Οι New York Times αποθεώνουν τον Ελληνα φωτογράφο Νίκο Πηλό που κατέγραψε την άλλη όψη της κρίσης -Οι φωτογραφίες του ξεχειλίζουν συναίσθημα [εικόνες] - iefimerida.gr

Οι New York Times αποθεώνουν τον Ελληνα φωτογράφο Νίκο Πηλό που κατέγραψε την άλλη όψη της κρίσης -Οι φωτογραφίες του ξεχειλίζουν συναίσθημα [εικόνες]

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Από το Λίβανο, στην ταραγμένη περίοδο της Γιουγκοσλαβίας και από εκεί στην Πράσινη Ζώνη και το Ιράκ.
Ο Έλληνας φωτογράφος Νίκος Πηλός κατά δήλωσή του «ειδικεύεται στις στιγμές κρίσης». Δεν θα μπορούσε, λοιπόν, να μην εστιάσει και στην οικονομική κρίση που έπληξε τα τελευταία χρόνια τη χώρα μας.

Οι New York Times αποθεώνουν το έργο του το οποίο είναι γεμάτο συμβολισμούς, οι φωτογραφίες είναι υψηλής αισθητικής και δείχνουν μια άλλη όψη της ελληνικής κρίσης που όπως σημειώνει το άρθρο προκάλεσε την παρακμή της μεσαίας τάξης στη χώρα και λειτούργησε... επιθετικά προκαλώντας βαθιά ύφεση από το 2008 μέχρι και σήμερα.

Οι New York Times αποθεώνουν τον Ελληνα φωτογράφο Νίκο Πηλό που κατέγραψε την άλλη όψη της κρίσης -Οι φωτογραφίες του ξεχειλίζουν συναίσθημα [εικόνες]   | iefimerida.gr 0

Το έργο του ξεκίνησε το 2004, όταν ο Νίκος Πηλός, που ζει στην Αθήνα, άρχισε να προβληματίζεται για τον πακτωλό χρημάτων που έδινε η τότε κυβέρνηση για τη διοργάνωση των Ολυμπιακών Αγώνων. Όπως σημειώνει ο ίδιος, το πραγματικό κόστος ποτέ δεν αποκαλύφθηκε, αλλά είναι σίγουρο πως υπήρξαν μεγάλες υπερβάσεις στον προϋπολογισμό που οδήγησαν στη σημερινή κατάσταση.

Οι New York Times αποθεώνουν τον Ελληνα φωτογράφο Νίκο Πηλό που κατέγραψε την άλλη όψη της κρίσης -Οι φωτογραφίες του ξεχειλίζουν συναίσθημα [εικόνες]   | iefimerida.gr 1

Λίγο μετά ήρθε η κατάρρευση και ο Νίκος Πηλός έστρεψε το καλλιτεχνικό ενδιαφέρον του στην έλλειψη στέγης που παρατηρήθηκε έντονα στην Ελλάδα και ιδιαίτερα στην Αθήνα. Τη στιγμή που οι Έλληνες υπερηφανεύονταν για τα σπίτια τους, άρχισαν πολλοί να τα χάνουν λόγω κρίσης και να βρίσκονται στο δρόμο. Ο κ. Πηλός κατέγραψε αυτή την πραγματικότητα μέσα από τον φωτογραφικό φακό του.

Οπως σημειώνει: «Οι Έλληνες δεν βάζουν τα χρήματα τους σε τράπεζες ή δεν νοικιάζουν σπίτια, Χτίζουν σπίτια και στη συνέχεια τα αφήνουν στην οικογένεια».

Αυτή η δραστική αλλαγή στην... κουλτούρα του μέσου Ελληνα αποτέλεσμα έναυσμα για εκείνον, αλλά και μια σκληρή πραγματικότητα με έντονες κοινωνικές προεκτάσεις.

Οι New York Times αποθεώνουν τον Ελληνα φωτογράφο Νίκο Πηλό που κατέγραψε την άλλη όψη της κρίσης -Οι φωτογραφίες του ξεχειλίζουν συναίσθημα [εικόνες]   | iefimerida.gr 2

Άλλο ένα θέμα που κατέγραψε ήταν τα γεγονότα με το κλείσιμο της ΕΡΤ και την εισβολή των ΜΑΤ μέσα στο Ραδιομέγαρο το Νοέμβριο του 2013. Ωστόσο, αν και είχε καταγράψει πολλές πτυχές της κρίσης δεν είχε καταλάβει τι ακριβώς είχε... δει μέσα από τον φακό του. Του το υπέδειξε ένας φίλος του και στη συνέχεια κοιτώντας ολόκληρο το υλικό κατάλαβε πως «πήγα βήμα-βήμα και στη συνέχεια είδα όλη την εικόνα και εκεί είχα όλα είχαν συμβεί στη χώρα μου όλα αυτά τα χρόνια».

Οι New York Times αποθεώνουν τον Ελληνα φωτογράφο Νίκο Πηλό που κατέγραψε την άλλη όψη της κρίσης -Οι φωτογραφίες του ξεχειλίζουν συναίσθημα [εικόνες]   | iefimerida.gr 3

Όπως σημειώνει με χαρακτηριστικό τρόπο: «Είμαι τρομοκρατημένος. Η οικονομική κρίση δεν έχει τελειώσει. Αν το μέλλον του δυτικού κόσμου είναι αυτό, τότε πρόκειται για χάος».

Ολες οι φωτογραφίες είναι από το site του Νίκου Πηλού. Ολο το έργο του μπορείτε να το δείτε εδώ.

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ