Μαρμάρινες σκάλες, ξύλινα πατώματα, λευκά και χρυσά γύψινα στους τοίχους, ψηλά ταβάνια, λευκές πλαφονιέρες και μεγάλα παράθυρα με φυσικό φως.
Κάπως έτσι διαμορφώνεται το «Ακροπόλ Παλάς» το ιστορικό κτίριο της Πατησίων που μετά από πολλές εξαγγελίες και υποσχέσεις, θέτει τις βάσεις να ανοίξει το ταχύτερο.
Από εδω κινηματογραφούσαν την εξέγερση του Πολυτεχνείου
Το ξενοδοχείο «Ακροπόλ Παλάς» οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 1926-1928, βάσει σχεδίων του αρχιτέκτονα Σωτήριου Μαγιάση. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα δείγματα της ελληνικής εκδοχής του γαλλικού Art Nouveau.
Από τα μπαλκόνια του έχουν κινηματογραφηθεί το 1973 τα πασίγνωστα στιγμιότυπα από την εξέγερση του Πολυτεχνείου, συμπεριλαμβανομένης της εισβολής του άρματος μάχης. Λειτουργούσε μέχρι τη δεκαετία του 1980 και το 1991 κηρύχθηκε διατηρητέο από το Υπουργείο Πολιτισμού. Λίγο αργότερα άρχισε η αποκατάστασή του, η οποία και δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι και σήμερα.
Σε αυτό τον χώρο, στο «Ακροπόλ Παλας», υποδέχτηκε τους εκπροσώπους του Τύπου η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού παρουσία των γενικών γραμματέων για να μιλήσουν για τα σχέδια και τους στόχους τους.
Λέξεις κλειδιά για τη διαδικασία αυτή του Υπουργείου σύμφωνα με την αρμόδια Υπουργό Μυρσίνη Ζορμπά είναι η συμμετοχικότητα, τα πολιτισμικά δικαιώματα, οι ανισότητες και διακρίσεις, οι πολιτισμικές κοινότητες, η διαφορετικότητα, η πολυεθνοτική κοινωνία.
Τα θεμελιώδη σχέδια του Υπουργείου συνοψίζονται στα εξής έξι.
- Παρατηρητήριο Εθνικού Πολιτισμικού Κεφαλαίου
- Περιφερειακή πολιτική σύγχρονου πολιτισμού
- Νέος Οργανισμός Βιβλίου και Ανάγνωσης
- Πολιτισμός και παιδιά, νέοι δημιουργοί και καλλιτέχνες
- Πολιτισμός και αθλητισμός
- και φυσικά το κτήριο του «Ακροπόλ παλάς»
Αρχαιολογικοί χώροι και Μουσεία στο Υπερταμείο
«Η εξαίρεση του νόμου για τους αρχαιολογικού χώρους δεν εγείρει αμφιβολίες».
Αυτό απαντά η Μυρσίνη Ζορμπά αναφορικά με τη μεταβίβαση αρχαιολογικών μουσείων και μνημείων στο Υπερταμείο, «ωστόσο» συνεχίζει, «είμαστε σε διαρκή επαφή με το Υπουργείο Οικονομικών και έχει δρομολογηθεί η διαδικασία ώστε να τεθεί στη διάθεση του Υπουργείου Πολιτισμού ο πλήρης κατάλογος των ακινήτων που εξαιρούνται και τα οποία αντιστοιχούν σε αρχαιολογικούς χώρους, μνημεία, μουσεία, ιστορικούς τόπους και ακίνητα που προορίζονται για την εν γένει εξυπηρέτηση του δημόσιου σκοπού της προστασίας και της ανάδειξης της πολιτιστικής κληρονομιάς. Η πιστοποιημένη ταυτοποίηση θεωρούμε ότι θα κλείσει τον κύκλο της αμφιβολίας γύρω από το θέμα, τελεσίδικα» καταλήγει η Μυσρίνη Ζορμπά σε δήλωσή της κατά τη διάρκεια της παρουσίασης, των άμεσων στόχων και των δραστηριοτήτων του Υπουργείου Πολιτισμού, στον Τύπο.
Όσων αφορά στο θέμα με την απεργία του σωματείου αρχαιοφυλάκων που έχουν εξαγγείλει για την Πέμπτη, η Μυρσίνη Ζορμπά τη θεωρεί «ασύμβατη» διότι όπως ανέφερε κλειστοί αρχαιολογικοί χώροι συνηγορούν όχι υπέρ της δημόσιας προστασίας τους, αλλά αντίθετα, γίνονται μπούμερανγκ, ευνοώντας επιχειρήματα και σχέδια που έχουν εκφραστεί υπέρ της ιδιωτικής φύλαξης».
«Είναι κρίμα», συνέχισε «γιατί γίνεται τη στιγμή που προχωρούμε σε διαδικασίες ικανές να διαφυλάξουν την πολιτιστική κληρονομιά για πρώτη φορά τόσο αποφασιστικά και λεπτομερειακά»
Στρατής: Δεν έχει μεταβιβαστεί τίποτα στο Υπερταμείο
Με τη σειρά του ο υφυπουργός πολιτισμού κ. Στρατής ανέφερε πώς το να κλείσεις την Ακρόπολη δεν είναι παιχνίδι και πως μία μέρα χωρίς έσοδα από αρχαιολογικούς χώρους και μνημεία στερεί από τα ταμεία του Υπουργείου μισό εκατ. ευρώ, ενώ τόνισε ότι δεν έχει μεταβιβαστεί τίποτα στο Υπερταμείο και πως η πολιτιστική κληρονομιά θα παραμείνει στο δημόσιο.
Βασιλειάδης: Να τιθασεύσουμε το τέρας της βίας στον αθλητισμό
Παρών στη συνέντευξη τύπου του Υπουργείο Πολιτισμού και ο Υφυπουργός αθλητισμού Γιώργος Βασιλειάδης ο οποίος μίλησε για το φιλόδοξο εγχείρημα της σύνδεσης αθλητισμού και πολιτισμού σημειώνοντας πως σκοπός του Υπουργείου είναι, «να τιθασεύσουν το τέρας της βίας στον αθλητισμό».
Από εδω κινηματογραφούσαν την εξέγερση του Πολυτεχνείου
Ας σημειωθεό ότι το ξενοδοχείο «Ακροπόλ Παλάς» οικοδομήθηκε μεταξύ των ετών 1926-1928, βάσει σχεδίων του αρχιτέκτονα Σωτήριου Μαγιάση. Πρόκειται για ένα από τα σημαντικότερα δείγματα της ελληνικής εκδοχής του γαλλικού Art Nouveau.
Από τα μπαλκόνια του έχουν κινηματογραφηθεί το 1973 τα πασίγνωστα στιγμιότυπα από την εξέγερση του Πολυτεχνείου, συμπεριλαμβανομένης της εισβολής του άρματος μάχης. Λειτουργούσε μέχρι τη δεκαετία του 1980 και το 1991 κηρύχθηκε διατηρητέο από το Υπουργείο Πολιτισμού. Λίγο αργότερα άρχισε η αποκατάστασή του, η οποία και δεν έχει ολοκληρωθεί μέχρι και σήμερα.