Σαν μανιτάρια ξεφυτρώνουν τα προβλήματα για το οικονομικό επιτελείο, καθώς πέρα από το πονοκέφαλο των διαπραγματεύσεων για το «κούρεμα» του ελληνικού χρέους και τη νέα δανειακή σύμβαση, φαίνεται ότι ορθώνονται νέα εμπόδια για την ανάκαμψη της ελληνικής οικονομίας αλλά και για τη βελτίωση των δημοσιονομικών μεγεθών που σχετίζονται με το Ισοζύγιο πληρωμών.
Το νέο πρόβλημα που καλείται να αντιμετωπίσει το οικονομικό επιτελείο είναι οι ήδη αυξημένες διεθνείς τιμές του πετρελαίου και πολύ περισσότερο ο κίνδυνος «έκρηξης» τους λόγω του εμπάργκο στις εξαγωγές του Ιράν, απ' όπου εισήχθη στην Ελλάδα το 14% του εισαγόμενου πετρελαίου στο πρώτο εξάμηνο του 2011. Σύμφωνα με το BLOOMBERG, η Ελλάδα ζήτησε ήδη διαβεβαιώσεις από τους Ευρωπαίους ότι στη περίπτωση που επιβληθεί το εμπάργκο θα καλυφθεί η χώρα έτσι ώστε να μην επιβαρυνθεί από εισαγωγές από άλλες χώρες.
Ωστόσο το πρόβλημα των υψηλών τιμών αποτυπώνεται ήδη στο Ισοζύγιο Πληρωμών, απ' όπου προκύπτει ότι ενώ το έλλειμμα του εμπορικού ισοζυγίου περιορίστηκε στα 25,2 δισ ευρώ από 26,8 δισ ευρώ στο 11μηνο του 2010, το ισοζύγιο των καυσίμων εκτινάχθηκε στα 10,5 δισ ευρώ από 8,6 δισ ευρώ το 2010, κάτι που σημαίνει πολύ απλά ότι οποιαδήποτε περαιτέρω αύξηση των διεθνών τιμών, πέρα από τις αρνητικές επιπτώσεις στους ρυθμούς ανάπτυξης, θα έχει και δημοσιονομικές επιπτώσεις.
Πέρα από την εικόνα του ισοζυγίου πληρωμών, αναμφίβολα προκαλούν αίσθηση τα στοιχεία για τις άμεσες ξένες επενδύσεις στην Ελλάδα, οι οποίες ήταν αρνητικές κατά 569 εκατ. ευρώ, δηλαδή πολύ απλά όχι μόνο δεν έγιναν επενδύσεις στη χώρα μας, αλλά αντιθέτως έφυγαν!!!!