Η διοίκηση της αμερικανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Ford ανακοίνωσε σήμερα την πρόθεσή της να κλείσει έως τα τέλη του 2013 το εργοστάσιο στην πόλη Γκενκ του Βελγίου που απασχολεί περίπου 4.300 εργαζόμενους, ανακοίνωσαν συνδικαλιστικές οργανώσεις που επικαλείται το βελγικό πρακτορείο ειδήσεων Belga.
Η διεύθυνση του ομίλου σε μια προσπάθεια να συγκρατήσει τις ζημίες της στην Ευρώπη, προέβη στην ανακοίνωση αυτή σε έκτακτη συνεδρίαση της επιτροπής της επιχείρησης. Το εργοστάσιο συναρμολόγησης στο Γκενκ υπολειτουργεί, ενώ η αυτοκινητοβιομηχανία αντιμετωπίζει, όπως αρκετοί ανταγωνιστικοί της όμιλοι, πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα στην Ευρώπη.
Το εργοστάσιο κατασκευάζει το αυτοκίνητο Modeo μεσαίου μεγέθους, το Galaxy και τα μίνιμπας S-MAX αλλά και τα τρίτα μοντέλα πλησιάζουν στο τέλος του κύκλου ζωής τους.
Η εταιρία ετοιμάζεται να κλείσει το εργοστάσιο και να κατασκευάσει τη νέα γενιά Mondeo αλλού.
Σύμφωνα με συνδικαλιστικές πηγές, η μονάδα παραγωγής θα μεταφερθεί στη Βαλένθια της Ισπανίας.
Υπολογίζοντας τους εργαζόμενους και στις υποκατασκευαστικές εταιρίες η Ford Genk προσφέρει εργασία σε 10.500 εργαζόμενους. Είναι συνεπώς ο πρώτος εργοδότης στην φλαμανδική επαρχία Λίμπουργκ, κοντά στα σύνορα με την Ολλανδία.
Η προοπτική για κλείσιμο του εργοστασίου της Ford στο Γκενκ, για την οποία είχε γράψει πρόσφατα η Wall Street Journal, έδειχνε ότι απομακρυνόταν μόλις πριν από ένα μήνα όταν η αμερικανική διοίκηση της Ford ανακοίνωσε την έναρξη της παραγωγής τον Οκτώβριο του 2013 του νέου Mondeo.
Συνδικάτα και τοπικοί πολιτικοί αξιωματούχοι είχαν εκλάβει την ανακοίνωση αυτή ως εγγύηση για τη συνέχιση των δραστηριοτήτων στο Γκενκ για αρκετά χρόνια.
Αξιωματούχοι της ευρωπαϊκής διεύθυνσης της Ford θα συναντηθούν αργότερα σήμερα με τον βέλγο πρωθυπουργό Ελιο Ντι Ρούπο και τον επικεφαλής της περιφερειακής κυβέρνησης της Φλάνδρας Κρις Πέετερς.
Δεκαπέντε χρόνια μετά το κλείσιμο της Renault στο Βιλβόρντε, κοντά στις Βρυξέλλες, και δύο χρόνια μετά το κλείσιμο του εργοστασίου της Opel στην Αμβέρσα του βόρειου Βελγίου, η διακοπή της παραγωγής στο Γκενκ συνιστά πολύ σκληρό πλήγμα στη βελγική αυτοκινητοβιομηχανία, άλλοτε έναν από τους πυλώνες της οικονομίας της χώρας.
(ΑΠΕ-ΜΠΕ)