Τα Δικαστήρια είναι τα μόνα αρμόδια να επιδικάσουν αποζημιώσεις για τη βλάβη που υφίστανται επιχειρήσεις και καταναλωτές από τη δράση καρτέλ, επισημαίνει η Επιτροπή Ανταγωνισμού σε σημερινή ανακοίνωση αναφορικά με τον τρόπο υποβολής καταγγελιών για θέματα ανταγωνισμού.
Τα Δικαστήρια μπορούν επίσης, συμπληρώνει, να λάβουν αποφάσεις ασφαλιστικών μέτρων για τέτοιου είδους υποθέσεις.
Αναφορικά με τη διαδικασία υποβολής και τον τρόπο διαχείρισης των καταγγελιών, η Επιτροπή διευκρινίζει τα εξής:
-Γίνονται δεκτές καταγγελίες ή γενικά στοιχεία και πληροφορίες για την αγορά.
-Οι υποθέσεις κατατάσσονται σε σειρά προτεραιότητας, με συνεκτίμηση του δημοσίου συμφέροντος, των πιθανών επιπτώσεων στον ανταγωνισμό, της προστασίας του καταναλωτή, των προθεσμιών παραγραφής, καθώς και του αποτελέσματος που προσδοκάται από την παρέμβαση στη συγκεκριμένη υπόθεση.
-Καταγγελίες που δεν συγκεντρώνουν σημαντικό ενδιαφέρον (σύμφωνα με το σύστημα μοριοδότησης που έχει θεσπίσει η Επιτροπή) δεν θα εξετάζονται καθόλου.
-Οι καταγγελίες πρέπει να περιλαμβάνουν συγκεκριμένα στοιχεία, όπως τα στοιχεία του καταγγέλοντος, η αγορά στην οποία δραστηριοποιείται, αποδεικτικά στοιχεία και πραγματικά περιστατικά που θεμελιώνουν την παράβαση του νόμου για τον ανταγωνισμό, κ.α.
Οι καταγγέλοντες μπορούν να ζητήσουν να μην αποκαλυφθεί η ταυτότητά τους ή επιχειρηματικά δεδομένα που θεωρούν ότι είναι απόρρητα.
(AΠΕ-ΜΠΕ)