Εικόνες κράτους που βρίσκεται υπό διάλυση σημειώθηκαν το πρωί έξω από το υπουργείο Εθνικής Άμυνας όταν εργαζόμενοι στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά έσπασαν τα κιγκλιδώματα και τις τζαμαρίες στο φυλάκιο και μπήκαν μέσα στον προαύλιο χώρο. Ακολούθησαν απίστευτες και απαράδεκτες σκηνές που εκθέτουν τον υπουργό Αμυνας της χώρας.
Στο Πεντάγωνο, τον -υποτίθεται- καλύτερα φυλασσόμενο χώρο της Ελλάδας οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά κατάφεραν να μπουν σχεδόν ανενόχλητοι. Στο σημείο υπήρχαν ελάχιστοι αστυνομικοί οι οποίοι δεν κατάφεραν να προστατεύσουν το υπουργείο και να σταματήσουν τους διαδηλωτές – εισβολείς. Οι εργαζόμενοι εισέβαλαν εκμεταλλευόμενοι την απουσία των ΜΑΤ αλλά και της φρουράς του υπουργείου που παρακολουθούσε έντρομη τους εισβολείς.
Οι εργαζόμενοι κατευθύνθηκαν προς την κεντρική είσοδο και προσπάθησαν να μπουν στο κτίριο και να ανέβουν στο γραφείο του υπουργού. Οι απίστευτες εικόνες συνεχίστηκαν με τους στρατιωτικούς να έχουν βγει στα μπαλκόνια και να κοιτούν τους πολιορκητές τους.
Τελικά μετά από μισή ώρα κατέφθασε μία διμοιρία των ΜΑΤ για να επιβάλει την τάξη. Οι εργαζόμενοι στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά ζητούν την καταβολή των δεδουλευμένων τους.
Αντί ο υπουργός, Πάνος Παναγιωτόπουλος να δώσει εντολή να κατέβει κάποιο στέλεχος της πολιτικής ηγεσίας και να μιλήσει με το εξαγριωμένο πλήθος, προφανώς προτίμησε να μην εκτεθεί και ρόλο πυροσβέστη ανέλαβε ο αρχηγός ΓΕΕΘΑ Μιχάλης Κωσταράκος.
Με μία ντουντούκα στο χέρι ο κ. Κωσταράκος προσπάθησε να ηρεμήσει το πλήθος, με τα ΜΑΤ να βρίσκονται πίσω του και να φρουρούν την είσοδο του κτιρίου. Τελικά ο κ.Κωσταράκος δεν κατάφερε τίποτα και ανέβηκε και πάλι στο γραφείο του.
Εχουν προιστορία οι διαδηλώσεις
Στις 24/7, οι εργαζόμενοι αντιδρώντας στην πρόταση της εργοδοσίας για εκ περιτροπής εργασία μία ημέρα την εβδομάδα αποφάσισαν να συνεχίσουν τις κινητοποιήσεις τους και στις 25 Ιουλίου, προχώρησαν σε νέα 24ωρη απεργία στις 9:30 το πρωί με συγκέντρωση διαμαρτυρίας στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας.
«Να αρθεί άμεσα το μέτρο της εκ περιτροπής, να πληρωθούν οι εργαζόμενοι και να δοθεί ένα τέλος στην δοκιμασία των εργαζομένων στο Τροχαίο Υλικό. Αντιλαμβανόμαστε ότι κάποιοι προσπαθούν να είναι νομιμόφρονες όμως εμείς εξετάσεις δίνουμε μόνο στον κόσμο και σε κανέναν άλλο. Είμαστε αναγκασμένοι και αποφασισμένοι να συνεχίσουμε τον αγώνα μας», αναφέρεται σε ανακοίνωση του Σωματείου των εργαζομένων στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά
Την ίδια ημέρα ο υπουργός Ναυτιλίας Κώστας Μουσουρούλης είχε δεσμευτεί ότι θα δώσει λύση στο θέμα των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά.
Ο υπουργός δεσμεύτηκε να μεταφέρει τα αιτήματα των εργαζομένων με επιστολές προς τα αρμόδια υπουργεία. Οι εργαζόμενοι ζήτησαν να υπάρξει σχέδιο για τη δημιουργία ενός ενιαίου ναυπηγοεπισκευαστικού φορέα, να δοθεί έκτακτη οικονομική ενίσχυση σε μακροχρόνια ανέργους, βιβλιάρια ασθενείας και πάγωμα των στεγαστικών δανείων.
Ο πρόεδρος του Σωματείου των εργαζομένων στα ναυπηγεία Σκαραμαγκά Bασίλης Kαρακίτσος ζήτησε από την πλευρά του, να καταβληθεί άμεσα σε κάθε εργαζόμενο το βοήθημα, ύψους 1.000 ευρώ, που ενέκρινε το υπουργείο Εργασίας σε συνεργασία με τον ΟΑΕΔ, ενώ έθεσε και θέμα δεδουλευμένων καθώς, όπως είπε, από τους 1.100 εργαζόμενους οι 160 είναι απλήρωτοι εδώ και τρία χρόνια και οι υπόλοιποι τους τελευταίους τέσσερις μήνες, οπότε τέθηκε σε εφαρμογή η εκ περιτροπής εργασία.
Το ίδιο πρωί οι εργαζόμενοι από τα ναυπηγεία Σκαραμαγκά και τη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος είχαν κάνει πορεία και συγκέντρωση έξω από το υπουργείο Ναυτιλίας και Αιγαίου στην Ακτή Βασιλειάδη.
Στις 3/8 με απόφαση του Πρωθυπουργού Αντώνη Σαμαρά συγκλήθηκε στο υπουργείο Οικονομικών διυπουργική σύσκεψη για τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά.
Στην σύσκεψη μετείχαν όλοι οι συναρμόδιοι υπουργοί, ο Πρόεδρος της ΓΣΕΕ Γιάννης Παναγόπουλος και ο Πρόεδρος των εργαζομένων των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά του Σωματείου «ΤΡΙΑΙΝΑ» Βασίλης Καρακίτσος.
Ο Πάνος Παναγιωτόπουλος μετά τη σύσκεψη έκανε την ακόλουθη δήλωση:
«Με εντολή του Πρωθυπουργού, η σημερινή σύσκεψη, με τη συμμετοχή των συναρμοδίων Υπουργών, χάραξε τον οδικό χάρτη και τη διαδρομή που πρέπει να κάνουμε για να αντιμετωπίσουμε όλοι μαζί αυτό το μεγάλο ζήτημα που είναι το μέλλον των ναυπηγείων στην Ελλάδα. Γιατί να μην ξεχνάμε ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα πρωταθλήτρια στην παγκόσμια εμπορική ναυτιλία. Δεν είναι δυνατόν λοιπόν αυτή η χώρα να έχει ναυπηγεία, τα οποία να μην λειτουργούν και οι άνθρωποι να είναι άνεργοι ή να απασχολούνται εκ περιτροπής».
Ενα μήνα αργότερα, και αφού καμία από τις υποσχέσεις δεν τελεσφόρησε στις 6/9 οι εργαζόμενοι πραγματοποίησαν συγκέντρωση στο ύψος του υπουργείου Αμυνας και επικράτησε κυκλοφοριακό κομφούζιο για πολλή ώρα.
Παθητικά τα Ναυπηγεία
Σύμφωνα με τον ισολογισμό της, τα έσοδα της εταιρείας τον περασμένο χρόνο ήταν ύψους 26,32 εκατ. ευρώ, έναντι 21,35 εκατ. ευρώ το 2010, αυξημένα κατά 23%, αλλά πολύ χαμηλότερα από τα αντίστοιχα του έτους 2009 (216,55 εκατ. ευρώ).
Το αποτέλεσμά της προ αποσβέσεων, τόκων και φόρων (EBITDA) ήταν ζημία 37,45 εκατ. ευρώ, ενώ το αποτέλεσμά της προ φόρων ήταν ζημία 46,55 εκατ. ευρώ. Μετά τον συνυπολογισμό φόρων και τελών το καθαρό αποτέλεσμα της επιχείρησης ήταν ζημία 57 εκατ. ευρώ.
Τα ίδια κεφάλαια των «Ελληνικών Ναυπηγείων», τα οποία ως γνωστόν υπολειτουργούν, είναι αρνητικά (-295,62 εκατ. ευρώ).