Στην υιοθέτηση νέου συστήματος αξιολόγησης ξενοδοχειακών υπηρεσιών προχωρά το Ξενοδοχειακό Επιμελητήριο της Ελλάδας με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού ξενοδοχειακού κλάδου, αλλά και τον εξορθολογισμό της διαδικασίας αξιολόγησης των προσφερόμενων υπηρεσιών.
Όπως τονίστηκε σε συνέντευξη Τύπου, όπου το «παρών» έδωσε και η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη, το ΞΕΕ προχώρησε στη διερεύνηση της εφαρμογής του ευρωπαϊκού συστήματος κατάταξης ξενοδοχείων, Hotel Stars Union, στα ελληνικά ξενοδοχεία.
Όπως τονίστηκε το εν λόγω σύστημα αξιολόγησης εφαρμόζεται σε 13 χώρες και αφορά πάνω από 180 εκατομμύρια Ευρωπαίους πολίτες, πολλοί εκ των οποίων προέρχονται από τις κυρίες αγορές για τον ελληνικό τουρισμό.
Ήδη βρίσκονται σε εξέλιξη συζητήσεις για την ένταξη στο σύστημα, της Ισπανίας, της Γαλλίας και της Κύπρου και σύντομα η εφαρμογή, με την είσοδο και της χώρας μας σε αυτό, θα αφορά 300 εκατομμύρια καταναλωτές και πλέον των 100.000 ξενοδοχειακών επιχειρήσεων σε όλη την Ευρώπη.
Στην παρέμβασή της η υπουργός Τουρισμού Όλγα Κεφαλογιάννη αφού εξήρε τη συγκεκριμένη πρωτοβουλία, στάθηκε στο πνεύμα της συνεργασίας που θα πρέπει να υπάρχει ανάμεσα στους φορείς για την επιτυχία της εν λόγω πρωτοβουλίας και ανακοίνωσε ότι και στο υπουργείο, επιτροπή «τρέχει» ανάλογο πρόγραμμα.
Την ίδια στιγμή το ΞΕΕ ξεκινάει προσπάθεια περιορισμού των κρουσμάτων παραπλανητικής προβολής επιχειρήσεων στο διαδίκτυο (παράνομα καταλύματα, παραπλανητικές υπηρεσίες κλπ), με την καθιέρωση διαδικτυακής ιστοσελίδας, στην οποία οι θιγόμενοι θα προβαίνουν σε καταγγελίες. Στην ηλεκτρονική διεύθυνση http://www.grhotels.gr/ppdd/ θα υποβάλλονται αναφορές από Θιγόμενους επαγγελματίες ή πελάτες που θα εντοπίζουν παραπλανητική διαφήμιση καταλυμάτων και υπηρεσιών στο διαδίκτυο.
Σε ό,τι αφορά τέλος, την εξέλιξη της τουριστικής κίνησης για το 2013 όπως τόνισε ο πρόεδρος του ΞΕΕ Γιώργος Τσακίρης, υπάρχει συγκρατημένη αισιοδοξία. Όπως τόνισε, όλα δείχνουν ότι η χρονιά θα είναι καλύτερη από το 2012, αλλά η διαφαινόμενη μεγάλη πτώση του εγχώριου τουρισμού, δημιουργεί μεγάλο προβληματισμό στις επιχειρήσεις που στηρίζονται αποκλειστικά στους Έλληνες τουρίστες.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)