Έντονες είναι οι αντιδράσεις που έχουν ξεσπάσει από την δημοσιοποίηση της είδησης πως στον κατάλογο της ΙΚΕΑ στην Σαουδική Αραβία, εξαφανίστηκαν οι γυναίκες.
Πρώτη που ανέδειξε το γεγονός ήταν η σουηδική Metro, και μετά από αυτό η εταιρεία προχώρησε σε δηλώσεις τονίζοντας πως «αποπομπή» του γυναικείου φύλου από τις σελίδες του καταλόγου «αντιτίθεται στις αξίες» της εταιρείας.
«Θα έπρεπε να έχουμε αντιδράσει και αντιληφθεί ότι ο αποκλεισμός της απεικόνισης γυναικών στον κατάλογό μας στην Σαουδική Αραβία δεν συνάδει με τις αξίες του ομίλου ΙΚΕΑ», αναφέρει η σχετική ανακοίνωση.
Όπως έχει αποκαλυφθεί και από τις φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας, ενώ ο αρχικός κατάλογος δείχνει άνδρες και γυναίκες σε καθημερινές δραστηριότητες εντός σπιτιού, στον κατάλογο στην Σαουδική Αραβία έχουν διαγραφεί ηλεκτρονικά όλες οι γυναίκες και έχουν απομείνει μόνο οι άνδρες και τα παιδιά. Μάλιστα η επέμβαση αυτή έγινε τόσο στην έντυπη έκδοση όσο και στην ηλεκτρονική.
«Είναι εντελώς λάθος για την εταιρεία να διαγράφει ένα σημαντικό τμήμα της εικόνας και ένα σημαντικό τμήμα των αξιών της Σουηδίας, μίας χώρας όπου περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη θα έπρεπε να γνωρίζει τις αρχές και τις αξίες της ΙΚΕΑ», είπε ο Σουηδός υπουργός Ισότητας, Νιάμκο Σαμπούνι.
Πάντως μπορεί για την Δύση να αποτελεί σκάνδαλο, ωστόσο αυτή η πρακτική είναι συνήθης στην χώρα αυτή καθώς σε άλλες διαφημιστικές εκστρατείες οι γυναικείες μορφές έχουν καλυφθεί μέχρι και με μαύρη ταινία.
Όσες γυναίκες απεικονίζονται φορούν αποκλειστικά μακρυά φορέματα με μακρυά μανίκια και έχουν καλυμμένα τα μαλλιά τους.
Η ΙΚΕΑ δεν είναι η πρώτη εταιρεία που εγκαταλείπει τις δυτικές της αντιλήψεις φτάνοντας στην Σαουδική Αραβία. Χαρακτηριστικό είναι πως όταν η Starbucks έκανε την «απόβασή» της στην χώρα αυτή, τροποποίησε το σήμα της έτσι ώστε αντί της αποκαλυπτικής γοργόνας με τα μακρυά της μαλλιά να απομένει μόνο το στέμμα της.