Οποιος πάει στο Παρίσι είναι εύκολο να συναντήσει την Κατρίν Μπάμπα. Μια παρουσία άλλης εποχής, να κινείται στα πιο σικ προάστια της πόλης, πάνω σε ένα ποδήλατο ρετρό.
Πανύψηλα τακούνια, ένα γούνινο σκούφο στο κεφάλι ή ένα τουρμπάνι, ανάλογα με την εποχή. Συχνά, οι περαστικοί γυρνούν το κεφάλι, έκπληκτοι που βλέπουν -ανάμεσα στα γκρίζα κτίρια- μια παρουσία ντυμένη με βελούδινες κάπες και χλιδάτα αξεσουάρ.
Μοιάζει με άβαταρ της περιβόητης «παρισινής κομψότητας». Οι άνθρωποι της μόδας ξέρουν ποιά είναι αυτή η εντυπωσιακή κυρία. Συχνάζει σε ντεφιλέ, σε εγκαίνια μπουτίκ. Βλέπουν το όνομά της σε όλα τα περιοδικά, την συναντούν στα μπαρ να κάθεται με σχεδιαστές, δημοσιογράφους και κοσμικούς. Σύντομα η Κατρίν Μπάμπα θα εμφανιστεί σε γαλλική τηλεοπτική εκπομπή και θα μιλάει για ρούχα.
Ποιό είναι το επάγγελμά της; «Δημιουργώ καταστάσεις, στιγμές ζωής με ρούχα. Είμαι στυλίστρια» λέει. Η Μπάμπα αποτελεί μέρος αυτής της νέας συνομοταξίας ανθρώπων που ξέρει να συνδιάζει ρούχα και αξεσουάρ, ξέρει να ξεκινάει από ένα τίποτα και να δημιουργεί ιστορίες. Το αποτέλεσμα καταλήγει σε περιοδικά μόδας, σε διαφημίσεις, σε κολεξιόν ενώ οι σχεδιαστές μόδας την προσλαμβάνουν ως «κατασκευάστρια εικόνων» για να τους δίνει συμβουλές.
Μοιάζει με ένα αστείο επάγγελμα, αλλά δεν είναι. Η Κατρίν Μπάμπα επαναφέρει ένα χαμένο σικ, μια κομψότητα άλλης εποχής, όταν οι άνθρωποι είχαν χρόνο και χρήμα για να δαπανούν σε κοσμικές εμφανίσεις. Δανείζεται ένα γκλάμουρ από το Χόλιγουντ της εποχής Μάρλεν Ντίτριχ, εμπνέεται από την καλή εποχή του Υβ Σεν Λοράν, εργάζεται για τα περιοδικά Vogue, Vanity Fair ή Dazed & Confused και για πολλές μάρκες πολυτελών ειδών.
Αυστραλή στην καταγωγή, μιλάει γαλλικά με το δικό της στυλ αλλά είναι η πιο απόλυτη παρισινή φιγούρα. Κόρη μοδίστρας και ενός πολιτικού μηχανικού, μεγάλωσε στο Σίδνεϊ και μετακόμισε στο Παρίσι για να σπουδάσει. Είναι περίπου 40 ετών και έκανε στιβαρές σπουδές μόδας και τέχνης.
«Εχω εραστές, αλλά το Παρίσι είναι ο σύζυγός μου» λέει, παίρνοντας μια φράση της χορεύτριας Ζοζεφίν Μπέηκερ, καπνίζοντας το τσιγάρο της με πίπα, στο υπέροχο εστιατόριο La Belle Epoque του Παρισιού.
Στο σπίτι της υπάρχουν άπειρα ρούχα που της χρησιμεύουν για τις έρευνές της. Αλλά αντίθετα με ό,τι κάνει ένας κοινωνιολόγος, εκείνη φοράει τις έρευνές της. Συχνάζει στα παλιατζίδικα, λατρεύει τα ρούχα εποχής, τις ζώνες και τα κοσμήματα.