Τους επικεφαλής των ΔΕΚΟ συγκοινωνιών... διπλασίασε, μέσω τροπολογίας, ο υπουργός Μεταφορών Χρήστος Σπίρτζης.
Ο κ.Σπίρτζης νομιμοποίησε, με αυτόν τον τρόπο, το «φιάσκο» με τον ορισμό νέων διοικήσεων στους οργανισμούς αστικών συγκοινωνιών, καταθέτοντας τροπολογία που προβλέπει διαρχία.
Ετσι, πλέον, σε ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΟΑΣΑ θα διορίζονται δύο στελέχη, στη θέση προέδρου και διευθύνοντος συμβούλου, αντί ενός που κάλυπτε και τις δύο θέσεις έως σήμερα.
Σημειώνεται ότι τελικά προτιμήθηκε η λύση της τροπολογίας καθώς η απόπειρα του Χρήστου Σπίρτζη να λύσει το θέμα διαφορετικά (ζήτησε από τα μέλη της αρμόδιας κοινοβουλευτικής επιτροπής να εγκρίνουν τον διορισμό των έξι προτεινόμενων στελεχών) κατέληξε σε φιάσκο, καθώς η αντιπολίτευση και οι ΑΝΕΛ του υπενθύμισαν το σχετικό νόμο, αλλά και την εκτίναξη του δημοσιονομικού κόστους που θα προκαλούσε ο διορισμός έξι αντί τριών στελεχών, με αποτέλεσμα η συνεδρίαση να αναβληθεί.
Σάλος με την τροπολογία Σπίρτζη
Η τροπολογία προκάλεσε τις οξύτατες αντιδράσεις της αντιπολίτευσης, με τον Λευτέρη Αυγενάκη εκ μέρους της ΝΔ να επισημαίνει: «Μετά το πρωτοφανές ατόπημα του Υπουργού Υποδομών κ. Χ. Σπίρτζη την περασμένη Παρασκευή να διορίσει 6 άτομα σε 3 θέσεις προέδρων συγκοινωνιακών οργανισμών, "σπάζοντας" τις θέσεις σε Προέδρους και Διευθύνοντες Συμβούλους, παρά το γεγονός ότι αυτό απαγόρευε πρόσφατος νόμος, έρχεται σήμερα με εκπρόθεσμη τροπολογία στο σ/ν "Βοσκήσιμες γαίες Ελλάδας και άλλες διατάξεις", να νομιμοποιήσει τον αυταρχισμό του και την πρόθεσή του να "βολέψει" σε θέσεις ημετέρους. Η απόφαση του κ. Σπίρτζη είναι ένα σοβαρό πολιτικό θέμα με διοικητικές και οικονομικές συνέπειες, σε φορείς που ήδη αντιμετωπίζουν δυσκολίες μετά την καταστροφική πολιτική της Κυβέρνησης τους τελευταίους μήνες».
Ο ίδιος υποστηρίζει ότι «πέραν του γεγονότος ότι διπλασιάζεται το οικονομικό κόστος σε υψηλά αμειβόμενες θέσεις, σε ήδη επιβαρυμένους οικονομικά φορείς, δημιουργείται μια κατάσταση δυαρχίας, διάσπαση στη συνοχή της διοίκησης, γραφειοκρατία, αύξηση των υπογραφών και εν τέλει κακοδιοίκηση. Εκφράζουμε δε, τις επιφυλάξεις με ποια κριτήρια το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους στην Έκθεσή του, αναφέρει ότι δεν προκύπτει επιβάρυνση» και προσθέτει: «Ο κ. Σπίρτζης ως "παλαιόν ΠΑΣΟΚ" και "νεοΣΥΡΙΖΑίος" δείχνει τις πραγματικές προθέσεις του. Μοναδικός σκοπός τους την ώρα που η χώρα βρίσκεται στη δυσμενέστερη οικονομική και πολιτική φάση της νεότερης ιστορίας της, είναι η «άλωση» του Κράτους και οι διορισμοί ημετέρων».
Από την πλευρά της Δημοκρατικής Συμπαράταξης, ο κ. Γιάννης Μανιάτης είπε ότι η απόφαση του υπουργού θα κοστίσει στους Έλληνες φορολογούμενους 350.000 ευρώ το χρόνο.
Τέλος, από την πλευρά του το Ποτάμι επισημαίνει: «Ο κ. Σπίρτζης δεν πτοήθηκε καθόλου από τη δημόσια κατακραυγή και το "στραπάτσο" που έπαθε στην επιτροπή ΔΕΚΟ και με τροπολογία της τελευταίας στιγμής ζητάει να τοποθετήσει και Πρόεδρο και Διευθύνοντα Σύμβουλο στις τρεις εταιρίες ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ και ΟΑΣΑ. Έτσι πάει στα σκουπίδια ο νόμος (4337/2015) που ψηφίστηκε τον προηγούμενο μήνα που προέβλεπε ότι θα υπάρχει μόνο μία θέση Προέδρου και Διευθύνοντα Συμβούλου στο Δ.Σ κάθε εταιρείας. Η τροπολογία διπλασιάζει τις θέσεις και ο νέος εκλεκτός της παρέας του Μαξίμου υλοποιεί το αρχικό του σχέδιο. Τακτοποιεί "τα δικά του παιδιά" με τον κάθε οργανισμό να σπαταλά άλλα 100.000 ευρώ ετησίως (σύμφωνα με τους μετριότατους υπολογισμούς). Την ίδια στιγμή οι φορολογούμενοι καλούνται να κάνουν την μια περικοπή μετά την άλλη. Αλλά για τους εκπροσώπους του παλαιοκομματισμού αυτά είναι ψιλά γράμματα. Συνεχίζουν να διορίζουν τους κολλητούς τους και στέλνουν το λογαριασμό στους πολίτες. Όπως ακριβώς γινόταν εδώ και δεκαετίες».