Την ώρα που οι οικογένειες των θυμάτων προσπαθούν να συνειδητοποιήσουν το «χτύπημα» της μοίρας, οι ειδικοί ελπίζουν στην ανάλυση των μαύρων κουτιών για μία απάντηση για τη συντριβή του ρωσικού Airbus, στο οποίο κόστισε τη ζωή 224 ανθρώπων.
Το βασικό ερώτημα, όπως έχει διαμορφωθεί το πρώτο 24ωρο μετά από την τραγωδία, είναι το αν επρόκειτο για δυστύχημα ή για κατάρριψη του αεροσκάφους από τζιχαντιστές, την ώρα που διαψεύδεται η αρχική πληροφορία ότι ο πιλότος ανέφερε μηχανική βλάβη και ζήτησε να κάνει αναγκαστική προσγείωση.
Το Airbus Α321 της ρωσικής εταιρείας Kogalymavia συνετρίβη στη χερσόνησο του Σινά και το απόγευμα του Σαββάτου το Ισλαμικό Κράτος ανέλαβε την ευθύνη, ισχυριζόμενο ότι το κατέρριψε, αναφέροντας ότι το έκανε ως απάντηση για τις ρωσικές επιδρομές στη Συρία. Ομως, οι αιγυπτιακές αρχές αλλά και η ρωσική κυβέρνηση έσπευσαν να διαψεύσουν αυτό τον ισχυρισμό. Παρόλα αυτά, τζιχαντιστές που ανήκουν σε οργάνωση- παρακλάδι του ISIS έδωσαν στη δημοσιότητα βίντεο, στο οποίο υποστηρίζουν ότι καταγράφεται το γεγονός ότι οι ίδιοι κατέρριψαν το μοιραίο αεροσκάφος. Η αυθεντικότητα του βίντεο δεν έχει επιβεβαιωθεί από ανεξάρτητες πηγές, έως τώρα.
Το αεροσκάφος χάθηκε από τα ραντάρ 23 λεπτά μετά από την απογείωσή του από το Σαρμ ελ Σεΐχ, με προορισμό την Αγία Πετρούπολη. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα FlightRadar24 το Airbus έπεφτε με μεγάλη ταχύτητα, χάνοντας 6.000 πόδια (1.800 μ.) το λεπτό, όταν «εξαφανίστηκε» από τα ραντάρ. Στη μοιραία πτήση επέβαιναν Ρώσοι τουρίστες, ανάμεσά τους και 25 παιδιά, με όλους τους επιβαίνοντες να βρίσκουν τραγικό θάνατο.
Η χερσόνησος του Σινά είναι πεδίο δράσης ισλαμιστών ανταρτών, που έχουν στενές σχέσεις με το Ισλαμικό Κράτος και έχουν σκοτώσει εκατοντάδες Αιγύπτιους στρατιώτες και αστυνομικούς, ενώ τους τελευταίους μήνες έχουν κάνει επιθέσεις και σε δυτικούς στόχους. Σύμφωνα με το Reuters όμως, εκτιμάται ότι οι αντάρτες της περιοχές δεν έχουν πυραύλους με τη δυνατότητα να καταφέρουν πλήγμα σε ένα αεροπλάνο που κινείται στα 30.000 πόδια. Επιπλέον, αξίζει να σημειωθεί ότι οι ιστοσελίδες που πρόσκεινται στο Ισλαμικό Κράτος έχουν επιχειρήσει και στο παρελθόν να αναλάβουν ευθύνη για δράσεις οι οποίες τελικά όμως δεν αποδόθηκαν στους τζιχαντιστές.
Τρόμος για τις αεροπορικές εταιρείες
Παρόλα αυτά, η συντριβή του αεροσκάφους και η υπόνοια έστω ότι μπορεί πίσω από αυτό να κρύβεται το Ισλαμικό Κράτος, έσπειραν τον τρόμο στις αεροπορικές εταιρείες. Ενδεικτικό αυτού είναι το γεγονός ότι μετά από τις δύο από τις μεγαλύτερες ευρωπαϊκές εταιρείες- την Lufthansa και την Air France- KLM, που ανακοίνωσαν ότι δεν θα πετούν πάνω από τη χερσόνησο του Σινά μέχρι να δοθεί μία σαφής εξήγηση για τα αίτια του δυστυχήματος, την ίδια απόφαση πήρε και η Emirates. Η μεγαλύτερη αεροπορική εταιρεία της Μέσης Ανατολής ανακοίνωσε και αυτή με τη σειρά της ότι θα αποφεύγει τη συγκεκριμένη περιοχή, μέχρι να ανακοινωθούν τα αίτια της τραγωδίας.
Οι έρευνες
Η Ρωσία έχει ήδη στείλει ειδικούς στο σημείο της συντριβής, για να εργαστούν μαζί με την ομάδα των Αιγυπτίων στη διαλεύκανση της υπόθεσης. Ομάδα θα στείλει και η γαλλική υπηρεσία ασφάλειας αεροπορίας, όπως και η Γερμανία, ενώ και οι ΗΠΑ προσέφεραν βοήθεια, μέσω του Τζον Κέρι. Παράλληλα, οι Ρώσοι ελέγχουν ήδη δείγματα καυσίμων από τον τελευταίο ανεφοδιασμό του αεροσκάφους, στη Σαμάρα, ενώ έρευνες γίνονται και στο αεροδρόμιο Ντομοντέντοβο, της Μόσχας, όπου είναι η έδρας της εταιρείας Kogalymavia. Επίσης, στο «μικροσκόπιο» θα μπουν η εμπειρία των πιλότων, τα αρχεία από τη συντήρηση του αεροσκάφους και οποιαδήποτε ένδειξη για κάποια έκρηξη.