Η M3, το πιο γνωστό σπορ σεντάν παγκοσμίως, εμφανίστηκε στα μέσα της δεκαετίας του ‘80 προκειμένου να μπορέσει να πάρει ομολογκασιόν το αγωνιστικό με το οποίο η BMW θα μετείχε στο πρωτάθλημα αυτοκινήτων τουρισμού.
Αυτός ήταν και ο λόγος που αρχικά είχαν προγραμματιστεί 5.000 μονάδες.
![Η BMW θυμάται την πρώτη Μ3 [βίντεο] | iefimerida.gr 0](/sites/default/files/styles/in_article/public/2015-12/bmw-m3-e30-1.jpg?itok=CUiojcEp)
Τελικά από το 1987 έως και το 1991 κατασκευάστηκαν συνολικά πάνω από 16.000, πιο συγκεκριμένα 16.202, M3 της πρώτης γενιάς. Και ας κόστιζαν 50% παραπάνω από την πιο ακριβή 3άρα της εποχής, από την οποία ξεχώριζαν κυρίως χάρη στα φουσκωμένα φτερά τους και την πίσω αεροτομή.
Ο κινητήρας ήταν αρχικά ένας τετρακύλινδρος 2.300 κυβικών με 195 ίππους, ο οποίος για την ειδική έκδοση Sport Evolution ανέβηκε στα 2.500 κυβικά και τα 238 άλογα.
![Η BMW θυμάται την πρώτη Μ3 [βίντεο] | iefimerida.gr 1](/sites/default/files/styles/in_article/public/2015-12/bmw-m3-e30-3.jpg?itok=DFYDneDI)
![Η BMW θυμάται την πρώτη Μ3 [βίντεο] | iefimerida.gr 2](/sites/default/files/styles/in_article/public/2015-12/bmw-m3-e30-4.jpg?itok=tW2AhxLC)
![Η BMW θυμάται την πρώτη Μ3 [βίντεο] | iefimerida.gr 3](/sites/default/files/styles/in_article/public/2015-12/bmw-m3-e30-5.jpg?itok=0M6EF7P5)
Το βίντεο που ακολουθεί είναι το πρώτο μια σειράς της BMW για τα πιο επιτυχημένα μοντέλα της με τον κωδικό Μ.