Mε αφορμή τα γενέθλια του οραματιστή Γερμανού αρχιτέκτονα Mις φαν ντερ Ρόε, το iefimerida.gr ανατρέχει στις επιδράσεις του Μπάουχαους στην Ελλάδα και στα κτίρια της Αθήνας που επηρρεάστηκαν από το σπουδαίο καλλιτεχνικό κίνημα.
Αν ζούσε ο Μις φαν ντερ Ρόε σήμερα θα ήταν 126 χρονών. Μπορεί ο μεγάλος Γερμανός καλλιτέχνης να μην είναι πλεον εν ζωή, το έργο του και η συνεισφορά του όμως άλλαξαν θεαματικά τον τρόπο ζωής μας. Η σχολή του, που άλλαξε τόσο το design όσο και την αρχιτεκτονική είχε όμως και ένα Έλληνα φοιτητή, τον καθηγητή Ιωάννη Δεσποτόπουλο (1903 – 1992), ο οποίος στη διάρκεια της δεκαετίας του '30 συμμετείχε στην ανάπτυξη της μοντέρνας αρχιτεκτονικής στην Ελλάδα.
Το σημαντικότερο μεταπολεμικό του έργο είναι η βραβευμένη μελέτη για το Πολιτιστικό Κέντρο της Αθήνας. Δυστυχώς από τη συνολική μελέτη πραγματοποιήθηκε μόνο ένα μικρό μέρος, το σημερινό Ωδείο Αθηνών.
Ωστόσο το Μπάουχαους επιβίωσε αθόρυβα στην Αθήνα μέσα από την επιρροή του σε χαρακτηριστικά «κυβιστικά» κτίρια όπως η Αμερικανική Πρεσβεία (έργο του Γκρόπιους).
Επίσης το Πολεμικό Μουσείο, η Εθνική Πινακοθήκη, η πρόσοψη του Porto Carras Grand Resort (επίσης σε σχέδια του Γκρόπιους), το κτίριο της Εθνικής Τράπεζας στην Πλατεία Δημοκρατίας στη Θεσσαλονίκη, αλλά και πλήθος πολυκατοικιών που σχεδιάστηκαν από Έλληνες αρχιτέκτονες επηρεάστηκαν από τον μοντερνισμό και το Μπάουχαους.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελούν οι προσφυγικές πολυκατοικίες της οδού Αλεξάνδρας στην Αθήνα, το σημαντικότερο παράδειγμα λαϊκής κατοικίας του Μεσοπολέμου, των αρχιτεκτόνων Κ. Λάσκαρι και Δ. Κυριακού. Οι πολυκατοικίες αυτές, παρά την κακή τους κατάσταση, διατηρούν ακόμη και σήμερα τα γεωμετρικά τους στοιχεία, τα οποία για την εποχή που αναπτύχθηκαν θεωρήθηκαν πρωτοποριακά.