Focus: Πως έσπασε η τραπεζική «φούσκα» στην Ελλάδα με αποτέλεσμα οι εισπρακτικές εταιρείες να απειλούν τους οφειλέτες - iefimerida.gr

Focus: Πως έσπασε η τραπεζική «φούσκα» στην Ελλάδα με αποτέλεσμα οι εισπρακτικές εταιρείες να απειλούν τους οφειλέτες

NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Για τις εισπρακτικές εταιρείες και τον ρόλο τους στην ευαίσθητη σχέση μεταξύ τραπεζών και οφειλετών αναφέρεται στην ιστοσελίδα του το γερμανικό περιοδικό focus, το οποίο κάνει λόγο για ασφυκτικές πιέσεις και κλίμα «τρομοκρατίας» που ασκούν οι εν λόγω εταιρείες σε υπερχρεωμένους πολίτες.

Το focus, αναφερόμενο σε πρόσφατο περιστατικό όπου μια τηλεφωνήτρια εισπρακτικής εταιρίας καταδικάστηκε σε επτάμηνη φυλάκιση για παρενόχληση οφειλέτη και παράβαση του νόμου περί προστασίας προσωπικών δεδομένων, επισημαίνει πως μετά την εισαγωγή της χώρας στο Ευρώ, οι τράπεζες άρχισαν να χορηγούν χωρίς κανέναν έλεγχο πιστωτικές κάρτες και δάνεια. «Μέχρι και το 2008 οι τράπεζες προσέφεραν διακοποδάνεια, εορτοδάνεια και δάνεια για την αγορά σπορ αυτοκινήτων. Το τέλος της ιστορίας είναι γνωστό: μετά από την κατάρρευση της Lehman Brothers και την συνακόλουθη παγκόσμια οικονομική κρίση, το ελληνικό οικονομικό μοντέλο κατέρρευσε ως πύργος από τραπουλόχαρτα», αναφέρει το focus.

Όταν η «φούσκα» έσπασε, τα εισοδήματα μειώθηκαν κατά 30-50% αναφέρει το δημοσίευμα, με αποτέλεσμα μισό εκατομμύριο Ελληνες να ζουν σε νοικοκυριά τα οποία δεν έχουν κανένα εισόδημα.

Η οικονομική κρίση, «χτύπησε» και τις τράπεζες, με αποτέλεσμα σύμφωνα με το περιοδικό να αναγκαστούν να καταφύγουν στις εισπρακτικές εταιρείες προκειμένου να αποπληρωθούν τα χρέη διαφόρων οφειλετών. «Οι εισπρακτικές εταιρίες λαμβάνουν τα προσωπικά δεδομένα των πελατών και χρησιμοποιούν κάθε μέσο προκειμένου να πιέσουν τους οφειλέτες, αφού από την επιτυχία της πίεσης που ασκούν εξαρτάται η αμοιβή τους. Δεν χρησιμοποιείται η έγγραφη προειδοποίηση ούτε ενημερώνεται ο πελάτης για την χορήγηση των προσωπικών του δεδομένων. Χωρίς καμία ντροπή οι εισπρακτικές εταιρίες ενθαρρύνουν τους εργαζόμενους τους να φέρονται όσο πιο σκληρά γίνεται στους οφειλέτες. Είναι κρίσιμο να αυξηθεί τόσο πολύ η πίεση στον οφειλέτη, ώστε αυτός να υποσχεθεί ακόμα και τον χρόνο της πληρωμής. Μολονότι η τηλεφωνική παρενόχληση επιτρέπεται μόνον μετά από δέκα ημέρες μετά από την ημέρα της πληρωμής, συχνά οι εισπρακτικές εταιρίες δεν τηρούν τον κανόνα», σημειώνεται.

Τέλος, το δημοσίευμα αναφέρει πως η μόνη αποτελεσματική αντιμετώπιση των εισπρακτικών εταιριών, είναι να εξηγήσουν οι οφειλέτες στους υπαλλήλους των εισπρακτικών εταιρειών πως δεν υπάρχει περίπτωση να αποπληρωθεί το χρέος, ενώ τονίζεται ότι πολλοί τηλεφωνητές σημειώνουν δίπλα από το όνομα του υπερχρεωμένου οφειλέτη την ένδειξη «νεκρός».

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ