Ανοικτό είναι το ενδεχόμενο διακοπής των δρομολογίων του πλοίου «Βιτσέντζος Κορνάρος» της εταιρείας LΑΝΕ, καθώς όπως υποστηρίζουν πλήρωμα και πλοιοκτησία, το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας τους οφείλει από το 2010 έως σήμερα μισθώματα από επιδοτήσεις, συνολικού ύψους 1.300.000 εκατ. ευρώ.
Στο συγκεκριμένο πλοίο, που πραγματοποιεί την διαδρομή στην «άγονη γραμμή» Πειραιά, Κύθηρα, Γύθειο, Καλαμάτα, Μονεμβασιά, Αντικύθηρα, Κίσαμος (Καστέλλι), εργάζονται περίπου 60 άτομα πλήρωμα και όπως καταγγέλλουν, έχουν να πληρωθούν εδώ και πέντε μήνες, και συγκεκριμένα από τον Οκτώβριο του 2011.
Μάλιστα, δεν αποκλείουν το γεγονός να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας στο πλοίο από την Τετάρτη.
Εκπρόσωποι των εργαζομένων στο πλοίο αλλά και τοπικοί φορείς από τα Αντικύθηρα, συναντήθηκαν σήμερα στο κτίριο του υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας στην ακτή Βασιλειάδη με στελέχη του υπουργείου.
Όπως ανέφεραν ανώτερες πηγές από την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Ανάπτυξης, η καθυστέρηση των χρημάτων οφείλεται στη χρονοβόρο διαδικασία ελέγχου, αλλά όπως διαβεβαίωσαν καταβάλλονται προσπάθειες και εντός της εβδομάδας θα δοθεί ένα μέρος των χρημάτων.
Ο αρχιλογιστής του «Βιτσέντζος Κορνάρος», Θεόδωρος Αναγνώστου, τόνισε ότι η πλοιοκτήτρια εταιρεία δεν μπορεί να προσφέρει πλέον κοινωνικές υπηρεσίες όταν το πλοίο αυτή τη στιγμή για να κινηθεί, χρειάζεται πετρέλαια, τρόφιμα αλλά και μισθοδοσία.
Όπως ανέφερε, οι εισπράξεις από το χθεσινό δρομολόγιο του «Βιτσέντζος Κορνάρος» από Κρήτη για Πειραιά, ήταν 1.278 ευρώ, όταν το συγκεκριμένο πλοίο μόνο για καύσιμα, χρειάζεται περίπου 45.000 ευρώ σε κάθε ταξίδι.
Ο διευθύνων σύμβουλος της ΛΑΝΕ, Μανώλης Γαλανάκης, σε δηλώσεις του αναφέρθηκε και ο ίδιος στην καθυστέρηση καταβολής των χρημάτων από την επιδότηση για τις άγονες γραμμές, ενώ τόνισε ότι πλέον η αγορά έχει μεταλλαχθεί και όλες οι εμπορικές συναλλαγές και η παροχή υπηρεσιών προς το πλοίο, όπως καύσιμα, λάδια, εισφορές, έως και σκουπίδια, γίνονται πλέον τοις μετρητοίς.
Είπε ότι πρόβλημα προέκυψε από τη στιγμή που οι τράπεζες έκοψαν την οποιαδήποτε συνδιαλλαγή και χρηματοδότηση σε ακτοπλοϊκές εταιρείες με ένα ή δύο βαπόρια, στις οποίες μάλιστα έχουν εκχωρηθεί μισθώματα από τις άγονες γραμμές, που ωστόσο δεν έχουν καταβληθεί από το υπουργείο.
Τόνισε επίσης ότι το σύνολο του ποσού από οφειλές του υπουργείου προς την εταιρεία από το 2010 που περιλαμβάνει και τις ρήτρες καυσίμων (αλλαγή στην τιμή της επιδότησης για το πλοίο όταν η τιμή του πετρελαίου παίρνει αύξηση), φθάνει έως σήμερα το 1.600.000 ευρώ.
Αυτή τη στιγμή αδυνατώ να δώσω κάποια χρήματα στα πληρώματα που παραμένουν απλήρωτα, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της LANE και πρόσθεσε ότι την Τετάρτη δεν θα μπορεί να τροφοδοτήσει με καύσιμα το πλοίο, καθώς τα ΕΛΠΕ ζητούν μετρητοίς τα λεφτά.
Η πολιτεία θα πρέπει να σέβεται τους όρους που έχει υπογράψει με τις εταιρείες, υπογράμμισε ο κ. Γαλανάκης και τόνισε ότι ίδιος απειλείται με αυτόφωρο αν το πλοίο δεν πραγματοποιήσει το δρομολόγιο την Τετάρτη.
Σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή τη στιγμή για το 2011 και το 2012 οφείλονται σε όλες τις ακτοπλοϊκές εταιρείες από μισθώματα άγονων γραμμών περίπου 15 εκατ. ευρώ, ενώ να σημειωθεί ότι ο κάθε επιβάτης της ακτοπλοΐας συνεισφέρει στην κρατική επιδότηση με 3,5% κάθε φορά που εκδίδει ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο.
Πολλές ακτοπλοϊκές εταιρείες, που επικαλούνται αυξημένο λειτουργικό κόστος, έχουν προχωρήσει ήδη σε μείωση των δρομολογίων αλλά και της ταχύτητας, προκειμένου να γλιτώνουν καύσιμα, μετά την άνοδο της τιμής του πετρελαίου. Κάποιες άλλες επίσης προχωρούν από τις αρχές Απριλίου, σε αύξηση της τιμής των εισιτηρίων κατά 5%.