Σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε στη δημοσιότητα η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, οι Ελληνες είναι οι οδηγοί που ξοδεύουν τον περισσότερο χρόνο σε κίνηση στους δρόμους, μετά τους Βρετανούς.
Συγκεκριμένα, οι Έλληνες οδηγοί ξοδεύουν περίπου 39 ώρες ετησίως στους δρόμους, έναντι 29,5 ωρών που είναι ο ευρωπαϊκός μέσος όρος.
Οπως γράφει και το eoikonomia αν και οι ελληνικοί δρόμοι πήραν... «ανάσα» το 2012 και το 2013 οπότε κυρίως οι Αθηναίοι είχαν εγκαταλείψει τα ΙΧ τους και είχαν στραφεί προς τα μέσα μαζικής μεταφοράς, η κατάσταση άλλαξε ξανά προς το χειρότερο. Οι επιβάτες των αστικών συγκοινωνιών μειώνονται και οι Έλληνες έχουν ξεχυθεί στους δρόμους με τα ΙΧ τους, επαναφέροντας τις ώρες αιχμής σε κεντρικές λεωφόρους όπως η Κηφισίας, η Αλεξάνδρας, η Μεσογείων, η Εθνική, η Ιερά Οδός αλλά και η παραλιακή.
Μιλώντας στην Ημερησία ο συγκοινωνιολόγος Π. Παπαδάκος αυτή την περίοδο οι αστικές συγκοινωνίες απαξιώνονται καθημερινά. Δεν είναι αξιόπιστα αλλά ούτε και ασφαλή καθώς οι έλεγχοι έχουν περιοριστεί στο ελάχιστο ενώ πολλές είναι οι ώρες αναμονής στις στάσεις. Αυτός είναι και ο λόγος που μεγάλη μερίδα του κόσμου αποφεύγει τα ΜΜΜ και στρέφεται στο ΙΧ του.
Ούτε ένα μέτρο λεωφορειολωρίδας δεν έχει παραδοθεί προς χρήση τα τελευταία χρόνια. Επίσης όσες υπάρχουν δεν αστυνομεύονται, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει καμία βελτίωση στους χρόνους διάνυσης των δημοσίων συγκοινωνιών. «Κάναμε το δύσκολο και το ακριβό» είπε ο κ. Παπαδάκος αναφερόμενος στην τηλεματική την οποία χαρακτήρισε ένα εξαιρετικό εργαλείο. «Αλλά δεν κάναμε τίποτα για το φθηνό, μιας και δεν δημιουργήθηκε ούτε ένα μέτρο λεωφορειολωρίδας».