«Κονταίνουν» οι ούτως ή άλλως απειροελάχιστες πιθανότητες καταβολής κοινωνικού μερίσματος -ήτοι ενός έκτακτου επιδόματος- από ενδεχόμενο υπερπλεόνασμα, όπως συνέβη πέρυσι.
Τα στοιχεία του Προϋπολογισμού, που δείχνουν αφενός υστέρηση σε βασικές πηγές των φορολογικών εσόδων αφετέρου συγκράτηση των δαπανών στο πλαίσιο της εσωτερικής στάσης πληρωμών, δεν επέτρεψαν στον Πρωθυπουργό να είναι ιδιαιτέρως «θερμός» στην εξαγγελία νέου μερίσματος, καθώς προϋπόθεση για κάτι τέτοιο είναι να καταγραφεί ανάλογη υπεραπόδοση εσόδων με την περσινή, η οποία δεν διαφαίνεται. Αυτό ακριβώς επιβεβαιώνει και το Δημοσιονομικό Συμβούλιο στο 3μηνιαίο Δελτίο του.
Σύμφωνα με το ΔΣ, το ως τώρα αποτέλεσμα του Κρατικού Προϋπολογισμού είναι κατά βάση απόρροια της συγκράτησης δαπανών, η οποία ωστόσο εκτιμάται ότι είναι μάλλον πρόσκαιρη. Επιπλέον, στο σκέλος των εσόδων ερωτηματικά προξενεί η εξέλιξη των εισπράξεων άμεσων φόρων, η οποία υστερεί τόσο ως προς τα περσινά επίπεδα (-654 εκ. ευρώ) όσο και ως προς τον «στόχο» (237 εκ. ευρώ). Ποιο είναι το βασικό συμπέρασμα του ΔΣ; Ότι αν δεν υπάρξει κάποια αρνητική εξέλιξη στους τομείς της Γενικής Κυβέρνησης, ο στόχος για πλεόνασμα 1,75% είναι απλά επιτεύξιμος. Πώς «μεταφράζεται» αυτό; Ότι δύσκολα θα δημιουργηθεί δημοσιονομικός χώρος για έκτακτη οικονομική ενίσχυση.
Αστερίσκους βάζει το ΔΣ και ως προς τους ετήσιους στόχους για το ΑΕΠ, παρά το πανηγυρικό κλίμα των προηγούμενων ημερών. Συγκεκριμένα, αναδεικνύοντας και το πρόβλημα της μεγάλης μείωσης των επενδύσεων, επισημαίνει ότι ο στόχος για αύξηση του ΑΕΠ κατά 1,8% προϋποθέτει ανάπτυξη 3,1% στο δεύτερο μισό του έτους.