Τα crossover είναι αυτοκίνητα που βασίζονται σε ένα επιβατικό αλλά διαθέτουν χαρακτηριστικά και αισθητικά στοιχεία τζιπ, χωρίς όμως να είναι αναγκαστικά τετρακίνητα.
Μάλλον το αντίθετο συμβαίνει και με βάση αυτόν τον "ορισμό" το Volvo V40 Cross Country αποτελεί ένα χαρακτηριστικό δείγμα σύγχρονου μοντέλου αυτής της ολοένα και πιο σημαντικής κατηγορίας. Παράλληλα σε σχέση με το V40 που γνωρίζουμε εδώ και λίγους μήνες έχει να επιδείξει και περισσότερο lifestyle, καθώς δείχνει πιο περιπετειώδες. Και πιο ψηλό και ογκώδες, με την πιο τονισμένη μάσκα, τις ποδιές στους προφυλακτήρες και τα πλευρικά προστατευτικά να συμβάλλουν προς αυτόν, τον πιο off road, προσανατολισμό.
Στο εσωτερικό η λογική είναι μεν ίδια αλλά οι αλλαγές σε σχέση με το V40 περιορισμένες στις αποχρώσεις των διακοσμητικών και στις πιο έντονες ραφές των δερμάτινων καθισμάτων (με επιπλέον χρέωση, πλην της κορυφαίας έκδοσης Summum), καθώς η διατήρηση της premium εικόνας είχε σαφώς προτεραιότητα. Όσο για τους χώρους δεν διαφοροποιούνται σε σχέση με το άλλo μικρό-μεσαίο Volvo -δεν γινόταν άλλωστε και διαφορετικά μιας και οι διαστάσεις τους διαφέρουν ουσιαστικά μόνο στο ύψος- κι αυτό ισχύει τόσο για τους επιβάτες όσο και για τις αποσκευές. Έτσι κι εδώ ο χώρος που υπάρχει γι αυτές κυμαίνεται από 335 έως 1.032 λίτρα.
Φυσικά το Cross Country ακολουθεί το V40 και σε ότι αφορά τον εξοπλισμό ασφαλείας, τόσο το στάνταρ που είναι το City Safety που μπορεί και να ακινητοποιήσει μόνο του το αυτοκίνητο μέχρι τα 50 χλμ./ώρα και ο αερόσακος πεζών, όσο και τον εξτρά, καθώς και εδώ είναι διαθέσιμα όλα τα συστήματα των Σουηδών.
Η πιο προσιτή έκδοση του Volvo Cross Country, μιας και κοστίζει από 23.220 ευρώ με απόσυρση (+1.250 από το αντίστοιχο V40), είναι η πετρελαιοκίνητη των 1.600 κυβικών και των 115 ίππων, που ονομάζεται D2.
Στην πράξη ο 1.6 diesel είναι ήσυχος, πολιτισμένος και ελαστικός από χαμηλά, ενώ αν ο οδηγός ασχοληθεί λίγο με το 6άρι κιβώτιο, που θα μπορούσε να έχει καλύτερο επιλογέα, θα πετύχει να κινηθεί σβέλτα και οικονομικά. Μόλις 3,8 λίτρα πετρελαίου ανακοινώνει επίσημα η σουηδική εταιρεία για κάθε 100 χιλιόμετρα, τιμή που διαφέρει ελάχιστα σε σχέση με την αντίστοιχη του V40 (3,6 λίτρα), κάτι που στην εποχή μας και για ένα μοντέλο που έχει κάποιες επιπλέον δυνατότητες κίνησης αφήνοντας την άσφαλτο είναι ιδιαίτερα σημαντικό. Άλλωστε ας μην ξεχνάμε πως η αυξημένη κατανάλωση των άλλοτε δημοφιλών συμβατικών τζιπ τα έχει κάνει μια σχετικά σπάνια εικόνα στους ελληνικούς δρόμους.
Παράλληλα το Cross Country ταξιδεύει πέρα από οικονομικά και ήσυχα και πολιτισμένα, ενώ ο οδηγός του θα εκτιμήσει την ελαφρώς υπερυψωμένη θέση του ανεξάρτητα από το αν κινείται σε κάποια εθνική ή μέσα στην πόλη.
Το crossover της Volvo είναι διαθέσιμο σε τέσσερα επίπεδα εξοπλισμού (Optimum, Kinetic, Momentum και Summum), ενώ ως D2 απαλλάσσεται και από τα τέλη κυκλοφορίας, καθώς οι εκπομπές CO2 του είναι μόλις 99 γραμμάρια/ χιλιόμετρο.