Την ώρα που τα περισσότερα σενάρια για την τύχη της μοιραίας πτήσης που αγνοείται από το περασμένο Σάββατο να συγκλίνουν στην αεροπειρατεία, ερχονται στο φως πληροφορίες πως τρομοκράτες σχεδίαζαν αεροπειρατεία σε αεροσκάφος και επίθεση αυτοκτονίας.
Οι ερευνητές λαμβάνοντας υπόψη την κατάθεση του Saajid Muhammad Badat, το περιβόητο μέλος της Αλ Κάιντα, ο οποίος είχε πρωταγωνιστικό ρόλο στις επιθέσεις-αυτοκτονίας στους Δίδυμους Πύργους, κατά την εκδίκαση της υπόθεσής του, δήλωσε την προηγούμενη εβδομάδα ότι, τέσσερις με πέντε Μαλαισιανοί σχεδίαζαν μία αεροπειρατεία, προκειμένου να πάρουν τον έλεγχο του αεροσκάφους και στη συνέχεια θα επιχειρούσαν κάποιο εντυπωσιακό χτύπημα.
Και οι αποκαλύψεις, όπως αναφέρει και η Telegraph, δεν σταματούν εκεί αφού ο Saajid Muhammad Badat είχε αναφέρει πως σε συνάντηση που είχε τους Μαλαισιανούς καμικάζι, έμαθε πως ο ένας εξ αυτών ήταν πιλότος, οπότε θα μπορούσε να αναλάβει το χειρισμό του αεροσκάφους. Μάλιστα του είχε δώσει και μία από τις περίφημες βόμβες-παπούτσια προκειμένου να ανατινάξουν την πόρτα του πιλοτηρίου.
Μάλιστα, όπως δήλωσε και ο Αντονι Γκλις, καθηγητής στο Πανεπιστήμιου του Μπάκιγχαμ, αρμόδιος για ζητήματα Εθνική Ασφάλειας, το σενάριο που υποστηρίζει Badat είναι εφικτό και θα μπορούσε υπό προϋποθέσεις να πραγματοποιηθεί.
Οι ίδιο οι Ταλιμπάν, πάντως, διέψευσαν λίγες ώρες αργότερα πως έχουν κάποιο στοιχείο για το που μπορεί να βρίσκεται το αεροπλάνο.
«Μακάρι να μπορούσαμε να κάνουμε αεροπειρατεία σε τέτοιο αεροπλάνο» δήλωσε με νόημα ο εκπρόσωπος των Ταλιμπάν στο Πακιστάν.
Πετούσε στα 5.000 για να μην φαίνεται στα ραντάρ
Πάντως οι τελευταίες πληροφορίες για την πτήση MH370 αναφέρουν πως το αεροσκάφος πετούσε σε ύψος 5.000 ποδιών προκειμένου να μην εντοπιστεί από τα ραντάρ και πλέον βρίσκεται σε κάποια εγκαταλελειμμένη αεροπορική βάση στα σύνορα με το Αφγανιστάν. Μάλιστα όπως αναφέρει ο Independent οι Αρχές της Μαλαισίας έχουν ζητήσει διπλωματική άδεια προκειμένου να ξεκινήσουν έρευνες στα σύνορα Αφγανιστάν και Βορειοδυτικού Πακιστάν, όπου θα μπορούσαν οι Ταλιμπάν να έχουν κρύψει το Boeing.
Ο ύποπτος μηχανικός αεροσκαφών
Στο μικροσκόπιο των Αρχών μπαίνουν όσοι από τους επιβάτες είχαν γνώσεις γύρω από τα αεροπλάνα, καθώς αφενός θεωρείται σίγουρο ότι ανθρώπινο χέρι έκλεισε τα συστήματα εντοπισμού του μοιραίου αεροσκάφους, αφετέρου προβάλλεται πλέον ως πιο πιθανό το σενάριο της αεροπειρατείας.
Ετσι, μετά τον πιλότο και τον συγκυβερνήτη που είναι λογικό να ήξεραν ακριβώς το πώς μπορούν να «εξαφανίσουν» το αεροπλάνο από τα ραντάρ, ενδεχομένως και να το προσγειώσουν κάπου, οι έρευνες των αρχών, σύμφωνα με το Reuters, στρέφονται σε έναν μηχανικό πτήσεων που ήταν ανάμεσα στους επιβάτες του χαμένου Βoeing.
Πρόκειται για τον 29χρονο Μοχντ Καρίλ Αμρί Σελαμάτ, έναν Μαλαισιανό, ο οποίος, όπως σημειώνει ο ίδιος στα social media, δουλεύει σε μια ιδιωτική εταιρεία ιδιωτικών αεροσκαφών και συγκεκριμένα, στην εταιρεία Execujet Aviation Group της οποίας η βάση είναι στην Ελβετία. Aπό την πλευρά της, η εταιρεία, βέβαια, αρνήθηκε να επιβεβαιώσει αν ο 29χρονος δουλεύει ακόμη σε αυτήν.
Ο συγκυβερνήτης της πτήσης ήταν στην τελευταία επικοινωνία
Ο συγκυβερνήτης της πτήσης MH370 ήταν εκείνος που πρόφερε τις τελευταίες λέξεις που εστάλησαν από το πιλοτήριο του Boeing 777 προς τον πύργο ελέγχου, πριν εξαφανισθεί, ανακοίνωσε η αεροπορική εταιρεία Malaysia Airlines.
«Οι προκαταρκτικές έρευνες δείχνουν ότι μιλούσε ο συγκυβερνήτης», δήλωσε ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας Αχμαντ Ζαουχάρι Γιαχία κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου. Το μήνυμα «Ολα καλά, καληνύχτα» εστάλη μετά την εσκεμμένη διακοπή της λειτουργίας ενός από συστήματα επικοινωνίας του αεροπλάνου.
Ο συγκυβερνήτης του αγνοούμενου αεροσκάφους ήταν ο 27χρονος Φαρίκ Αμπντούλ Χαμίντ.
Ο Ζαουχάρι ανακοίνωσε ότι η τελευταία αυτή επικοινωνία έγινε στη 01:19 του Σαββάτου 8 Μαρτίου (1719 ώρα GMT της Παρασκευής), 12 λεπτά μετά την τελευταία μετάδοση δεδομένων από το σύστημα μηνυμάτων ACARS (Aircraft Communication Addressing And Reporting System), το οποίο μεταδίδει στην εταιρεία μηνύματα για οποιεσδήποτε ανωμαλίες κατά την πτήση, βλάβες ή διακοπή του συστήματος.
Η απενεργοποίηση αυτού του συστήματος στο αγνοούμενο αεροσκάφος της Malaysia Airlines μπορεί να έγινε πριν ή μετά την τελευταία προφορική επικοινωνία από το πλήρωμα--που προφανώς έγινε από τον συγκυβερνήτη, ανακοίνωσε ο ο πρόεδρος της αεροπορικής εταιρείας.
«Δεν γνωρίζουμε πότε απενεργοποιήθηκε το σύστημα ACARS. Αυτό που γνωρίζουμε είναι η τελευταία μετάδοση», πρόσθεσε ο ίδιος.
Επικεφαλής των ερευνών η Αυστραλία -26 χώρες στην αναζήτηση του Boeing
Την ώρα που κανένα στοιχείο δεν υπάρχει για το που μπορεί να βρίσκεται το αεροσκάφος και οι Αρχές της Μαλαισίας δεν μπορούν να δώσουν ακριβείς και πειστικές απαντήσεις, 26 χώρες συνολικά συμμετέχουν στις έρευνες εντοπισμού του μοιραίου αεροσκάφους.
Η Αυστραλία θα ηγηθεί της έρευνας στον απομακρυσμένο νότιο Ινδικό Ωκεανό για το αγνοούμενο επιβατικό αεροπλάνο των Μαλαισιανών Αερογραμμών, ανακοίνωσε σήμερα ο αυστραλός πρωθυπουργός, ενώ αυξάνονται τα στοιχεία σύμφωνα με τα οποία η εξαφάνιση του αεροπλάνου ήταν μια επιμελώς σχεδιασμένη πράξη δολιοφθοράς ή αεροπειρατείας.
Το υπουργείο Μεταφορών της Μαλαισίας ανακοίνωσε επίσης σήμερα ότι θα αναπτύξει πλοία και αεροσκάφη στο «νότιο διάδρομο», καθώς αναπροσανατολίζει τις έρευνες για το αγνοούμενο αεροπλάνο.
«Σήμερα το Μαλαισιανό Βασιλικό Ναυτικό και η Μαλαισιανή Βασιλική Αεροπορία θα αναπτύξουν τις δυνάμεις τους στο νότιο διάδρομο», αναφέρεται στη δήλωση. Ο αποκαλούμενος «νότιος διάδρομος» εκτείνεται περίπου από την Ινδονησία μέχρι το νότιο Ινδικό Ωκεανό.
Το κινεζικό υπουργείο Εξωτερικών αναφέρει σε σημερινή δήλωσή του πως η Μαλαισία πρέπει να επεκτείνει «αμέσως» την έρευνα για το αεροπλάνο και πως ο πρεσβευτής της Κϊνας στη Μαλαισία συναντήθηκε σήμερα με τον μαλαισιανό υπουργό Εξωτερικών.
Και οι Γάλλοι που είχαν συμμετοχή στον εντοπισμό της μοιραίας πτήσης της Air France, στην αναζήτηση του Boeing
Τρεις γάλλοι αξιωματούχοι της αεροπορίας έφθασαν στην Κουάλα Λουμπούρ για να βοηθήσουν στις έρευνες για το αεροπλάνο, που έχει εξαφανισθεί εδώ και περισσότερο από μια εβδομάδα.
«Οι αξιωματούχοι θα μοιραστούν την εμπειρογνωμοσύνη τους και τις γνώσεις τους βάσει της εμπειρίας τους από την έρευνα για την πτήση 447 της Air France», αναφέρεται σε δήλωση του μαλαισιανού υπουργείου Μεταφορών.
Η πτήση 447 της Air France συνετρίβη στον Ατλαντικό Ωκεανό την 1η Ιουνίου 2009, με αποτέλεσμα να σκοτωθούν οι 216 επιβάτες και τα 12 μέλη του πληρώματός της.