Παρά το γεγονός ότι η Ελλάδα διαθέτει μεγάλο αριθμό μέσων, έτσι ώστε να συμβάλει ουσιαστικά στην επιχείρηση διάσωσης στο Norman Atlantic, οι ιταλικές αρχές για δικούς τους λόγους, αρνούνται να δεχθούν βοήθεια.
Μιλώντας στον ΣΚΑΪ, ο υπουργός Άμυνας Νίκος Δένδιας ανέφερε ενδεικτικά πως ο αρμόδιος Ιταλός συντονιστής ζήτησε τη συνδρομή του δεύτερου ελληνικού ελικοπτέρου Super Puma μετά τις 3:00 τα ξημερώματα της Δευτέρας, τη στιγμή μάλιστα που τα ελληνικά ελικόπτερα έχουν την τριπλάσια χωρητικότητα ανά δρομολόγιο σε σχέση με τα ιταλικά. Οι ιταλικές Αρχές έχουν το γενικό πρόσταγμα, επομένως εξαρτάται από εκείνες να ζητήσουν την ενεργοποίησή της ελληνικής πλευράς, δήλωσε ο κ.Δένδιας.
Ανέφερε ενδεικτικά πως ο αρμόδιος Ιταλός συντονιστής ζήτησε τη συνδρομή του δεύτερου ελληνικού ελικοπτέρου Super Puma μετά τις 3:00 τα ξημερώματα της Δευτέρας, τη στιγμή μάλιστα που τα ελληνικά ελικόπτερα μπορούν να μεταφέρουν έξι άτομα ανά δρομολόγιο, ενώ τα μικρότερα ιταλικά έχουν δυνατότητα να μεταφέρουν μόλις δυο. Ερωτηθείς για ποιο λόγο η ιταλική πλευρά έχει επιδείξει την εν λόγω συμπεριφορά, ο κ. Δένδιας εκτίμησε πως οι ιταλικές Αρχές είναι συνηθισμένες να επιχειρούν με τα δικά τους μέσα, αλλά και πιθανολόγησε πως η Ρώμη αντιμετωπίζει με «δέος» μια πολυεθνική επιχείρηση διάσωσης.
Συμπλήρωσε πως εντός της Δευτέρας θα αποπλεύσει από την Κέρκυρα η φρεγάτα «Ναβαρίνο», που φέρει δικό της ελικόπτερο, ενώ δυο αεροσκάφη C-130 βρίσκονται σε εφεδρεία για να μεταφέρουν Έλληνες διασωθέντες. Τόνισε πως η Αθήνα κινητοποιήθηκε από την πρώτη στιγμή και επανέλαβε τα όσα είπε στον ΣΚΑΪ ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ότι η Ελλάδα προτιμά τη ρυμούλκηση του Norman Atlantic στην Αλβανία, κι όχι στην πιο μακρινή Ιταλία. Τέλος, ο κ. Δένδιας επισήμανε πως το μέγεθος της ελληνικής κινητοποίησης είναι τεράστιο, με ανταλλακτικά πληρώματα, καύσιμα, εργαλεία και ανταλλακτικά να έχουν προωθηθεί σε όλα τα αεροδρόμια που χρησιμοποιούνται από ελληνικά μέσα.