Με τις έρευνες για το εξαφανισμένο Boeing 777 να έχουν μπει πλέον στην τρίτη εβδομάδα, χωρίς να έχει βρεθεί ίχνος από το αεροσκάφος της Malaysia Airlines, στο μικροσκόπιο παραμένουν οι δύο κυβερνήτες και τα όσα συνέβησαν στο κόκπιτ πριν χαθεί από το ραντάρ η πτήση MH370.
Η Telegraph έδωσε στη δημοσιότητα όλα όσα ειπώθηκαν στο πιλοτήριο τα 54΄πριν εξαφανιστεί το Boeing, με τους αναλυτές να τσεκάρουν κάθε λέξη που βγήκε από το στόμα των δύο κυβερνητών στην επικοινωνία τους με τον πύργο ελέγχου και τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας.
Οι στιχομυθίες αυτές περιλαμβάνουν και επικοινωνία σε ένα σημείο στο οποίο οι ερευνητές πιστεύουν ότι στο αεροσκάφος είχε ήδη γίνει σαμποτάζ- με την απενεργοποίηση των συστημάτων εντοπισμού- όπως και οι τελευταίες λέξεις που ακούστηκαν από αυτό, το «Εντάξει, καληνύχτα» που θεωρείται πως είπε ο συγκυβερνήτης, Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ.
Αν και οι διάλογοι εμφανίζονται να συμβαδίζουν με την «τέλεια ρουτίνα», δύο στοιχεία ενδεχομένως να είναι περίεργα, σύμφωνα με τους αναλυτές. Το πρώτο, το μήνυμα που εστάλη στις 01.07, που ανέφερε ότι το αεροπλάνο πετούσε στα 35.000 πόδια, πληροφορία η οποία είχε μεταδοθεί ξανά έξι λεπτά νωρίτερα και η σχετική επανάληψη δεν συνηθίζεται.
Μάλιστα, το συγκεκριμένο μήνυμα ήρθε σε ένα κρίσιμο σημείο. Στις 01.07 το σύστημα ACARS έστειλε και το τελευταίο μήνυμα, πριν απενεργοποιηθεί μέσα στα 30 λεπτά που ακολούθησαν, προφανώς σκοπίμως. Ενα δεύτερο σύστημα εντοπισμού απενεργοποιήθηκε στις 01.21, αλλά οι ερευνητές πιστεύουν ότι το ACARS έκλεισε πριν από την «καληνύχτα» του Χαμίντ, η οποία ειπώθηκε στις 01.19.
Το άλλο περίεργο στοιχείο, που συνιστά ότι η εξαφάνιση του αεροπλάνου δεν ήταν αποτέλεσμα ατυχήματος, ήταν πως η απώλεια επικοινωνίας και η αλλαγή πορείας έγινε στο σημείο μετάβασης από τους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας της Κουάλα Λουμπούρ, σε εκείνους της πόλγης Χο Τσι Μινχ.
«Αν επρόκειτο να κλέψω ένα αεροπλάνο, σε αυτό το σημείο θα το έκανα», είπε ο Στίβεν Μπίζντιγκλαν, πρώην πιλότος της British Airways, στην Telegraph. «Μπορεί να υπάρξει ένα μικρό νεκρό διάστημα στη μετάβαση ανάμεσα στους ελεγκτές εναέριας κυκλοφορίας. Ήταν το μόνο σημείο κατά τη διάρκεια της πτήσης που δεν θα μπορούσε να γίνει ορατό το αεροσκάφος από το έδαφος», εξήγησε.
Από τους διαλόγους προκύπτει πως αν οι πιλότοι ενεπλάκησαν σε πιθανή αεροπειρατεία, που παραμένει ένα ισχυρό σενάριο, τότε ήταν πολύ προσεκτικοί στο να κρύψουν τις προθέσεις τους.
Στο μεταξύ, την Παρασκευή η Malaysia Airlines αποκάλυψε πως το αεροσκάφος μετέφερε φορτίο με μπαταρίες λιθίου, που χαρακτηρίζεται ως επικίνδυνο αφού μπορεί να υπερθερμανθεί και να προκαλέσει πυρκαγιά. Φορτίο αυτού του είδους έχει προκαλέσει 140 περιστατικά σε αεροπλάνα τα τελευταία 23 χρόνια.
Ομως ο επικεφαλής της εταιρείας ανέφερε πως οι μπαταρίες, που χρησιμοποιούνται σε laptop και κινητά τηλέφωνα, ήταν συσκευασμένες και μεταφέρθηκαν σύμφωνα με τους κανονισμούς, οπότε θεωρείται απίθανο να αποτελούσαν απειλή.