Οταν εμφανίστηκε αργά το απόγευμα της Τρίτης η συγκεκριμένη αφισέτα στο διαδίκτυο, με την μεγάλη κόκκινη κορδέλα που έγραφε «με εντολή του πρωθυπουργού κ. Αντώνη Σαμαρά» και αναφορά στην επιστροφή 17,7 εκατομμύριων ευρώ από τις μίζες στον ελληνικό λαό, όλοι νόμιζαν ότι πρόκειται για τρολάρισμα. Οτι δηλαδή κάποιος άλλος έπαιξε με τις λέξεις και τις εικόνες και δημιούργησε κάτι που έφερε την υπογραφή της Νέας Δημοκρατίας. Και όμως, δεν ήταν τρολ....Ο επίσημος λογαριασμός της ΝΔ στο facebook, ανήρτησε την παρακάτω εικόνα χθες το απόγευμα, όπως και ο διευθυντής του Γραφείου Τύπου του πρωθυπουργού, Γιώργος Μουρούτης.
Και όλοι άρχισαν να αναρωτιούνται ποιου ήταν η σχεδιαστική σύλληψη και ποιο είναι το επικοινωνιακό κόνσεπτ πίσω από αυτήν. Η μετατροπή του περίφημου «με εντολή Σαμαρά» σε σλόγκαν, πάνω σε μια κόκκινη κορδέλα, που σε άλλους θύμισε καλλιστεία και σε άλλους τις διαφημίσεις πασίγνωστης ιστορικής βιομηχανίας μπισκότων και γλυκισμάτων, οδήγησε σε αστεϊσμούς και απορίες.
Ταυτόχρονα, η επιλογή να μπει το σήμα του ευρώ σε θέση όπου μπαίνουν τα λογότυπα, ακριβώς απέναντι από το λογότυπο της Νέας Δημοκρατίας, δημιούργησε σύγχυση και εύλογα ερωτηματικά για το πώς συνυπάρχουν... λογοτυπικά, έννοιες όπως το ενιαίο ευρωπαϊκό νόμισμα και το κυβερνών κόμμα της Ελλάδας. Γιατί, ναι, μπορεί να επιθυμούν στο επιτελείο της Νέας Δημοκρατίας να παρουσιάσουν τον ΣΥΡΙΖΑ ως το κόμμα της δραχμής, όμως, η εξίσωση των λογοτύπων στο κάτω μέρος της χθεσινής αφισέτας, είναι αν μη τι άλλο παράτολμη.
Το τι ακολούθησε δεν περιγράφεται: Η επίσημη «διάγνωση» των social media είναι ότι η Νέα Δημοκρατία αυτοτρολάρεται. Ταυτόχρονα αυτό που επιτεύχθηκε, είναι η ολική απώλεια της όποιας δύναμης έφερε το περίφημο «με εντολή Σαμαρά». Αν και γίνονται ήδη αστεία για τη συνεχή επίκληση της φράσης, από πολιτευτές του κυβερνώντος κόμματος και media, μετά τη χθεσινή ανάρτηση, σαν φωτοστέφανο, πάνω στην κόκκινη κορδέλα, έδωσε άλλον χαρακτήρα στο μήνυμα και επέτρεψε την ελεύθερη χρήση του για κάθε ερμηνεία. Εγινε, φυσικά, και hashtag στο twitter.. Για παράδειγμα:
H μηχανή των τρολ άρχισε να λειτουργεί και βγήκε πανομοιότυπη αφισέτα με αλλαγές στο μήνυμα, όπως η ακόλουθη (ευσεβείς πόθοι θα μπορούσε να είναι ο υπότιτλος).
Το θέμα είναι πως μια δυνατή επικοινωνιακά είδηση, κατόρθωσε με μια και μόνο κίνηση να χάσει μέρος της ορμής της και να γίνει πεδίο αστείων αντί για πεδίο συζήτησης ακόμα και αντιπαράθεσης. Και ενώ οι φήμες περί πρόωρων εκλογών ακούγονται και πάλι από το βάθος...