Ο τρόπος διδασκαλίας των θρησκευτικών σε Δημοτικά, Γυμνάσια και Λύκεια, αλλάζει ριζικά.
Το σχολικό εργαλείο και η ανάπτυξη του μαθήματος θα γίνεται με λογοτεχνικά και φιλοσοφικά κείμενα, παραβολές, πίνακες ζωγραφικής, βίντεο, μουσικές.
Για παράδειγμα στην Γ΄ Δημοτικού στη θεματική ενότητα των θρησκευτικών γιορτών, θα συζητούνται τα Χριστούγεννα, οι γιορτές των πολιούχων των πόλεων, η γιορτή των Τριών Ιεραρχών, το Ασανά: η αρχή της χρονιάς για τους Εβραίους (σύμβολο: ρόδα, μέλι καινούριο ρούχο), το Ιντ αλ-φιτρ: το τέλος του Ramadan των μουσουλμάνων (ελεημοσύνη, επισκέψεις, ευχές).
Επίσης τα παιδιά θα μιλούν για τα σύμβολα του Θεού, τόσο από τον Χριστιανισμό, όσο και από άλλες θρησκείες.
Όπως επισημαίνει στην εφημερίδα «Καθημερινή», υψηλόβαθμο στέλεχος του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής, ο δάσκαλος απελευθερώνεται από την κηδεμονία του βιβλίου.