Μια νέα θεωρία για το τι μπορεί να συνέβη με το μοιραίο αεροσκάφος της Germanwings που συνετρίβη την Τρίτη έρχεται στο φως.
Το αεροσκάφος της Germanwings μπορεί να συνετρίβη λόγω ρωγμών στο παρμπρίζ, αναφέρει σε δημοσίευμά της η Daily Mail και συμπληρώνει: «Αυτό μπορεί να προκάλεσε απότομη πτώση των επιπέδων του οξυγόνου κάνοντας τους πιλότους να χάσουν τις αισθήσεις τους». Αυτό εξηγεί και το γιατί δεν δόθηκε σήμα κινδύνου από το αεροπλάνο καθώς και το ότι ο πύργος ελέγχου είχε χάσει κάθε επαφή μαζί του για περίπου 20 λεπτά. Εξηγεί, επίσης και τι συνέβη σε αυτό που η Σεγκολέν Ρουαγιάλ περιέγραψε ως «κρίσιμο λεπτό». Αυτό ανάμεσα στις 10:30 (όταν οι πιλότοι ακούγονταν να φλυαρούν) και στις 10:31, που χάθηκε κάθε επαφή. Σημειώνεται, ότι με βάση τα δεδομένα των ραντάρ η βουτιά του μοιραίου αεροσκάφους της Germanwings άρχισε στις 10:31.
Ολα αυτά τα μεταφέρει η βρετανική εφημερίδα επικαλούμενη πληροφορίες που γράφουν πιλότοι σε φόρουμ και σύμφωνα με τις οποίες έχει γίνει ήδη ανάλυση του πρώτου μαύρου κουτιού του Airbus A320 από την οποία μάλιστα προκύπτει ότι μια «δομική αποτυχία» είναι υπεύθυνη για την καταστροφή. Συγκεκριμένα, η θεωρία για το ραγισμένο παρμπρίζ συζητήθηκε στο φόρουμ αεροπόρων PPRuNe, κάτω από μια ανάρτηση στην οποία αναφερόταν ότι κατέστη εφικτό να ληφθούν τα δεδομένα από το πρώτο μαύρο κουτί του μοιραίου αεροπλάνου.
Σημειώνεται ότι ο υπουργός Μεταφορών της Γαλλίας τόνισε ότι το έργο ανάκτησης των ζωτικής σημασίας στοιχείων από το μαύρο κουτί που καταγράφει τις συνομιλίες στο πιλοτήριο έχει ξεκινήσει, αν και οι πρώτες φωτογραφίες από αυτό δείχνουν ότι έχει υποστεί σοβαρές ζημιές και δεν είναι ακόμη σαφές το κατά πόσο το περιεχόμενο του μπορεί να αξιοποιηθεί.
Ο Τόνι Νιούτον, επαγγελματίας χειριστής αεροσκαφών τύπου Α320 για πάνω από 20 χρόνια και μέλος της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας της Βρετανίας μιλώντας στην Daily Mail τόνισε ότι είναι απολύτως λογικό και πειστικό η τραγωδία να οφείλεται σε δομικές ζημιές στο πιλοτήριο, ενδεχομένως και από μια ρωγμή στο παρμπρίζ.
«Αν υπήρχε ξαφνική δομική ανεπάρκεια, η αποσυμπίεση μπορεί να έκανε τους πιλότους να σκάσουν και να χάσουν τον αποπροσανατολισμό τους. Η προβλεπόμενη διαδικασία σε τέτοιες περιπτώσεις προβλέπει ότι οι πιλότοι πρέπει να φορέσουν όσο το δυνατό γρηγορότερα τις μάσκες οξυγόνου τους καθώς θα έχουν μόνο ελάχιστα δευτερόλεπτα στη διάθεσή τους μέχρι να χάσουν τη συνείδησή τους. Στη συνέχεια θα πρέπει να προγραμματίσουν το αεροπλάνο να κατέβει ταχύτατα μέχρι να φθάσουν σε υψόμετρο που θα μπορούν να αναπνεύσουν πιο εύκολα. Στη συνέχεια και όταν θέσουν την κατάσταση υπό έλεγχο, θα πρέπει να σταθεροποιήσουν το αεροπλάνο στα 10.000 πόδια, όπου και θα μπορούν να έχουν τη συνείδησή τους και να συνεχίζουν να πετούν», προσθέτει ο Νιούτον.
Ωστόσο, το αεροσκάφους της Germanwings έκανε μια απότομη βουτιά και εν συνεχεία δεν ενημερώθηκαν τα στοιχεία του. «Αυτό μπορεί να συνέβη γιατί δεν κατάφεραν να φορέσουν τις μάσκες οξυγόνου στο χρόνο που έπρεπε και να έχασαν τις αισθήσεις τους», προσέθεσε.
Ωστόσο, οι ειδικοί στα φόρουμ τους συζητούν και άλλες θεωρίες, συμπεριλαμβανομένων των ελαττωματικών αισθητήρων ταχύτητας και των τεχνικών προβλημάτων που σχετίζονται με την ηλικία του αεροσκάφους.
Το μαύρο κουτί του Airbus της Germanwings:
Νέο βίντεο από τις έρευνες
Το μεσημέρι της Τετάρτης δόθηκε στην δημοσιότητα και νέο βίντεο από τις έρευνες στο σημείο της συντριβής, ενώ όπως ανακοίνωσε η ισπανική κυβέρνηση οι Ισπανοί πολίτες που σκοτώθηκαν στο μοιραίο Airbus A320 ανέρχονται στους 51.