Ρίσκαρε μέσα στην κρίση και κέρδισε. Στα 25 της και ενώ έκανε τα πρώτα επαγγελματικά της βήματα στο design, άφησε τη θέση της, σε μεγάλη πολυεθνική στην Αθήνα.
Χωρίς να μιλά ιταλικά, έφυγε για μεταπτυχιακό στο Μιλάνο και βρήκε δουλειά στον οίκο του σχεδιαστή Salvatore Ferragamo. Από εκεί, μέσω social media, την προσέλαβαν στο γραφείο της διεθνούς φήμης αρχιτέκτονα Zaha Hadid. Σήμερα, η 30χρονη Ελίνα Χατζηχρόνογλου είναι η ψυχή των καταστημάτων του Calvin Klein.
«Σχεδιάζω το concept στα μαγαζιά του στην Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή. Επιλέγω υλικά, ατμόσφαιρα, σχεδιάζω την αρχιτεκτονική του χώρου. Δουλεύω, δηλαδή, ως concept designer», λέει η Ελίνα Χατζηχρόνογλου, μιλώντας στην «Ελευθεροτυπία». Οταν ξεκίνησε να εργάζεται στο χώρο του design, ήταν ακόμα φοιτήτρια στη Σύρο, στο τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Συστημάτων και Προϊόντων του Πανεπιστημίου Αιγαίου.
Λίγα μαθήματα πριν από το πτυχίο, αποφάσισε ότι ήρθε ο καιρός να πιάσει δουλειά. «Ο κορεσμός», όπως λέει, «ήρθε γρήγορα». Είχε κλείσει τρία χρόνια ως designer στην εταιρεία, αρκετοί φίλοι της είχαν μείνει άνεργοι, βρισκόμασταν στις αρχές της κρίσης. «Ζητούσα πράγματα, για να προχωρήσω, και δεν τα έπαιρνα, με αποτέλεσμα ούτε εγώ να είμαι ευτυχισμένη στη δουλειά μου ούτε η εταιρεία ευχαριστημένη. Ημουν απογοητευμένη».
Η κίνηση που έκανε τότε έμοιαζε τρέλα στον περίγυρό της, εκ του αποτελέσματος τη δικαίωσε. «Τότε είπα ότι το ρισκάρω. Αφού ζητάω παραπάνω πράγματα από τη δουλειά μου, πρέπει να πάρω ρίσκο. Η μόνη λέξη που ήξερα στα ιταλικά ήταν ciao και cappuccino. Μην κρυβόμαστε όμως, δεν είναι και η πιο δύσκολη γλώσσα. Κι έτσι άφησα τη δουλειά, έφυγα για μεταπτυχιακό στο Πολυτεχνείο του Μιλάνου, γνωρίζοντας ότι στο design έχουμε και άλλους τρόπους να επικοινωνούμε. Φυσικά το να φύγεις έξω δεν είναι εύκολη απόφαση και θέλει και χρήματα».
Η επαφή με το γραφείο της Zaha Hadid έγινε μέσω Linkedin. «Ζούμε στην εποχή του Ιντερνετ, αλλά η πραγματικότητα είναι ότι δεν το περίμενα ποτέ», λέει η Ελίνα.
Στα 27 της πέρασε το κατώφλι της Zaha Hadid Architects, «ένα γραφείο με πάρα πολλούς εργαζομένους, με πολύ διαφορετικά υπόβαθρα, πολλές εθνικότητες, υπαλλήλους που έχουν σπουδάσει σε διαφορετικές χώρες», όπως περιγράφει η ίδια. Γρήγορα διαπίστωσε ότι «η αρχιτεκτονική στο Λονδίνο είναι ένα πάρα πολύ δύσκολο σπορ, πολύ ανταγωνιστικό και είναι δύσκολο να επιβιώσεις.
«Εχει νόημα να κοιτάς μόνο προς τα πάνω και όχι προς τα κάτω. Η θέση που μου προσφέρθηκε στον Calvin Klein είναι κάτι που θα περίμενα από την καριέρα μου στα 40-45 μου και όχι τώρα. Δεν μπορούσα να πω "όχι"». Σε ένα Σαββατοκύριακο ξενοίκιασε το σπίτι της στο Λονδίνο και έφυγε στο Αμστερνταμ. Φεύγοντας, άφησε την υπογραφή της σε διάφορα έργα, ένα από τα οποία είναι το Opus Tower στο Dubai, ένα κτήριο 19 ορόφων που στεγάζει ξενοδοχείο, γραφεία, κατοικίες και εστιατόρια.