Κέρδισε με το «βιολί» του τον διαγωνισμό - iefimerida.gr
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR
ΕΛΛΑΔΑ 

Κέρδισε με το «βιολί» του τον διαγωνισμό

Κεμανίδης σημαίνει «ο γιος του βιολιστή», αφού keman στα τουρκικά είναι το βιολί. Δεν είναι τυχαίο, λοιπόν, που ο Βασίλης Κεμανίδης, μαθητής της Α' Λυκείου, από τα Τρίκαλα, απέσπασε το πρώτο βραβείο στο παραδοσιακό βιολί, στον πανελλήνιο διαγωνισμό της Χορωδίας και Ορχήστρας Νέων (Χ.Ο.Ν.)

Μάλιστα, όπως εξηγεί ο Γιάννης Κεμανίδης στο ΑΜΠΕ, η τέχνη του βιολιού είναι οικογενειακή παράδοση. «Ο παππούς του Βασίλη ήρθε το 1922 από την Τραπεζούντα του Πόντου και έπαιζε βιολί και ποντιακή λύρα» εξηγεί και τονίζει πως το σημαντικό για το γιο του είναι να αγαπήσει την ελληνική παραδοσιακή μουσική, που έχει τεράστιο πλούτο και μπορεί να προσφέρει μεγάλες συγκινήσεις σε όποιον ασχοληθεί σοβαρά μαζί της.

Η νονά του νεαρού και διευθύντρια ωδείου της πόλης, Μαρία Κολόβα, αλλά και ο νεαρός δάσκαλός του Γιάννης Σούλτης, μαθητής του γνωστού μουσικού Γιώργου Κόρου, ήταν αυτοί που «μύησαν» τον Βασίλη Κεμανίδη στα μυστικά του βιολιού.

Βασίλης, σύμφωνα με τον δάσκαλό του, έφτασε σε αυτή την επιτυχία χάρη στη συστηματική εξάσκηση και μελέτη. Η μελέτη είναι, άλλωστε, εκ των ων ουκ άνευ για κάποιον που θέλει να εντρυφήσει στην τέχνη του βιολιού και δη του παραδοσιακού, αφού, όπως επισημαίνει ο κ. Σούλτης, όσες ώρες κι αν παίξει κάποιος, ποτέ δεν είναι αρκετές.

Ο δάσκαλος ήταν αυτός που παρότρυνε τον μαθητή του να λάβει μέρος στον διαγωνισμό, καθώς πιστεύει πως η συμμετοχή σε τέτοιου είδους διοργανώσεις «ψήνει» περισσότερο τον καλλιτέχνη. Μάλιστα, και ο ίδιος είχε συμμετάσχει δυο φορές στο παρελθόν σε τέτοιου είδους διαγωνισμούς, έχοντας κερδίσει αντίστοιχα αριστεία.

Το παραδοσιακό βιολί, στο οποίο έδειξε την κλίση του τελικά ο μαθητής της Α’ Λυκείου, έχει αρκετές διαφορές, σύμφωνα με τον κ. Σούλτη, από το κλασικό. «Είναι πολύ πιο δύσκολο, κατά τη γνώμη μου, από το κλασικό. Αναμφίβολα, στο κλασικό πρέπει να έχεις άριστες γνώσεις τεχνικής. Από την άλλη, όμως, στο παραδοσιακό μπορείς να έχεις μεγάλη γνώση τεχνικής, το σημαντικότερο όμως είναι το ύφος- μοτίβο, το οποίο βοηθάει να εκφραστεί, όπως πρέπει, το τοπικό ιδίωμα και το ηχόχρωμα της κάθε περιοχής ξεχωριστά. Ακόμη, στο κλασικό βιολί παίζεις ακέραιες νότες, όμως στο παραδοσιακό βιολί, όπως και στην παραδοσιακή μουσική γενικότερα, υπάρχουν τα λεγόμενα 'μόρια', τα οποία απαιτούν άριστη γνώση των κλιμάκων της παραδοσιακής μουσικής, λεγόμενων δρόμων» εξηγεί ο κ. Σούλτης.

(ΑΠΕ-ΜΠΕ)

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ