Τα μάτια τους στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης φαίνεται πως στρέφουν οι Ρώσοι, καθώς, σύμφωνα με τα λεγόμενα του προέδρου της κρατικής εταιρείας σιδηροδρόμων, έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον από στρατηγικής σημασίας.Στο περιθώριο του Συνεδρίου των Οργανισμών Σιδηροδρόμων της μετασοβιετικής Κοινοπολιτείας Ανεξαρτήτων Κρατών, που διεξάγεται στην Αστανά του Καζαχστάν, ο επικεφαλής των «Ρωσικών Σιδηροδρόμων», Βλαντιμίρ Γιακούνιν, δήλωσε «Από την άποψη της στρατηγικής μας από κοινού με Έλληνες συναδέλφους μας, το λιμάνι της Θεσσαλονίκης έχει μεγαλύτερο ενδιαφέρον. Αποφασίσαμε να μη διασπαρούμε», προσθέτοντας ότι, ως εκ τούτου, η διοίκηση της «Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι» αναθεωρεί τα σχέδιά της σχετικά με τη συμμετοχή της στην ιδιωτικοποίηση του λιμένος του Πειραιά.
Σημειώνεται ότι ο Βλαντιμίρ Γιακούνιν θεωρείται εκ των στενών συνεργατών και φίλων του Προέδρου Πούτιν και συγκαταλέγεται στις λίστες των προσώπων, που υπέστησαν κυρώσεις για την Ουκρανία, εκ μέρους της Δύσης.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής των Ρωσικών Σιδηροδρόμων, είναι προς το παρόν νωρίς για να υπάρξει αναφορά σε κάποιες χρονικές προθεσμίες εντός των οποίων θα γίνει γνωστός ο νικητής του διαγωνισμού για την εν λόγω ιδιωτικοποίηση.
«Οι Ελληνες τώρα μόνοι τους προσδιορίζουν και πιθανόν θα μετακινήσουν τις προθεσμίες αυτές, αλλά νομίζω ότι εντός ενός μηνός θα αποφασίσουν παρ΄όλ΄αυτά. Εν τω μεταξύ, εμείς συνεργαζόμαστε με τους Έλληνες και με εν δυνάμει εταίρους» επισήμανε ο κ. Γιακούνιν.
Οπως αναφέρει το πρακτορείο ITAR -TASS, στο παρελθόν οι Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι είχαν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για να αποκτήσουν τις εταιρείες TRAINOSE και ROSCO, καθώς και το λιμάνι της Θεσσαλονίκης, η ιδιωτικοποίηση των οποίων είχε ανακοινωθεί το 2013.
Σύμφωνα με το ίδιο τηλεγράφημα, στο ελληνικό κράτος ανήκει σήμερα μερίδιο 74% στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης. Ο διαγωνισμός για την πώληση του λιμένος της Θεσσαλονίκης άνοιξε στις 15 Απριλίου και οι αιτήσεις των ενδιαφερομένων επενδυτών πρέπει να κατατεθούν έως τις 5 Ιουνίου.