To αμερικανικό συντηρητικό ειδησεογραφικό δίκτυο Fox News ανήρτησε στην ιστοσελίδα του ένα άκρως επιθετικό άρθρο για την επιλογή του School of International and Public Affairs, του Πανεπιστημίου του Κολούμπια, να φέρει τον Γιώργο Παπανδρέου να διδάξει για την οικονομική κρίση.
«Ελληνική Τραγωδία, καθώς καλείται ο Παπανδρέου να διδάξει πώς να διαχειριστείς μια κρίση!» είναι ο τίτλος με την υποσημείωση: «Μπορεί να θέλει να τους διδάξει πώς να διευθύνουν μια οικονομία στην καταστροφή».
O δημοσιογράφος του FOX διερωτάται, πώς κάλεσαν να διδάξει τον άνθρωπο που κυβερνούσε τη χώρα όταν αυτή τσακίστηκε στα βράχια και πώς από όλα τα πράγματα τον επέλεξαν να διδάξει για διαχείριση κρίσης!
Πιο επιθετικοί εμφανίζονται δυο ειδικοί από το Competitive Enterprise Institute, με τον έναν να δηλώνει ότι το κόμμα του Γιώργου Παπανδρέου αλλά και ο ίδιος «συμμετείχε άμεσα στη δημιουργία όλων των προβλημάτων που έχει η Ελλάδα σήμερα», ενώ ο δεύτερος επισημαίνει ότι δεν έχει ιδέα για το τι πρόκειται να διδάξει ο Παπανδρέου, «αλλά ένα πράγμα που δεν θα πρέπει να διδάξει, είναι το πώς να διευθύνεις μια οικονομία».
Προς υπεράσπιση του Γιώργου Παπανδρέου, προστρέχει ένας σύμβουλος του πρώην πρωθυπουργού από την Αθήνα, ο Βασίλης Παπαδημητρίου, ο οποίος δηλώνει ότι και ο Σαμαράς τώρα την ίδια πολιτική με τον Παπανδρέου ασκεί.
Ακολουθεί το δημοσίευμα του FOX News:
O Γιώργος Παπανδρέου, ο πρώην σοσιαλιστής πρωθυπουργός που ήταν στο τιμόνι της Ελλάδας όταν τσακίστηκε πάνω στα βράχια της δημοσιονομικής καταστροφής, βρήκε μια δουλειά, να διδάσκει στο Πανεπιστήμιο Columbia, από όλα τα πράγματα, το πώς να διαχειρίζεσαι μια οικονομική κρίση.
Το Ivy League School το ανακοίνωσε με τυμπανοκρουσίες τον περασμένο μήνα, λέγοντας ότι η Ελλάδα είναι ένα «ζωντανό εργαστήριο» για τις βασικές προκλήσεις της παγκόσμιας δημόσιας πολιτικής. Ο Παπανδρέου, ο οποίος ηγήθηκε της Ελλάδας από τον Οκτώβριο 2009 έως το Νοέμβριο του 2011, διδάσκει ένα μάθημα σχετικά με την ευρωπαϊκή χρηματοπιστωτική κρίση και θα δώσει μια διάλεξη την Τετάρτη με θέμα «Bailouts and Ballots: Οι Νέες Προκλήσεις για τη Δημοκρατία και την υπόθεση της Ευρώπης».
Φέρνοντας τον άνθρωπο που κυβερνούσε την Ελλάδα, όταν η οικονομία της συνετρίβει – και στη συνέχεια πήγε ικετεύοντας για διασώσεις – ορισμένοι άρχισαν να επικρίνουν εκ των υστέρων το σχολείο του Μανχάταν.
Πολύ πριν από την ανάληψη των καθηκόντων του, ο κ. Παπανδρέου, του οποίου ο πατέρας και ο παππούς ήταν επίσης πρωθυπουργοί, υπήρξε επίσης κορυφαίος ηγέτης του Σοσιαλιστικού Κόμματος του οποίου οι πολιτικές οδήγησαν σε μετάσταση τα οικονομικά προβλήματα της Ελλάδας.
«Είναι θετικό το γεγονός ότι οι φοιτητές θα λάβουν γνώση από πρώτο χέρι, από κάποιον που ήταν μέσα στην κατάσταση», δήλωσε ο Matthew Melchiorre, ειδικός σε θέματα ευρωπαϊκών οικονομικών υποθέσεων στο Competitive Enterprise Institute. «Αλλά πρέπει επίσης να λάβουν υπόψιν τους το γεγονός ότι το κόμμα του, είναι υπεύθυνο για την ανάπτυξη ενός υπερβολικού κράτους , κάτι που έγινε πρόβλημα από το 1981. Οι μη βιώσιμες υποσχέσεις του κόμματός του προς τον ελληνικό λαο, έχουν τώρα επιπτώσεις. Και αυτός συμμετείχε άμεσα στην δημιουργία όλων των προβλήματων που έχει η Ελλάδα σήμερα».
Για το Κολούμπια, ο κ. Παπανδρέου είναι περισσότερο ένα τρόπαιο παρά ένας καθηγητής, σύμφωνα με τον Desmond Lachman από το American Enterprise Institute. Στην πραγματικότητα, είπε ο Lachman, θα έχει μάλλον περισσότερα προσόντα για να διδάξει τι δεν πρέπει να κάνουν.
«Δεν έχω καμία ιδέα για το τι πρόκειται να διδάξει ο Παπανδρέου», δήλωσε ο Lachman. «Αλλά ένα πράγμα που δεν θα πρέπει να διδάξει, είναι το πώς να διευθύνεις μια οικονομία. Μπορεί να θέλει να τους διδάξει πώς να διευθύνουν μια οικονομία στην καταστροφή»
Το μεγαλύτερο λάθος του Παπανδρέου, είπε ο Lachman, ήταν ότι απέτυχε να αναγνωρίσει ότι το χρέος- μαμούθ της Ελλάδας, δεν ήταν βιώσιμο.
Αντί να εξέλθει από την Ευρωπαϊκή Ένωση και να βάλει τα δημοσιονομικά του έθνους του σε τάξη, ο κ. Παπανδρέου συνέχισε τις ίδιες πολιτικές μέχρι που η βόμβα του χρέους της Ελλάδας, έγινε πρόβλημα ολόκληρης της ΕΕ. Σε εκείνο το σημείο, ο κ. Παπανδρέου ενέδωσε στον απαιτήσεις της ΕΕ για τα μέτρα λιτότητας που τώρα τον κάθιστούν εξαιρετικά αντιδημοφιλή.
Οι υπερασπιστές του Παπανδρέου λένε ότι έχει όλα τα προσόντα για να συζητήσει για τις δημοσιονομικές και πολιτικές προκλήσεις σε Ελλάδα και Ευρώπη. Ο Βασίλης Παπαδημητρίου, ένας σύμβουλος του Παπανδρέου, στο γραφείο του στην Αθήνα, δήλωσε στο FoxNews.com, ότι ο Παπανδρέου εισήγαγε πολλές μεταρρυθμίσεις κατά τη διάρκεια της διετούς θητείας του, συμπεριλαμβανομένης της καταπολέμησης των πελατειακών σχέσεων (patronage) και την έλλειψη διαφάνειας στις χρηματοπιστωτικές υποθέσεις στην Ελλάδα.
«Όσον αφορά την κριτική στην Ελλάδα, είναι σημαντικό να θυμόμαστε ότι όταν ο κ. Παπανδρέου έγινε πρωθυπουργός το 2010, ανακάλυψε ότι η Ελλάδα είχε το πραγματικό έλλειμμα στο 15,4% του ΑΕΠ και όχι στο 6,4% , όπως η προηγούμενη κυβέρνηση είχε δηλώσει», ισχυρίστηκε ο κ. Παπαδημητρίου. «Είναι αλήθεια ότι τα μέτρα λιτότητας που ο Παπανδρέου αναγκάστηκε να εισαγάγει για να μειωθεί το έλλειμμα δεν τον έκαναν δημοφιλή. Κόβοντας μισθούς και συντάξεις ένας πολιτικός, δεν θα γίνει ποτέ δημοφιλής.
Σήμερα η κυβέρνηση συνασπισμού στην Ελλάδα, με επικεφαλής τον κ. Σαμαρά, ακολουθεί ακριβώς το ίδιο πρόγραμμα, με εκείνο που εισήγαγε ο Παπανδρέου».
Ο Παπανδρέου συμμετέχει σε ένα ρόστερ διεθνών ηγετών, οι οποίοι έχουν λάβει διορισμούς εκπαιδευτικών στο SIPA, συμπεριλαμβανομένων της πρώην πρόεδρου της Ιρλανδίας Mary Robinson, του πρώην πρωθυπουργού της Ουγγαρίας Gordon Bajnai και του πρώην γενικού γραμματέα των Ηνωμένων Εθνών Kofi Annan.
«Είναι ένα μεγάλο προνόμιο να καλωσορίσουμε τον Γιώργο Παπανδρέου στην κοινότητά μας» είπε σε σχετική δήλωση ο Πρύτανης του School of International and Public Affairs, Robert Lieberman .
«Η Ελλάδα σήμερα είναι ένα ζωντανό εργαστήριο για μερικές από τις βασικές προκλήσεις των παγκόσμιων δημόσιων πολιτικών προκλήσεων της εποχής μας – συμπεριλαμβανομένης της οικονομικής πολιτικής, της κοινωνικής πολιτικής, και περισσότερων ακόμη και ξέρω ότι οι φοιτητές και το διδακτικό προσωπικό μας, ανυπομονούν να μάθουν σχετικά με τη λήψη αποφάσεων, στο υψηλότερο επίπεδο».