Η ενέργεια που εκλύθηκε από τη συντριβή του υποβρυχίου της Αργεντινής ήταν ίση με την έκρηξη 5,6 κιλών ΤΝΤ σε βάθος περίπου 380 μέτρων από την επιφάνεια της θάλασσας.
Στην έκθεση ο Ρουλ γράφει ότι το υποβρύχιο μετά την έκρηξη βυθίστηκε κάθετα με μια ταχύτητα 10-13 κόμβων.
Σύμφωνα με τον αναλυτή ακουστικής Μπρους Ρουλ το κέλυφος του υποβρυχίου καταστράφηκε ολοσχερώς μέσα σε 40 μιλισεκόντ, το 1/25 δηλαδή ενός δευτερολέπτου.
Μάλιστα σύμφωνα με εκτιμήσεις του πρώην ειδικού του αμερικανικού ναυτικού τα 44 μέλη του πληρώματος του υποβρυχίου San Juan που χάθηκαν όταν στο σκάφος σημειώθηκε έκρηξη πέθαναν ακαριαία και χωρίς να υποφέρουν.
«Μολονότι το πλήρωμα γνώριζε ότι η συντριβή ερχόταν, δεν κατάλαβαν ποτέ ότι συνέβη. Δεν ένιωσαν ότι πνίγονται ή ότι πονάνε. Ο θάνατός τους ήταν ακαριαίος» ήταν το συμπέρασμα του Αμερικανού ειδικού σε έκθεση που δημοσίευσε η εφημερίδα La Nacion.
Υπενθυμίζεται πως τα ίχνη του San Juan εξαφανίστηκαν στις 15 Νοεμβρίου στο νότιο Ατλαντικό με εκπρόσωπο του ναυτικού της Αργεντινής να δηλώνει ότι είναι σαν να ψάχνουν ένα τσιγάρο σε ένα γήπεδο ποδοσφαίρου.
Εντωμεταξύ, αποκαλύψεις για το εξαφανισμένο υποβρύχιο έκανε χθες η δημόσια βαυαρική ραδιοφωνία
Συγκεκριμένα, έκανε λόγο για δύο γερμανικές εταιρείες όπου υπάρχει η υπόνοια ότι λαδώθηκαν και δεν εργάσθηκαν επαρκώς για τη συντήρηση του υποβρυχίου «San Juan», το οποίο εξαφανίστηκε στις 15 Νοεμβρίου στον νότιο Ειρηνικό.
Ο Oscar Aguad, ο υπουργός Αμυνας της Αργεντινής, είχε ήδη υπαινιχθεί τον περασμένο μήνα ότι πιθανόν να πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς, κάτι για το οποίο τώρα υπάρχουν ενδείξεις: μετά από έρευνα της βαυαρικής ραδιοφωνίας δύο γερμανικές εταιρείες, η Ferrostaal και η EnerSys-Hawker, φέρονται να έχουν δωροδοκήσει για να κλείσουν το επικερδές συμβόλαιο της αλλαγής μπαταριών του υποβρυχίου. Αυτή δεν είναι όμως η μοναδική κατηγορία: κατά τις εργασίες οι οποίες έλαβαν χώρα μεταξύ 2007 και 2011 πρέπει να χρησιμοποιήθηκαν ανταλλακτικά κακής ποιότητας. Πρόκειται ακριβώς για αυτά που θα μπορούσαν να έχουν προκαλέσει την καταστροφή, διότι ο καπετάνιος του υποβρυχίου διεβίβασε μέσω ασυρμάτου ότι υπήρχε πυρκαγιά στον χώρο των μπαταριών της πλώρης.
Το συμβόλαιο ήταν ύψους 5,1 εκατομμυρίων ευρώ και αλλάχτηκαν περίπου 1000 μπαταρίες. Ηδη το 2010 υπήρχε η υποψία ότι έχουν γίνει παρατυπίες. Κατατέθηκε μάλιστα αγωγή αλλά οι κατηγορίες δεν ερευνήθηκαν, πιθανόν διότι οι ανακριτές δωροδοκήθηκαν. «Ολες οι υποψίες οδηγούν στην υπόθεση ότι πρόκειται για περίπτωση διαφθοράς», είπε στην βαυαρική ραδιοφωνία ο υπουργός Αμυνας της Αργεντινής.
Εκπρόσωπος της εταιρείας Ferrostaal απέρριψε κάθε ευθύνη, ενώ η εταιρεία EnerSys-Hawker, η οποία προμήθευσε της μπαταρίες δεν έχει μέχρι στιγμής προβεί σε ανακοίνωση.
Πάντως, για να συγκεντρωθούν επαρκείς αποδείξεις θα πρέπει να βρεθούν τα συντρίμια του υποβρυχίου, τα οποία αναζητούν εμπειρογνώμονες από 13 χώρες, ενώ δραστηριοποιούνται για το σκοπό αυτό στην περιοχή του ναυαγίου αεροπλάνα, πλοία, αερικανικά υποβρύχια και το ναυτικό αλλά και ένα ρωσικό υποβρύχιο ρομπότ.