Τις δοκιμές ενός αεροσκάφους-μινιατούρα ενός νέου υπερηχητικού τζετ, που αποκαλείται «νέο Κονκόρντ», άρχισε η NASA.
To «QueSST», όπως αποκαλείται, μπορεί να αναπτύξει ταχύτητα διπλάσια εκείνης των εμπορικών αεροσκαφών και θα μπορούσε να μεταφέρει επιβάτες από τη Νέα Υόρκη στο Λονδίνο σε μόλις τρεις ώρες!
Παράλληλα είναι πολύ λιγότερο θορυβώδες από το Concorde, μειώνοντας την ηχορύπανση, που ήταν από τους βασικούς λόγους κατάργησης του εμβληματικού αεροσκάφους. Μέχρι στιγμής η NASA και η Lockheed Martin έχουν επενδύσει κάπου 390 εκατομμύρια δολάρια στο project και πιστεύουν ότι οι πρώτες δοκιμαστικές πτήσεις του QueSST θα μπορούσαν να γίνουν το 2021.
Η αμερικανική διαστημική υπηρεσία δοκίμασε με επιτυχία σε αεροσήραγγα μια νέα υπερηχητική τεχνολογία, η οποία, όπως θεωρεί, μπορεί να ενσωματωθεί σε εμπορικά αεροσκάφη. Η τεχνολογία αυτή ελαχιστοποιεί τον κρότο από τη ρήξη του φράγματος του ήχου και θα μπορούσε να καταστήσει σχεδόν αθόρυβα τα αεροσκάφη όταν θα πετούν πάνω από κατοικημένες περιοχές.
Το νέο αεροσκάφος θα μπορεί στις κανονικές του διαστάσεις να πετά στα 55.000 πόδια - 25.000 πόδια ψηλότερα από το στάνταρ ύψος πτήσης- και το επίπεδο του θορύβου που θα παράγει θα φθάνει το πολύ τα 65 ντεσιμπέλ -από τα 90 και πλέον του Concorde- δηλαδή όσο κι ένα μεγάλο αυτοκίνητο που κινείται στον αυτοκινητόδρομο.
«Φθάνουμε τώρα σε εκείνα τα επίπεδα, που θα μπορούσαν να είναι αποδεκτά από το κοινό», είπε ο Πίτερ Ιωσηφίδης, υπεύθυνος προγράμματος σχεδιασμού της Lockheed Martin, που κατασκεύασε τη μινιατούρα της NASA.
«Οι υπερηχητικές πτήσεις προσφέρουν τη δυνατότητα βελτίωσης της ποιότητας ζωής σ’ όσους πετούν μειώνοντας σημαντικά το χρόνο του ταξιδιού», υπογραμμίζει ο εκπρόσωπος της NASA, Πίτερ Κοέν. «Βραχυπρόθεσμα η ανάπτυξη “αθόρυβης” υπερηχητικής πτητικής τεχνολογίας χρειάζεται την υποστήριξη, το ενδιαφέρον και την εμπλοκή των κατασκευαστών ώστε να διασφαλιστεί ότι ο παραγόμενος θόρυβος θα είναι σε αποδεκτά επίπεδα» για όσους θα βρίσκονται στο έδαφος.