Συνολικά 6 εταιρείες κατέθεσαν φακέλους για να διεκδικήσουν τις 24 άγονες αεροπορικές γραμμές από τον Απρίλιο του 2012 έως τις 31 Μαρτίου του 2016. Εκτός από τις δύο γνωστές Olympic Air και Aegean Airlines και τις μικρότερες, αλλά επίσης γνωστές, Sky Express, Astra Airlines και Aeroland, υπάρχει και μία πρωτοεμφανιζόμενη εταιρεία η Μινωικές Αερογραμμές.
Το ενδιαφέρον γι' αυτή την τελευταία εταιρεία είναι το ότι πρόκειται για μια εταιρεία που ιδρύθηκε μία μόλις ημέρα πριν υποβάλει την προσφορά της χωρίς κανείς να γνωρίζει ούτε κάν τα φυσικά της πρόσωπα, εκτός από ορισμένες πληροφορίες που αναφέρουν ότι πρόκειται για εφοπλιστή με καταγωγή από την Κρήτη.
Ενδιαφέρον επίσης έχει το γεγονός ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, η εταιρεία αυτή φιλοδοξεί να εξυπηρετήσει το αεροπορικό έργο των 11 γραμμών που διεκδικεί με βασικό της στόλο 3 αεροσκάφη τύπου Fokker μέσης ηλικίας 25 ετών, ενώ η γραμμή παραγωγής τους έχει καταργηθεί εδώ και 10 χρόνια.
Οι άλλες προτάσεις
Πρόταση υπέβαλλε επίσης η εταιρεία Astra Airlines, η οποία ιδρύθηκε το 2008 με βασικούς μετόχους τον επιχειρηματία Ιωάννη Ζλατάνη, ιδρυτή της «Interviator Ltd» και τον κ. Αναστάσιο Ζηρίνη, πρώην κορυφαίο στέλεχος της Ολυμπιακής Αεροπλοΐας.
Επίσης, η Sky Express, που ιδρύθηκε το 2005 και έχει βάση το Ηράκλειο της Κρήτης. Πρόεδρος και διευθύνων Σύμβουλος είναι ο Μιλτιάδης Τσαγκαράκης (κυβερνήτης και πρώην Γενικός Δ/ντής Ολυμπιακής Αεροπλοΐας). Στο διαγωνισμό μετέχει και η Aeroland η οποία ιδρύθηκε τον Φεβρουάριο του 2005 και ανήκει στον όμιλο επιχειρήσεων Καραγιάννη.
Αναλυτικά, φάκελο κατέθεσαν οι αεροπορικές εταιρείες:
OLYMPIC AIR (για 14 γραμμές), Αθήνα - Αστυπάλαια, Αθήνα -Ικαρία, Αθήνα - Λέρος, Αθήνα - Μήλος, Ρόδος - Κάρπαθος - Κάσος – Σητεία, Αθήνα - Κύθηρα, Αθήνα - Νάξος, Αθήνα - Πάρος, Αθήνα - Κάρπαθος, Αθήνα -Σκιάθος, Ρόδος - Κως - Κάλυμνος - Λέρος - Αστυπάλαια, Αθήνα - Κάλυμνος, Ρόδος - Καστελόριζο, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα.
AEGEAN AIRLINES (για 8 γραμμές), Αθήνα - Κάρπαθος, Αθήνα -Σητεία, Αθήνα - Σκιάθος, Αθήνα - Σκύρος, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη - Σάμος, Θεσσαλονίκη - Χίος.
ASTRA AIRLINES ( για 6 γραμμές ), Αθήνα - Σκιάθος, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Αθήνα - Σητεία,
Θεσσαλονίκη - Σάμος, Θεσσαλονίκη – Χίος.
SKY EXPRESS (για 6 γραμμές), Λήμνος - Μυτιλήνη - Χίος - Σάμος - Ρόδος, Αλεξανδρούπολη - Σητεία, Άκτιο - Σητεία, Κέρκυρα - Άκτιο - Κεφαλονιά - Ζάκυνθος - Κύθηρα, Αθήνα - Σκύρος, Θεσσαλονίκη - Σκύρος.
AEROLAND (για 2 γραμμές ), Αθήνα - Μήλος, Αθήνα - Νάξος.
ΜΙΝΩΪΚΕΣ ΑΕΡΟΓΡΑΜΜΕΣ (για 11 γραμμές), Αθήνα -Αστυπάλαια,
Αθήνα - Ικαρία, Αθήνα - Λέρος, Αθήνα - Κύθηρα, Αθήνα - Σητεία, Αθήνα -Σκιάθος, Αθήνα - Κάρπαθος, Θεσσαλονίκη - Καλαμάτα, Θεσσαλονίκη - Χίος, Θεσσαλονίκη - Σάμος, Θεσσαλονίκη - Κέρκυρα.
Οι προσφορές θα αξιολογηθούν ώστε να προκύψουν οι εταιρείες που θα παρέχουν τη δημόσια υπηρεσία, σε δύο με τρεις μήνες.