2023. Για την κατασκευή της, όπως και των αντίστοιχων Jeep και Fiat, η Stellantis επενδύει 206 εκατ. δολάρια για την επέκταση του εργοστασίου της στο Tychy της Πολωνίας.