Ένας υψηλόβαθμος ιταλός αστυνομικός τραυματίστηκε στη διάρκεια βίαιων συγκρούσεων με διαδηλωτές που διαμαρτύρονται για τη σχεδιαζόμενη σιδηροδρομική σύνδεση, με τρένα υψηλής ταχύτητας, της βόρειας Ιταλίας με τη Γαλλία, δήλωσαν σήμερα αξιωματούχοι.
Ο επικεφαλής της μονάδας ειδικών αστυνομικών επιχειρήσεων στο Τορίνο, ο Τζιουζέπε Πετρόντζι, τραυματίστηκε από αυτοσχέδιο εκρηκτικό μηχανισμό στη διάρκεια της αντιπαράθεσης το βράδυ του Σαββάτου στη Βαλ ντι Σούζα στη βόρεια Ιταλία, όταν η αστυνομία έριξε δακρυγόνα σε υποστηρικτές του "No-Tav", του κινήματος κατά της σιδηροδρομικής σύνδεσης με τρένα υψηλής ταχύτητας.
"Αυτό που συνέβη χθες βράδυ στη Βαλ ντι Σούζα δεν ήταν μια διαδήλωση διαφωνούντων, ήταν βία", ανέφερε σε δήλωσή της η υπουργός Εσωτερικών Αναμαρία Τσαντσελιέρι.
Οι αρχές θα διασφαλίσουν πως οι κατασκευαστικές εργασίες θα προχωρήσουν, πρόσθεσε, και δεσμεύτηκε για "μέγιστη σκληρότητα" απέναντι στις βίαιες διαδηλώσεις.
Η πλέον πρόσφατη σε μια μακρά σειρά συγκρούσεων ακολουθεί μήνες αντιπαραθέσεων σχετικά με τη σιδηροδρομική σύνδεση, που έχει γίνει το σημείο εστίασης διαμαρτυριών κατά του κατεστημένου, προκαλώντας ανησυχίες για μια αύξηση των βίαιων διαδηλώσεων στη διάρκεια της οικονομικής κρίσης.
Πλάνα από βίντεο που έδωσε στη δημοσιότητα η αστυνομία δείχνουν μαυροντυμένους νεαρούς διαδηλωτές να εκτοξεύουν πέτρες και φωτοβολίδες εναντίον ουλαμών της αστυνομίας με εξάρτυση διαδηλώσεων γύρω από ένα εργοτάξιο στην κοιλάδα.
Πολιτικοί από όλες τις πλευρές καταδίκασαν τη βία, αλλά η ένωση αστυνομικών COISP κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι επιτρέπει στην κατάσταση να ξεφύγει από τον έλεγχο, απειλώντας τη ζωή των αξιωματικών.
"Υπάρχει ένα εγκληματικό κυνηγητό εναντίον της μετάβασης της αστυνομίας στη Βαλ ντι Σούζα ενώ η κυβέρνηση εξακολουθεί να υποεκτιμά την κατάσταση κάτι το οποίο σημαίνει ότι απλώς περιμένουμε κάποιος να σκοτωθεί", ανέφερε σε ανακοίνωσή της η ένωση.
Χωρικοί στη Βαλ ντι Σούζα, υποστηριζόμενοι από έναν συνασπισμό εξωτερικών ακτιβιστών, έχουν πραγματοποιήσει πολλές διαδηλώσεις εναντίον του σχεδίου ύψους 15 δισ. ευρώ, που συμφωνήθηκε ανάμεσα στην Ιταλία και τη Γαλλία το 2001.
Η κυβέρνηση λέει πως η σιδηροδρομική σύνδεση, που θα μειώσει το χρόνο του ταξιδιού ανάμεσα στο Παρίσι και το Μιλάνο στις τέσσερις ώρες, είναι ζωτική για την ενίσχυση των σιδηροδρομικών συνδέσεων ανάμεσα στη βόρεια Ιταλία και την υπόλοιπη Ευρώπη.
ΠΗΓΗ: ΑΠΕ