Μητσοτάκης: Είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε συγκροτημένη νομοθετική πρωτοβουλία για μη κρατικά πανεπιστήμια - iefimerida.gr

Μητσοτάκης: Είμαστε έτοιμοι να καταθέσουμε συγκροτημένη νομοθετική πρωτοβουλία για μη κρατικά πανεπιστήμια

Συνάντηση Πιερρακάκη-Μητσοτακη στο Μέγαρο Μαξίμου
Συνάντηση Πιερρακάκη-Μητσοτάκη στο Μέγαρο Μαξίμου / Φωτογραφία: INTIMENEWS/ΛΙΑΚΟΣ ΓΙΑΝΝΗΣ
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας Κυριάκο Πιερρακάκη είχε την Πέμπτη ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στο Μέγαρο Μαξίμου.

Σε δηλώσεις του μετά τη συνάντηση ο πρωθυπουργός απευθύνθηκε στους μαθητές που σήμερα έμαθαν τις βάσεις εισαγωγής στα πανεπιστήμια, ενώ επανέλαβε τις δεσμεύσεις της κυβέρνησης για τις μεταρρυθμίσεις που θα γίνουν μέσα στην τετραετία.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Να ευχηθώ, κατ’ αρχάς, καλή επιτυχία στην καινούργια ηγεσία του υπουργείου Παιδείας Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Να πω κι εγώ συγχαρητήρια στα παιδιά που πέτυχαν τους στόχους τους. Ξέρω ότι δουλέψατε πάρα πολύ σκληρά γι’ αυτή τη στιγμή και πολλά μπράβο σε εσάς, αλλά και στις οικογένειές σας που σας στήριξαν.

Και, όπως είπες υπουργέ, για εκείνα τα παιδιά που τελικά δεν κατάφεραν να πετύχουν τους στόχους που είχαν θέσει, η ζωή είναι γεμάτη και άλλες ευκαιρίες και σίγουρα δεν σταματά ποτέ στο επίπεδο της μιας εξέτασης. Θα υπάρχουν πάντα και άλλες δυνατότητες να πετύχετε τους στόχους τους οποίους έχετε θέσει.

Πράγματι, το μεταρρυθμιστικό έργο το οποίο έχουμε σχεδιάσει για το υπουργείο Παιδείας είναι εξαιρετικά πλούσιο. Ξεκινάει από την προσχολική αγωγή, στην οποία θέλουμε να δώσουμε μια πολύ μεγάλη βαρύτητα, μεταφέροντας και αρμοδιότητες από άλλα υπουργεία στο υπουργείο Παιδείας, ακριβώς επειδή η επιστήμη πια μας λέει πόσο σημαντική είναι η διαμόρφωση των συνάψεων του εγκεφάλου προ της ηλικίας των 6 ετών».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε στα σχολεία μας»

«Έχουμε πολλή δουλειά να κάνουμε στα σχολεία μας για να εφαρμόσουμε το νομοθετικό πλαίσιο το οποίο έχουμε ψηφίσει, για να τα κάνουμε πιο δημιουργικά, πιο εναρμονισμένα με τη σύγχρονη τεχνολογία, να βάλουμε τους διαδραστικούς πίνακες σε όλα τα σχολεία, με ποιοτικό περιεχόμενο, να ενισχύσουμε και να εφαρμόσουμε τα νέα προγράμματα σπουδών, το πολλαπλό βιβλίο.

Πιστεύω ότι η επόμενη τετραετία θα είναι μια τετραετία πραγματικής επανάστασης για τον τρόπο με τον οποίο λειτουργούν τα σχολεία μας.

Για τα πανεπιστήμιά μας, η στήριξη στο δημόσιο πανεπιστήμιο είναι δεδομένη προτεραιότητα της κυβέρνησης, και τώρα βρισκόμαστε ακριβώς στην περίοδο που εφαρμόζουμε το νομοθετικό πλαίσιο, τον νόμο-πλαίσιο που ψηφίστηκε από την προηγούμενη ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με πανεπιστήμια τα οποία θα είναι ανοιχτά προς την κοινωνία, προς τον κόσμο των επιχειρήσεων, με εξωστρέφεια, πανεπιστήμια τα οποία θα δίνουν πτυχία με πραγματική αξία. Προτεραιότητες όπως το εσωτερικό Erasmus, στις οποίες αποδίδω πολύ μεγάλη σημασία, θα ενεργοποιηθούν εντός του επόμενου έτους».

«Θα καταθέσουμε συγκροτημένη νομοθετική πρωτοβουλία που θα δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων»

«Και, βέβαια, σωστά ανέφερε και ο υπουργός ότι είμαστε πια έτοιμοι να καταθέσουμε μια συγκροτημένη νομοθετική πρωτοβουλία που να δίνει τη δυνατότητα ίδρυσης μη κρατικών πανεπιστημίων και στην πατρίδα μας, με πολύ υψηλές προδιαγραφές όμως - εκεί δεν πρόκειται να κάνουμε καμία απολύτως έκπτωση.

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Αυτή η ιστορική εκπαιδευτική ανορθογραφία θα διορθωθεί, αλλά με τέτοιον τρόπο που να εξασφαλίσουμε ότι τα νέα πανεπιστήμια που θα ιδρυθούν και θα εγκατασταθούν στη χώρα μας θα πληρούν τις υψηλές προδιαγραφές που η Ελληνική Πολιτεία θα έχει θέσει.

Τέλος, θέλω να κάνω μια ξεχωριστή αναφορά σε ένα πεδίο δραστηριότητας του υπουργείου στο οποίο πιστεύω πάρα πολύ, και αναφέρομαι στην τεχνική και επαγγελματική εκπαίδευση. Εκεί έχουμε πολλά βήματα μπροστά μας να κάνουμε.

Έχει γίνει πολύ σημαντική δουλειά υποδομής την προηγούμενη τετραετία. Είναι πάρα πολύ σημαντικό να πειστούν τα νέα παιδιά, αλλά και οι οικογένειές τους, ότι υπάρχουν πολλοί δρόμοι για την επιτυχία στη ζωή και ότι αυτή δεν περνάει αναγκαστικά μέσα από ένα πτυχίο εντός Ανώτατου Εκπαιδευτικού Ιδρύματος».

«Προσωπικό στοίχημα η αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης»

«Η αναβάθμιση της τεχνικής εκπαίδευσης σε όλα τα επίπεδα αποτελεί προσωπικό μου στοίχημα και πιστεύω ότι μπορούμε, πράγματι, ενισχύοντας αυτή τη δημόσια εκπαίδευση σε όλες της τις βαθμίδες, να δώσουμε όχι απλώς διαφορετικές επαγγελματικές προοπτικές, αλλά και την αξιοπρέπεια της ενασχόλησης με ένα αντικείμενο το οποίο για λόγους κοινωνικών στερεοτύπων στην πατρίδα μας ενδεχομένως να μην είχε τύχει της αναγνώρισης που θα έπρεπε».

ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΣΥΝΕΧΙΖΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

«Θα δούμε και μια μεγάλη ψηφιακή επανάσταση»

«Οπότε, πολλή δουλειά στο υπουργείο Παιδείας και, βέβαια, λαμβάνοντας υπόψη και τον προηγούμενο έντιμο βίο του υπουργού στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, οποιαδήποτε καθυστέρηση σε διαδικασίες που έχουν να κάνουν με απλοποίηση και ψηφιακή βελτίωση της πραγματικότητας στο σχολείο θα είναι πραγματικά ασυγχώρητη. Αλλά είμαι σίγουρος ότι αυτό δεν πρόκειται να γίνει και θα δούμε και μια μεγάλη ψηφιακή επανάσταση, η οποία θα αφορά το εκπαιδευτικό προσωπικό, αλλά και τους μαθητές και τους γονείς, στον τρόπο με τον οποίο το ίδιο το υπουργείο διεκπεραιώνει τις δικές του διαδικασίες και επικοινωνεί με τους εκπαιδευτικούς μας, αλλά και με τους γονείς και με τους καθηγητές.

Τέλος, να ξαναπώ ένα μεγάλο "ευχαριστώ" στους εκπαιδευτικούς μας. Τίποτα από αυτά τα οποία κάνουμε δεν μπορεί να γίνει πράξη χωρίς τη δική τους στήριξη. Εμείς θέλουμε να ακολουθήσουμε πολιτικές χειραφέτησης των εκπαιδευτικών μας, των διευθυντών μας, να τους δώσουμε την ελευθερία και τη δυνατότητα να μπορούν να διεκπεραιώνουν την εκπαιδευτική διαδικασία, μέσα στα πλαίσια τα γενικά τα οποία θέτουμε, αλλά χωρίς να περιστείλουμε την ευρηματικότητά τους και τη διάθεσή τους να κάνουν την εμπειρία στην τάξη όλο και πιο δημιουργική για τα παιδιά μας».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ