Στο σφυρί ο ΟΣΕ με διαδικασία εξπρές - iefimerida.gr

Στο σφυρί ο ΟΣΕ με διαδικασία εξπρές

Στο σφυρί ο ΟΣΕ με διαδικασία εξπρές
NEWSROOM IEFIMERIDA.GR

Σχέδιο για την άμεση πώληση της ΟΣΕ ετοιμάζει η κυβέρνηση καθώς θέλει να πετύχει μια μεγάλη ιδιωτικοποίηση για να πείσει τους δανειστές μας για τις καλές τις προθέσεις.

Ειδικότερα, ο υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, Κωστής Χατζηδάκης έχει θέσει σε απόλυτη προτεραιότητα την ιδιωτικοποίηση του 49% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, της εταιρείας που διαχειρίζεται τις εμπορευματικές και επιβατικές μεταφορές του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδας, με στόχο να ολοκληρωθεί η πώληση μέχρι το τέλος του έτους.

Ο κ. Χατζηδάκης, σε συνεννόηση με τον πρωθυπουργό Αντώνη Σαμαρά, έχει βάλει πρώτη στη λίστα των ιδιωτικοποιήσεων τωνν εταιρειών που υπάγονται στο υπουργείο του καθώς θεωρεί ότι η διαδικασία μπορεί να επισπευθεί σημαντικά. Ο υπουργός Ανάπτυξης τόνισε χτες ότι «είναι δεδομένη η βούληση της κυβέρνησης να εξυγιάνει χωρίς καθυστερήσεις τον ΟΣΕ με φροντίδα για τους φορολογούμενους και έγνοια για τους εργαζόμενους».

Στόχος αυτής της ιδιωτικοποίησης θα είναι να σταλεί ένα ηχηρό μήνυμα στους δανειστές ότι η νέα κυβέρνηση έχει τη βούληση να προχωρήσει σε αυτόν τον τομέα με αποφασιστικά βήματα. Άλλωστε και ο ίδιος ο Αντώνης Σαμαράς έχει πει ότι Ρώσοι και Κινέζοι είχαν εκδηλώσει ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ σε προσωπικές επαφές που είχε ο ίδιος.

Τα αγκάθια της ιδιωτικοποίησης του ΟΣΕ

Ωστόσο ο δρόμος για την ιδιωτικοποίηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν θα είναι εύκολος. Καταρχήν, το επίσημο ενδιαφέρον που εκδηλώθηκε μέχρι τώρα ήταν μηδαμινό, πράγμα που επιβεβαίωσε και το πρώην επικεφαλής του Ταμείου Αξιοποίησης της Περιουσίας του Δημοσίου, Γιάννης Κουκιάδης. Κι αυτό παρά το γεγονός ότι η εταιρεία άρχισε φέτος να εμφανίζει κερδοφορία.

Σύμφωνα με την εφημερίδα «ΤΑ ΝΕΑ», η κυβέρνηση Σαμαρά θα πρέπει να βρει τρόπους να ξεπεράσει τα παρακάτω πέντε εμπόδια:

  • Τις επιφυλάξεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το νόμο που προβλέπει τη διαγραφή χρεών του ΟΣΕ και τη μεταφορά τους στο ελληνικό δημόσιο. Οι κοινοτικές υπηρεσίες θεωρούν ότι αυτό αποτελεί έμμεση επιδότηση.
  • Την εύρεση του σωστού επενδυτή. Πέρα από τις φήμες, οι μόνοι που είχαν δείξει κάποιο ενδιαφέρον για τον ΟΣΕ ήταν οι Γάλλοι,οι οποίοι όμως δεν ενδιαφέρονταν για την ΤΡΑΙΝΟΣΕ, αλλά περισσότερο να αναλάβουν το ρόλο συμβούλου και φυσικά εργολάβου και προμηθευτή του ΟΣΕ...
  • Τις καθυστερήσεις στην υλοποίηση των τεχνικών έργων για την αναβάθμιση του σιδηροδρομικού δικτύου. Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα έργα στον βασικό άξονα Κιάτο-Ειδομένη πρέπει να έχουν ολοκληρωθεί το 2015. Μέχρι τότε, δεν θα είναι εφικτή η πλήρης ηλεκτροκίνηση στο δίκτυο του ΟΣΕ.
  • Τον περιορισμό του σιδηροδρομικού δικτύου. Όσο κι αν ακούγεται περίεργο, ένα βασικό μειονέκτημα της ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι ότι το δίκτυό της έχει περιοριστεί λόγω περικοπών στα 700 χιλιόμετρα.
  • Τις αντιδράσεις των εργαζομένων. Ήδη, το συνδικάτο προειδοποιεί ότι δεν θα δεχτεί άλλες περικοπές ή απολύσεις, μετά τη μείωση κατά 45% των αποδοχών τους και κατά 55% του προσωπικού. Να σημειωθεί ότι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ απασχολεί 700 εργαζομένους ενώ ο ΟΣΕ 2.450.
Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο 
ΣΧΟΛΙΑΣΜΟΣ
Tο iefimerida.gr δημοσιεύει άμεσα κάθε σχόλιο. Ωστόσο δεν υιοθετούμε τις απόψεις αυτές καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Σχόλια με ύβρεις διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση. Χρήστες που δεν τηρούν τους όρους χρήσης αποκλείονται.

ΔΕΙΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ